IDC: הטאבלטים יעקפו השנה את המחשבים הניידים

מכירות מחשבי הלוח יעלו השנה בקרוב ל-60% ויעמדו על כ-229 מיליון יחידות – צופים בחברת המחקר ● על פי התחזית, בעוד שנתיים יעקפו מכירות הטאבלטים גם את אלה של מחשבי ה-PC

מהפך: בניגוד לשנים עברו, המכירות של המחשבים הניידים יפנו השנה את מקומן לאלה של הטאבלטים – כך חוזה חברת המחקר IDC. על פי הצפי, מספר היחידות של מחשבי הלוח שיימכרו השנה יעלה ב-58.7% ויגיע ל-229.3 מיליון יחידות, בהשוואה ל-144.5 מיליון בשנה שעברה. IDC אף חוזה השנה ירידה במכירות של מחשבי ה-PC, עד כדי כך שבשנת 2015 יעקפו הטאבלטים גם אותם.

יצוין, כי אף על פי שאפל (Apple) שולטת בשוק, הצמיחה של האנדרואיד (Android) היא המניעה את המגמות הללו.

"מה שהסתמן בתחילה כהשפעה של המשבר הכלכלי הפך במהירות לשינוי בפרדיגמת המיחשוב העולמית, כאשר המכשירים הניידים הם הנהנים העיקריים", ציין ריאן רייט, מנהל מחקר ב-IDC. "העקיפה של מחשבי הלוח את המחשבים הניידים וה-PC באופן כללי היא שינוי משמעותי ביחס של הצרכנים לאמצעי המיחשוב, ליישומים ולמערכת האקולוגית שמסביבם".

עם זאת, הוא הוסיף ש-"אנחנו, ב-IDC, מאמינים שלמחשבי ה-PC עדיין יהיה תפקיד חשוב בעידן החדש של המיחשוב, במיוחד בקרב משתמשים עסקיים. אולם, עבור צרכנים רבים, מחשב הלוח הוא פיתרון פשוט ואלגנטי לתרחישי השימוש העיקריים, שבעבר היו נחלתם של מחשבי ה-PC בלבד".

ב-IDC צופים שהמחירים של מחשבי הלוח יוסיפו לרדת ושהיצרניות יעניקו חוויית שימוש עשירה יותר, לצרכנים רבים יותר, במחירים שיצרניות ה-PC שאפו להגיע אליהם במשך שנים רבות. החברה חוזה שהשנה ירד מחיר המכירה הממוצע של מחשבי הלוח ב-10.8% ויגיע ל-381 דולרים. לעומת זאת, מחיר המכירה הממוצע של מחשבי ה-PC יהיה כמעט כפול – 635 דולרים.

שינוי משמעותי נוסף בשוק מחשבי הלוח בא לידי ביטוי בגודל הצגים. אם מחשבי iPad מהדור הראשון התאפיינו בצגים בגודל של 9.7 אינץ', הרי שמחשבי הלוח מדגמי אנדרואיד, כמו גם אלה שמציעה אמזון (Amazon), מתאפיינים בדרך כלל בצגים של 7 אינץ', וגם אפל נאלצה להגיב ולהציע את מחשבי ה-iPad Mini עם צגים בגודל דומה. ב-IDC צופים שהמעבר לצגים קטנים יותר יימשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים