האם אינטל מתכוננת לייצר סמארטפונים וטאבלטים משלה?

בצעד לא אופייני, רכשה ענקית השבבים חטיבה המייצרת שבבי GPS ניידים מידי ST-אריקסון – מהלך שהצית את השמועה לכך שהיא פועלת במרץ "לתקוף" בסערה את שוק הסמארטפונים והטאבלטים ● "הקבוצה תעסוק בהפיכת הטכנולוגיה העכשווית ומודלים עסקיים חדשניים למוצרים שמעצבים ומובילים את השווקים", נכתב בהודעה מטעמה

עוד לפני שהתקרר כיסאו של פול אוטליני, המנכ"ל הפורש של ענקית השבבים אינטל (Intel), מבצע המנכ"ל החדש שלה שינויים גדולים, שיאפשרו לה להתמודד מול יצרניות שבבים כמו קוואלקום (Qualcomm).

אחד מצעדיו הראשונים של בריאן קרזניץ, המנכ"ל החדש, היה הקמה של חטיבת המכשירים החדשים – מתוך שאיפה להגדיל את הנתח של אינטל בשוק הלוהט של המכשירים הניידים. מייק בל מונה לעמוד בראשה. בתוך כך, הודיעה אתמול (ד') אינטל על רכישת חטיבה מידי ST-אריקסון, המייצרת שבבי GPS ניידים, תמורת כ-90 מיליון דולרים בלבד.

בהתחשב בעובדה שאינטל ידועה בעמק הסיליקון כחברה שלא נוהגת לרכוש חברות, נראה כי הדבר מעיד על כך שענקית השבבים פועלת במרץ כדי "לתקוף" בסערה את שוק הסמארטפונים והטאבלטים. אם מסתכלים על היסטוריית הרכישות של אינטל, מגלים שהיא רכשה מעט מאוד חברות חומרה באופן כללי – כאשר האחרונה הייתה אינפינאון (Infineon), יצרנית המודמים האלחוטיים.

אינטל מצדה שומרת על מסתוריות בנוגע לחטיבת המכשירים החדשים שלה. "הקבוצה תעסוק בהפיכת הטכנולוגיה העכשווית ומודלים עסקיים חדשניים למוצרים שמעצבים ומובילים את השווקים", נאמר בהודעה מטעמה. עוד היא הוסיפה, שהחטיבה החדשה תתמקד בטכנולוגיות צומחות, כולל במוצרים אולטרה-ניידים. האם היא מתכוונת לסמארטפונים, למחשבים ניידים, לטאבלטים או למיחשוב לביש כמו משקפי גוגל (Google)? לנו נותר רק לנחש.

מכל מקום, בהתחשב בעברו של בל, שעבר 16 שנים באפל (Apple) והיה מעורב ברבים ממוצריה, כמו ה-iMac, האפל TV וה-iPhone – הגיוני לצפות שהחטיבה החדשה שלו תניב כמה מכשירים "סקסיים" בחודשים הקרובים.

באשר לרכישת החטיבה מ-ST-אריקסון, אינטל מרוויחה נכסים רוחניים, מהנדסים וניסיון טכני בייצור שבבי GPS, שימצאו את דרכם, קרוב לוודאי, לסמארטפונים וטאבלטים של אינטל. בכלל, נראה שהשנה הקרובה תהיה שנה של הפתעות גדולות מצדה של ענקית השבבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים