סמסונג תקים מרכז מחקר ופיתוח חדש בפינלנד, מדינת נוקיה

המרכז יוקם באספו, העיר שבה שוכנים משרדיה של נוקיה - על פי מספר דיווחים ● הצעד עתיד לשפוך הרבה מלח על פצעיה של החברה המדממת, שהודיעה שהיא מוכרת את משרדיה הראשיים כדי לאזן את הפסדיה הכספיים ● לפי החברה הדרום קוריאנית, כניסתה לפינלנד "משקפת את החשיבות שאנחנו מייחסים לשוק האירופי"

סמסונג (Samsung) הודיעה, כי היא מתכננת לפתוח מרכז מחקר ופיתוח חדש, ומכל המקומות בעולם בחרה לכך את פינלנד, מדינת האם של נוקיה (Nokia).

החברה מסרה, כי "ב-13 ביוני אנחנו מתכוונים לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בפינלנד, שיהיה סניף של מוסד סמסונג למחקר ופיתוח האנגלי. ההחלטה לבסס את נוכחות המו"פ שלנו בצפון אירופה משקפת את החשיבות שאנחנו מייחסים לשוק האירופי".

כמה דיווחים אף ציינו שהמתקן ימוקם באספו, העיר שבה שוכנים משרדיה של נוקיה, מה שישפוך הרבה מלח על פצעיה של החברה המדממת. בדצמבר האחרון הודיעה נוקיה שהיא מוכרת את משרדיה הראשיים כדי לאזן את הפסדיה הכספיים.

יצוין, כי גם היצרנית הסינית הוואווי (Huwaii) תקים מרכז מחקר ופיתוח חדש בפינלנד. נראה שה-"טורפות" האסיאתיות מנסות בכל כוחן להיכנס לשווקים אירופיים ו-"לחטוף" כישרונות באירופה.

מכירותיה של נוקיה ברבעון הראשון של 2013 צנחו ב-24% יחסית לרבעון המקביל ב-2013 ונתח השוק העולמי שלה צלל באותה תקופה, לפי גרטנר (Gartner), מ-19.7% ל-14.8%. לפני שלוש שנים הוא עמד על כ-38%.

נראה שההחלטה של סמסונג אינה אקראית כלל, בהתחשב בכך שבסבב הפיטורים האחרון שלה פיטרה נוקיה 10,000 אנשים מכוח העבודה כדי לשפר את מצבה הכספי. צעד זה הותיר אותה עם מספר העובדים הנמוך ביותר מאז 1998. נראה שכוח העבודה המיומן הזה רק מחכה לענקית הדרום קוריאנית או לאחיותיה מהמזרח, שמצליחות יותר בשוק הסלולר העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים