ממר"ם הקים ענף חדש שיתמקד בסייבר

הענף עוסק בהבנה, ייצור תפיסות מבצעיות וזמינות מבצעית לגבי עולם הסייבר - חשף מפקד ממר"ם, אלוף משנה חנן א', בכנס DRP לאומי ● "סייבר זה אירוע אחר לגמרי, אשר מתנהג אחרת לגמרי. המטרה שלנו היא לשמר תהליכים מבצעיים של צה"ל - בחירום ובשגרה", אמר מפקד ממר"ם

ענף חדש שקם בימים אלה ממר"ם עוסק בהבנה, ייצור תפיסות מבצעיות וזמינות מבצעית לגבי עולם הסייבר – כך חשף מפקד ממר"ם, אלוף משנה חנן א', בכנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס נערך הבוקר (א') בהפקת אנשים ומחשבים במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את האירוע הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"סייבר זה אירוע אחר לגמרי, אשר מתנהג אחרת לגמרי", אמר מפקד ממר"ם. "המטרה שלנו היא לשמר תהליכים מבצעיים של צה"ל – בחירום ובשגרה". הוא ציין מהם האתגרים בעת אירוע אותו כינה "שבר": "שמירה על פעילויות העסק, תוך ניהול סיכונים כולל ויעיל; שמירה על שרשרת אספקה רציפה ופתוחה לשותפים ולקוחות; מניעת השלכות כלכליות כתוצאה מההפרעה לעסק; הימנעות מאיבוד זמן בגישה למקורות מידע קריטי".

בעת תכנון פתרון רציפות והמשכיות עסקית והתאוששות מאסון, אמר אל"מ חנן, "עלי לשקלל בין אירועים שהשכיחות שלהם לא גבוהה, אבל מבחינה סטטיסטית יכולים לקרות במשמרת שלי, לבין אירועים בעלי שכיחות נמוכה עם פוטנציאל גבוה לנזק. לכן, זו סוגיה בעייתית – להבין מה גודל הסיכון ומה פוטנציאל הנזק".

במקביל, אמר מפקד ממר"ם, "עלינו לבחון מה קורה בשגרה. עלינו לחשוב על ההבדלים במענה – כי אנו לא יכולים לענות על הכל. יש לראות מה קורה: מה גורם הרבה נזק, להבין את חשיבות המידע ועל קריטיות השירות. יש אזורים של מידע קריטי, אבל לא נורא אם הוא לא יהיה זמין כמה שעות. יש לשקלל בין זמינות המידע והשירותים מבוססי מידע, חשיבות המידע והשקלול שבין שניהם. עלי לבחון מהו חלון הזמן שהמשתמש יכול לפעול בלא לסבול בלי זמינות המערכות או בלי המידע. מכאן עלינו להגדיר את הארכיטקטורה הנדרשת, תוך מתן מענה לכל אחת מהתשובות השונות".

הרציונל לתמונת מצב אחודה, אמר מפקד ממר"ם, "נובע מהקשר בין שכבות המיחשוב השונות ושינוע המידע בין השכבות: תשתיות רשת ותמסורת, תשתיות מיחשוב, יישומים, תהליכים מבצעיים, ומאמצי לחימה בעולם הפיסי".

אל"מ חנן סיכם באומרו, כי "השקענו המון מאמץ בתחום. אנו נעזרים בתעשייה ובגורמים שונים על מנת להבין לאן ללכת. אנו ניצבים בפני אירוע גדול, של העתקת המתקנים דרומה, לנגב. אנו משקיעים המון מחשבה איך לעשות זאת נכון, ומעריכים את כספו של משלם המסים, על מנת שהמעבר ייתן זמינות גבוהה יותר של המערכות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים