פלאפון חתמה על הסכם שדרוג הרשת הסלולרית והכנה לדור רביעי; ההיקף: 100 מיליון ש'

במסגרת הפרויקט תוגדל הקיבולת באתרים הסלולריים ובמרכז הרשת עד 42 מגה-ביט בשנייה בכל הארץ, תוך הרחבת התמסורת ברשת והטמעת פתרונות לשיפור מהירות תקשורת הנתונים של פלאפון ● השדרוג יתחיל במחצית השנייה של השנה וימשך עד שנה הבאה ● גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "אנחנו מצפים להקצאת תדרי הדור הרביעי בישראל"

מפעילת הסלולר פלאפון הודיעה היום (ד') על הסכם עם ענקית ציוד התקשורת אריקסון (Ericson) העולמית, בהשקעה של כ-100 מיליון שקלים, לשדרוג רשת הסלולר שלה והכנתה לקראת הדור הרביעי. במסגרת הפרויקט תוגדל קיבולת הרשת של החברה באתרים הסלולריים ובמרכז הרשת תוך הרחבת התמסורת ברשת, והטמעת פתרונות לשיפור מהירות תקשורת הנתונים של פלאפון. בעקבות השדרוג תאפשר הרשת קצבים של עד 42 מגה-ביט בשנייה בכל הארץ – הקצב המהיר ביותר לפני דור רביעי.

"ביצוע השדרוג יתפרס על פני כחצי שנה", אמר דורון קורץ, סמנכ"ל ההנדסה והטכנולוגיה של פלאפון, בשיחה עם TheNewCOM. "השדרוג יתחיל במחצית השנייה של השנה וימשך עד תחילת השנה הבאה. הטמעת הרשת מבוצעת במשותף על ידי אריקסון וחטיבת ההנדסה של פלאפון. עם זאת, חלקים מסוימים של הרשת יוטמעו רק על ידי חטיבת ההנדסה של פלאפון".

קורץ ציין, כי "בעקבות השדרוג יוכפל קצב העברת הנתונים ברשת בכל הארץ  מ-21 מגה-ביט בשנייה כיום, לעד 42 מגה-ביט בשנייה (קצב הקיים כיום רק במרכזי הערים הגדולות), אם כי יש צורך במכשיר תומך ותוך תלות בעומס. המטרה היא לאפשר לא רק הגדלת קצב הגלישה, אלא בעיקר להגדיל את הקיבולת כדי לספק שיפור בביצועים וחווית משתמש טובה יותר למכשירים התומכים, כאמור".

דורון קורץ, סמנכ"ל ההנדסה והטכנולוגיה של פלאפוןהשלמת הפרויקט, לדבריו, תאפשר להשיק את רשת הדור הרביעי בצורה מהירה יותר, ברגע שיהיה מכרז תדרים. "שדרוג הרשת יאפשר לנו לשפר את איכות הרשת עבור כל לקוחות ה-HSPA, לספק מענה להמשך הגידול בתנועת תקשורת הנתונים ובהיקף הטלפונים החכמים ברשת של פלאפון, ויסייע לנו לעבור ל-LTE בדרך המהירה והיעילה ביותר", אמר קורץ.

מפלאפון נמסר, כי ההסכם עם אריקסון כולל שדרוג, החלפה והרחבה של חלקים של רשת התקשורת הסלולרית הקיימת. אריקסון העולמית הקימה את הרשת הקיימת של פלאפון, בטכנולוגיית HSPA, שהושקה ב־2009. המעבר לרשת זו עם כרטיסי SIM איפשר לפלאפון ליישר קו עם סלקום ופרטנר.

עוד נמסר מהחברה, כי תהליך השדרוג נעשה כחלק מהיערכותה של פלאפון לגידולים המתמשכים בהיקף הגלישה בטלפונים החכמים. ברבעון הראשון של 2013 חל גידול של 18% בנפח הגלישה הממוצע ללקוח פלאפון. בשנת 2012 כולה, חל גידול ממוצע של 80% בנפח הגלישה לעומת 2011.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפוןכך, לדוגמה, בעלי iPhone5 גלשו ברשת פלאפון בחודש האחרון בהיקף של 2.4 ג'יגה בממוצע, ומנויים בעלי iPhone4S וגלקסי 3 גלשו בממוצע בחודש האחרון 1.8 בהיקף ג'יגה, עם גידול קל לעומת 2012. לשם השוואה, ב-2009, כשהושקה הרשת החדשה של פלאפון, גלש בעל מכשיר iPhone בהיקף 300 מגה-ביט בחודש בממוצע, וכ-220 מגה-ביט בחודש בממוצע בגלקסי.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "אנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוח הרשת כחלק מהאסטרטגיה שהגדרנו לעצמנו להיות הרשת המהירה והמתקדמת בישראל. בהסכם הנוכחי הוספנו קיבולת ומהירות לרשת, ושדרגנו את ליבת המערכת. אנחנו מצפים להקצאת תדרי הדור הרביעי בישראל, כדי להמשיך ולשדרג את הרשת של פלאפון".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, מסר כי "העסקה תאפשר לפלאפון להגדיל את קיבול הרשת ולהערך לקראת הדור הרביעי, בדומה לעשרות מדינות ברחבי העולם שמפעילות רשתות מתקדמות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ידידיה

    בשביל מה ? עם רמת השרות של פלאפון, הם יישארו עם 4 משתמשים. כמו הערוץ הראשון. סופה של פלאפון לא יהיה שונה משל בטרפלייס. שישקיעו בלקוחות ולא בציוד. עד שגילו את הסים, עכשיו הם מנסים דברים אחרים.

  2. יהודה

    טוב מאוד. תתחילו לאכוף חוקים ותקנות. אני ממליץ לקנוס את החברות הללו גם בהקשר ליחספ ללקוחות. זמני המתנה בטלפון וטיפול לקוי מאוד בהחזרי כספים שנגבו שלא כחוק. הרשויות שנבחרו ועובדיהם שמקבלים משכורות נועדו לשרת את הציבור ולא רק את החברות.

אירועים קרובים