לראשונה בעולם: ניסוי שטח הראה היתכנות של ערוץ-על הראשון מסוגו, ברוחב פס של 800G

הניסוי, שנערך במשותף על ידי סיינה ובריטיש טלקום, בוצע על תשתית רשת הליבה האופטית של בריטיש טלקום בבריטניה ● ערוץ העל שהוצג בניסוי שווה ערך לשידור במקביל של שבעה סרטי DVD/HD בשנייה אחת ● יניב הגדיש, מנכ"ל סיינה ישראל: "היכולות האלה יאפשרו לספקיות תקשורת וארגונים להרחיב את הקיבולת ברשת הקיימת שלהם, תוך מזעור העלות הכוללת ופליטות הפחמן

בניסוי שערכו סיינה (Ciena) ובריטיש טלקום (British Telecom), הצליחו החברות להוכיח היתכנות של ערוץ-על של 800 ג'יגה-ביט, השווה ערך לשידור במקביל של שבעה סרטי DVD/HD בשנייה אחת. הניסוי נערך על תשתית רשת הליבה האופטית של בריטיש טלקום בבריטניה.

אף על פי שבסביבת מעבדה קצבי שידור אלו נחצו בעבר, תוצאה פורצת דרך זו הושגה בשטח לראשונה בעולם, על גבי רשת פעילה באורך 410 קילומטרים, בין מרכז המחקר והפיתוח של בריטיש טלקום באיפסוויץ' לבין המגדל הידוע של החברה בלב לונדון.

בריטיש טלקום וסיינה הציגו יכולת תמיכה במהירויות שיא של טרה-ביט באמצעות שימוש במקלט קוהרנטי, ה-WaveLogic 3 של סיינה, הכולל יכולות של ערוץ בודד וערוץ-על. הניסויים בוצעו על גבי תוואי קיים בעל מאפיינים פיסיקליים קשים (PMD) – שלא היה מתאים להפעלת רוחב פס מסורתי של 10 ג'יגה-ביט.

הניסוי מחזק את היכולת לבצע מעבר חלק באמצעות הטכנולוגיה ומוכיח שה-Wavelogic 3 מאפשר להעלות בהדרגה את קיבולת הרשת לאורכי גל בעלי קצבים גבוהים בהתאם לדרישות הלקוחות העסקיים, תוך הפחתת עלויות וצמצום פליטות הפחמן.

יניב הגדיש, מנכ"ל סיינה ישראל, הסביר על ההשלכות האפשריות בכל הנוגע לזירה המקומית בישראל ואמר, כי "הוכחת היכולת של העברת רוחב פס של 800 ג'יגה-ביט על גבי רשת מסחרית פעילה, שתוכננה להעברת שירותי 10 ג'יגה-ביט, תאפשר ללקוחותיה למקסם את מחזור חיי הרשת הקיימת. סיינה הוכיחה, למעשה, את יכולתה להגדיל את רוחב הפס הקיים כיום, 1/10/40/100 ג'יגה-ביט לרוחבי פס שיתאימו לשירותי העתיד, 200/400/800 ג'יגה-ביט, וזאת, על בסיס אותה טכנולוגיה קוהרנטית של ה-Wavelogic 3, שכבר מוכחת ופועלת ברשתות רבות בעולם וללא הוספת אתרים חדשים ברשת. לצורך ההמחשה, ערוץ-על בודד של 800 ג'יגה יוכל לספק מהירות גלישה באינטרנט של 100 מגה-ביט לשנייה ל-8,000 משתמשים בו זמנית. למעשה, נוכל להעביר את כל התעבורה הבינלאומית שיוצאת כיום מישראל על גבי אורך גל בודד של 800 ג'יגה, ועוד יישאר מקום למידע רב נוסף".

היכולות האלה, לדברי הגדיש, "יאפשרו בעתיד לספקיות תקשורת וארגונים הצורכים טכנולוגיה של תעבורת נתונים מהירה ורחבה במיוחד (ביג-דאטה), להרחיב את הקיבולת ברשת הקיימת שלהם, תוך מזעור העלות הכוללת ופליטות הפחמן. כפועל יוצא, בסוף התהליך, גם משתמשי הקצה ייהנו מן הטכנולוגיה, כי יוכלו לקבל רוחבי פס גדולים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים