מחשב העל Blue Waters סייע לפצח את הקוד הגנטי של נגיף ה-HIV

החוקרים מצאו את המבנה הכימי המדויק של הנגיף בעזרת המחשב, שפועל בקצב של קוואדריליון חישובים של נקודה צפה בשנייה ● אחד החוקרים אמר, כי "זהו מבנה גדול ולשם כך נדרשה הדמיה ברמה גבוהה מאוד, ההדמיה הגדולה ביותר שפורסמה אי פעם, למעשה, שכוללת 64 מיליון אטומים"

חוקרים הצליחו למצוא את המבנה הכימי המדויק של מעטפת החלבון של נגיף ה-HIV. המעטפת מגינה על החומר הגנטי ומאפשרת לנגיף להחליש את מערכת החיסון של הגוף. משום כך ביקשו חוקרים רבים ברחבי העולם למצוא את המבנה הכימי של המעטפת, ופעלו לעשות זאת בדרכים רבות.

במאמר שפורסם השבוע בכתב העת Nature דיווחו חוקרים, כי בעזרת Blue Waters – מחשב על חדש יחסית, שפועל בקצב של קוואדריליון חישובים של נקודה צפה בשנייה וממוקם במרכז הלאומי של ארצות הברית ליישומים של מחשבי על באוניברסיטת אילינוי, הצליחו לפצח את הקוד המלא של מעטפת החלבון של נגיף ה-HIV. המעטפת כוללת יותר מ-1,300 חלבונים זהים במבנה דמוי קונוס, ברמת פירוט של אטום בודד.

"זהו מבנה גדול, אחד הגדולים שפוצחו אי פעם", אמר פרופ' קלאוס שולטן מאוניברסיטת אילינוי. "לשם כך נדרשה הדמיה ברמה גבוהה מאוד, ההדמיה הגדולה ביותר שפורסמה אי פעם, למעשה, שכוללת 64 מיליון אטומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים