מחקרים: ארגונים לא מעריכים מספיק את כמות ההתקנים במערכות ואת התפשטות מגמת ה-BYOD

ארגונים מודעים בממוצע רק ל-80% מההתקנים הקיימים במערכות שלהם ורק 34% מהמנמ"רים סבורים שהעובדים משתמשים במכשירים שלהם כדי לגשת למערכות החברה בעוד שבפועל, 69% מהם עושים זאת - כך עולה ממחקרים של גרטנר ו-IDC ● כריס לינזל, סמנכ"ל בכיר ב-HP, סבור שהפער הזה נובע מתופעת "מערכת הכיסא המסתובב", שבמסגרתה "יש לארגונים כלים שונים לטיפול בנושאים שונים, שלא משתפים מידע ביניהם" ● "תופעה זו גורמת לכך שיש לבצע את ההתאמות באופן ידני", אמר

מספר מחקרים שנערכו באחרונה מעלים שקיימים פערים בין ההערכות של ארגונים לגבי היקף ההתקנים במערכת שלהם לבין הכמות בפועל וכן בין מספר המשתמשים שמתחברים למערכות עם מכשירים אישיים (BYOD) לזה שמוערך. על פי המחקרים, שנערכו בין היתר על ידי גרטנר (Gartner) ו-IDC, הדבר בולט בארגונים גדולים, שמודעים בממוצע רק ל-80% מההתקנים הקיימים במערכות שלהם, על אף שגם 20% הנותרים הם ברובם בהיקף שמספק גישה למערכת הכללית. לפי IDC, רק 34% מהמנמ"רים סבורים שהעובדים משתמשים במכשירים שלהם כדי לגשת למערכות החברה, אולם בפועל, 69% מהם עושים זאת.

כריס לינזל, סמנכ"ל בכיר ומנהל אזור EMEA של קו מוצרי ה-IMC ב-HP, אמר בראיון לאנשים ומחשבים ול-TheCom שהפער הזה נובע מתופעה שהוא מכנה "מערכת הכיסא המסתובב". "אם בודקים מערכות תשתית שונות שקיימות בשוק מגלים שיש להן כלים שונים לטיפול בנושאים שונים, ולכולן יש ממשקים שמוצגים במספר מסכים", ציין. "חמור מכך, אותם כלים לא משתפים מידע ביניהם. מכיוון שזה המצב, יש צורך להסתובב עם הכיסא ממסך למסך כדי לבדוק את כל המערכות, תוך שאת כל התאמות המידע המוצגות עושים באופן ידני".

לדבריו, הפתרון שמציעה HP לתחום הזה פותר את הבעיה ומצמצם בצורה ניכרת את הפערים בין הידוע למה שקורה בפועל בתחומים אלה. "אנחנו קוראים לפתרון 'מערכת ניהול של חלון אחד' – מקום אחד בו מקבלים את כל המידע אודות המשאבים בהם משתמשים, המשתמשים שמחוברים למערכת וכדומה. הכול משולב והמידע משותף, מה שמאפשר להוריד באופן משמעותי את עלויות הטיפול ברשת, מכיוון שלא קופצים בין יישומים", ציין.

לינזל הגיע לארץ על מנת להיפגש עם לקוחות אסטרטגיים ולהשתתף בכנס החשב הכללי של משרד האוצר, כמו גם בכנס שנערך בבית HP ברעננה בו הוא הציג את מוצרי פלטפורמת ה-IMC (ר"ת Intelligent Management Center – מרכז ניהול אינטליגנטי) ללקוחות פוטנציאליים.

פלטפורמה של HP באה לענות על צורך קיים לניהול אחוד, שמאפשר לשלוט על הדברים בצורה טובה יותר. "מההתחלה הפלטפורמה נבנתה כמערכת שפתוחה להרבה מאוד יצרנים. היא לא מיועדת להתקנה רק מעל תשתיות של HP. ניתן לנטר בו זמנית רכיבים של יותר מיצרן אחד ולמעשה, כמו כן, היא יודעת לחבר מוצרים של יותר מ-200 יצרנים שונים", אמר לינזל.

מדובר במערכת מודולארית, כאשר מעבר למערכת הבסיסית שמותקנת אצל הלקוח היא כוללת 15 מודולים שונים. כמו כן, חטיבת התוכנה של HP שוקדת בימים אלה על ייצורם של מודולים נוספים למערכת.

מה באשר ל-MDM?
"אנחנו מתחברים גם ל-MDM", ציין לינזל. "הפלטפורמה מאפשרת לבדוק את הגישה לתשתית ומערכת ה-MDM מבצעת את ההרשאות עבור נקודות הקצה. אנחנו בודקים מצד אחד האם המכשיר מורשה לגשת מבחינת מדיניות החברה, ואז בודקים מול ה-MDM אם הוא לא נפרץ, נגנב או לא מקושר, בהתאם למדיניות אחרת. אם יש אישור משני הצדדים, יש גישה לרשת עצמה".

מגמת ה-BYOD גורמת לבלגן ברשת?
"זה תלוי בחומרת המדיניות שאנחנו רוצים לאכוף. בארגון מחמיר זו יכולה אולי להיות בעיה, אבל אם יש רשת אורחים פתוחה, זה יכול להיות פשוט. צריך לדאוג להכין עקרונות מדיניות נכונים. עובדים בכל מקרה ישתמשו ברכיבים הניידים האישיים שלהם לצרכי עבודה, אלא אם כן הם עובדים בארגון מאוד מאובטח. כמנהל, אם לא תאמץ את זה ייתכן שייווצרו בעיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים