נציבת האיחוד האירופי מתכננת לבטל נדידה סלולרית בין המדינות ביבשת

נילי קרוס חשפה תוכנית שמטרתה להפסיק את חיובי הנדידה באירופה עד 2014, והעידה על רצונה לראות "מפעילות פאן-אירופאיות, שמסייעות לצרכנים לנצל שוק פתוח וללא גבולות" ● ההערכה: הדאגה מפיגור אחרי ארה"ב ושווקי המזרח תאיץ את המגמה לביטול התעריפים

נציבת האיחוד האירופי לנושאי דיגיטל, נילי קרוס, חשפה תוכנית שמטרתה להפסיק את חיובי הנדידה באירופה עד 2014 ולהפוך את יבשת אירופה כולה לאזור אחד של תקשורת סלולרית לכל המשתמשים, תוך ביטול הסכמי נדידה בין המדינות.

בנאום שנשאה בסוף השבוע בוועדה של פרלמנט האיחוד האירופי, אמרה קרוס כי התוכנית היא לפתח "פשרה חקיקתית רדיקלית" עד אביב 2014. לדבריה, נושא הנדידה הסלולרית ביבשת הוא אחד מהנושאים הפופולריים שמעסיקים את הצרכנים – והיא הצהירה על מחויבותה לקדם את הנושא, עד שיחוסלו הגבולות "המלאכותיים" של שירותי התקשורת. קרוס תיארה את החזון שלה בתחום, השואף "למפעילות פאן-אירופיות, שמסייעות לצרכנים לנצל שוק פתוח וללא גבולות", כמו גם "הגדלת ההשקעות ברשתות איכותיות ובתכנים".

לפני כשנה הוחלו באירופה תעריפי נדידה זולים בין המדינות, שנכפו על המפעילות על ידי הנציבות האירופית. אולם, בכוונתה של קרוס לבטל גם את אלה, לדבריה "כדי לחזק את הכלכלה".

נראה שהרפורמות שמציעה קרוס מגיעות על רקע הדאגה הגוברת שיבשת אירופה מפגרת אחר ארה"ב, יפן וקוריאה הדרומית במונחי איכות ומהירות של רוחב פס ורשתות סלולריות – כך לפי דו"ח של ארגון ה-GSM שפורסם בסוף השבוע האחרון. הדו"ח טען, כי מדינות אירופה נמצאות בפיגור רב בפריסת רשתות LTE (דור 4), במהירויות, בשימוש כללי בסלולר ובפריסה של שירותים מתקדמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים