גיא בן דוד, מדריך לניהול: "כל גוף חי משתנה ללא הרף – תפקידו של המנהל הוא לנהל את השינוי"

"מנהלים נחוצים בסביבה דינמית ומשתנה בכדי שיקבלו החלטות ויישמו אותן. בסביבה סטטית אין צורך במנהלים - מספיקה רשימת חוקים ובקרה בכדי לוודא שמה שנעשה היום ימשיך להיעשות גם מחר", אמר בן דוד - מרצה, מאמן ומדריך לפיתוח מנהלים, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים

"הדבר המובהק המגדיר כל גוף חי, הוא העובדה שהוא משתנה ללא הרף. אנשים משתנים וכך גם צוותי עבודה, המחלקות, הארגונים והחברות. הם מתפתחים ומשתנים מעצם טבעם כגופים חיים. זו בדיוק הסיבה שבגללה נחוצים מנהלים – כדי לנהל את תהליך השינוי", כך אמר גיא בן דוד – מרצה, מאמן, מדריך לפיתוח מנהלים, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "בסביבה סטטית אין צורך במנהלים. מספיקה רשימת חוקים ובקרה בכדי לוודא שמה שנעשה היום ימשיך להיעשות גם מחר. מנהלים נחוצים בסביבה דינמית ומשתנה בכדי שיקבלו החלטות ויישמו אותן. בכדי לרתום את האנשים והעשייה לכיוון הרצוי בהתייחס לתכלית תפקידם ומטרות הארגון".

בן דוד הזכיר את יצחק קלדרון אדיג'ס, מיועצי הניהול הבכירים בעולם, שמנה ארבע איכויות שונות של מנהלים, המייצגות גישות שונות לניהול תהליך השינוי: משימתיות, מנהלה, יזמות ותכלול. כל אחת מהן, אמר, מגדירה פרספקטיבה ומיקוד שונים. "המשימתי מדגיש שינויים ממוקדים בטווח הזמן הקצר", הסביר בן דוד. "זה המנהל הטקטיקן המוכוון תוצאות מהירות. המנהלן מדגיש את האופן המדויק והיעיל בו יתבצע השינוי. הוא נעזר בחוקים, נהלים, שיטות והבניה, על מנת לבצע שינויים זהירים ומדודים. היזם מוכוון שינויים אסטרטגיים מרחיקי לכת. הוא מעלה רעיונות, בעל דמיון מפותח, חשיבה נועזת ומקורית המרחיקה ראות, גם דרך מסך הערפל של העתיד הרחוק".

ביחס לכל אחת משלושת הגישות הללו, הוסיף בן דוד, "יכול מנהל להיעזר באחרים. לעיתים אף רצוי שייעזר במי שכישורי המשימתיות, המנהלה או היזמות חזקים משלו. כך הוא משלים את חולשותיו ויכול להתמקד בחזקותיו הטבעיות. האיכות הרביעית היא תכלול – היכולת לגלות אמפטיה, סבלנות, רגישות, הקשבה ולנהל אנשים מתוך כבוד הדדי. זוהי האיכות היחידה אותה על מנהל לפתח בעצמו".

"מהן ארבע המילים החשובות ביותר בניהול?", שאל בן דוד, והשיב באמצעות גורו הניהול טום פיטרס: What Do You Think?. "מאחוריהן מצויה הבנה העמוקה של מנהל שהדרך לעורר באנשים התלהבות, מוטיבציה ומחויבות לשינוי היא התעניינות כנה בדעתם, פתיחות, הערכה ומעל לכל הקשבה", קבע. "מנוסה ובכיר ככל שיהיה, מנהיג יודע שהוא איננו יודע הכול. הוא מכבד את הסובבים ומבין שכל אדם, בכל דרג ובכל תפקיד, רוצה להרגיש משמעותי. שדעתו תישמע ותקבל התייחסות הולמת. עובדים שאינם חשים בעלי ערך, לעיתים רחוקות מביאים ערך", סיכם.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח בחודש יוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים