כריסטוף ביגו, שגריר צרפת: "כדאי לחברות התקשורת הצרפתיות לעשות עסקים בישראל"

"הישראלים יכולים למצוא בחברות צרפתיות את הידע שיעזור להם לצאת לעולם", אמר ביגו באירוע TelecoM Mobile Media Roadshow ● מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: "אנחנו רוצים למשוך חברות צרפתיות להכיר את השוק הישראלי"

"הצלחתם של מיכאל גולן ופטריק דרהי מוכיחה שכדאי לחברות התקשורת הצרפתיות לעשות עסקים בישראל. השניים הביאו סגנון חדש לעסקים והם מתחרים – גם ביניהם", כך אמר אתמול (ג') שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו באירוע TelecoM Mobile Media Roadshow, שהתקיים במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

לדברי ביגו, בשנה שעברה הצליחו ארבע מהחברות שהשתתפו בכנס למצוא נציגויות בישראל ולהרחיב את עסקיהן, ובנוסף לשפר את הקשרים של החברות הישראליות עם מקבילות באיחוד האירופי. "בצרפת יש הרבה סטארט-אפים. הישראלים יכולים למצוא בחברות צרפתיות את הידע שיעזור להם לצאת לעולם", אמר.

הסיבה להתעניינות של חברות האלקטרוניקה והתקשורת הצרפתיות בשוק הישראלי, לטענתו, נובעת מכך שמדובר בשוק צומח שהטכנולוגיות שמפותחות בו מופצות בכל העולם. "עוד סיבה לעשות עסקים בישראל היא ה-'תכלעס' – הגישה בישראל ישירה ואולי גם ברוטאלית, אבל אנשי העסקים יכולים לדעת מהר מה התשובה. בנוסף, ישראל היא חלק מה-OECD, על כל המשמעות המשפטית והאחרות", אמר ביגו.

עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת. צילום: פלי הנמרעדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת, הביע אופטימיות באשר להעמקת היחסים הכלכליים בין המדינות. "אני מאמין כי ישראל וצרפת יכולים לשתף פעולה. כצעיר בשנות השבעים, אני זוכר את המיניטל (Minitel), ימים רבים לפני האינטרנט המסחרי, ואני יודע שבצרפת יש את האווירה הנכונה לחדשנות. הישראלים נוטים לראות רק את בוסטון ועמק הסיליקון, אבל אירופה מוכנה לשיתוף פעולה – ובפרט צרפת. אנחנו רוצים למשוך חברות צרפתיות להכיר את השוק הישראלי".

בהמשך תיאר בר טל את פרויקט הסיבים האופטיים עד הבית ואת הנגזרת שלו – ישראל הדיגיטלית, עליה הכריזה הממשלה בתחילת השבוע, וקרא לחברות הצרפתיות לקחת חלק גם הן.

קארן גורדון, אחראית על תחום ההיי-טק ביוביפרנס, המקבילה הצרפתית של מכון היצוא הישראלי, אומרת כי מטרת המשלחת היא כמובן לקדם שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וצרפתיות, להציג את החברות הצרפתיות ללקוחות ומפיצים פוטנציאליים ולחשוף אותן להזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות בישראל. הנציגים נפגשו עם מפעילי סלולר, בנקים, אינטגרטורים, חברות היי-טק וכן עם סטארט-אפים רבים. בין אותן חברות ניתן לציין את גרופ וואן פוינט – אינטגרטור אירופי גדול; ביזנס-אפ, המציעה שירותי פיתוח עסקי בצרפת לחברות ישראליות; וקונטיננטל, המחזיקה אתר ייצור בצרפת ומציעה לחברות ישראליות לייצר שם מערכות אלקטרוניקה.

בנג'מין אבוף, מנהל תחום הטלקום והמדיה בגרופ וואן פוינט, וגיום ג'ורג' – יועץ בכיר בחברה, הסבירו כי החברה – הפועלת בצרפת, קנדה, תוניסיה וסין – מתמחה בשירותים מקצועיים וייעוץ לתחומי הטלקום, הבנקאות והתעשייה. "אנו מחפשים שותפים טכנולוגיים, אחת מהזדמנויות הצמיחה שלנו היא להביא ללקוחות שלנו טכנולוגיה עם ערך מוסף, ובישראל יש טכנולוגיה כזו. בנוסף, אנו מבקשים להתפתח בישראל בעיקר באמצעות הבאת ההתמחות שלנו לחברות ישראליות בתחומי הבנקאות והטלקום".

קלוד אלמני, מנכ"ל קונטיננטל, אמר כי החברה היא יצרנית מערכות רדיו וניווט לרכב, אך היא חודרת כעת גם לתחומים נוספים כגון מכשור רפואי ותאורה: "אנו מציעים לסטארט-אפים לייצר בצרפת באיכות טובה ובמחיר טוב, בזכות כוח הקניה העצום שלנו אצל ספקי הרכיבים". בתשובה לשאלה מה היתרון של החברה מול אפשרויות הייצור בסין, השיב כי "ההבדל הוא האיכות, הנגישות לשוק האירופי והקרבה בשעות הפעילות לישראל. בנוסף, ישנו הבדל ביכולת של 200 המהנדסים לבצע שדרוגי הנדסה למוצר, כדי להוזיל את ייצורו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים