גרטנר: דל וסיסקו צמחו ברבעון הראשון בשוק השרתים

למרות התנאים הקשים הצליחה דל לצמצם את הפער מול HP במכירות השרתים, לאחר שהייתה היחידה מבין היצרניות המובילות בתחום שרשמה עלייה ● על פי חברת המחקר, בסך הכול עלו מכירות השרתים ברבעון הראשון של השנה ב-0.7% ל-2.3 מיליון שרתים ● החברה המובילה את השוק, יבמ, רשמה צניחה של 15% בהכנסותיה ממנו, עם קצת יותר משלושה מיליארד דולרים

למרות הירידה שנרשמה ברבעון הראשון בהיקף הכולל של ההכנסות והמכירות בשוק השרתים, הצליחו הן דל (Dell) והן סיסקו (Cisco) להשיג בו צמיחה. לעומתן, החברות המובילות את השוק הזה, HP ולפניה יבמ (IBM), רשמו ירידות – כך עולה מנתונים שפרסמה גרטנר (Gartner).

ההיקף הכולל של מכירות השרתים ירד ברבעון המדווח, על פי חברת המחקר, ב-0.7% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012 ומספר היחידות שנמכרו עמד על 2.3 מיליון. ההכנסות קטנו ב-5% והסתכמו ב-11.8 מיליארד דולרים.

על אף שבארצות הברית ובמזרח אסיה נרשמה עלייה, הרי שלא היה בה כדי לפצות על הירידה בשאר האזורים, הסביר אדריאן או'קונל, מנהל מחקר בגרטנר.

החברה המובילה את השוק היא יבמ, שהכנסותיה הרבעוניות ממנו הסתכמו בקצת יותר משלושה מיליארד דולרים – צניחה של 15.2% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות של HP צללו ב-14.4% והסתכמו בקצת פחות משלושה מיליארד דולרים.

אחריה הגיעה דל, שהייתה היחידה בין חמש היצרניות המובילות שהצליחה לרשום צמיחה בהכנסות – עלייה של 14.4% ל-2.1 מיליארד דולרים. עם 516,355 יחידות שנמכרו, צמצמה דל את הפער מול HP, שמסתכם כיום ב-64 אלף יחידות בלבד, בהשוואה ל-182 אלף בשנה שעברה.

סיסקו רשמה גידול של 33% במספר השרתים שמכרה – 53,873.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים