מחקר: בעלי סמארטפונים מבלים יותר זמן עם המכשירים שלהם מאשר עם בני הזוג

המשתמש הממוצע מקדיש בכל יום כשעתיים לטלפון החכם שלו לעומת שעה וחצי בלבד לבן הזוג - כך עולה ממחקר שביצעו סמסונג ומפעילת הסלולר O2 בבריטניה ● השיחות וה-SMSים, ייעודיהם המקוריים של הטלפונים הניידים, נדחקו למקום שולי לטובת הגלישה באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט ● עוד עולה מהמחקר שהסמארטפון מחליף חפצים רבים, למשל השעון המעורר והמצלמה ● יש להניח שהתוצאות בישראל אינן שונות

סוף עידן הסלולר ביד? צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

השימוש הנרחב בטלפונים הניידים בכלל ובסמארטופנים בפרט ברחבי העולם הוא דבר ידוע, אולם עתה מתברר עד כמה: מחקר חדש של סמסונג (Samsung) ומפעילת הסלולר הבריטית O2 מצביע על כך שהמשתמשים בממלכה מבלים עם הטלפונים החכמים שלהם יותר זמן מאשר עם בני הזוג. יש להניח שבישראל המצב אינו שונה.

על פי תוצאות המחקר, "דו"ח החיים הסלולריים" שמו, המשתמש הממוצע מבלה מדי יום כשעתיים (ליתר דיוק, 119 דקות) עם הטלפון החכם לעומת קצת יותר משעה וחצי (97 דקות) עם בן הזוג. 24 דקות מתוכן מוקדשות לגלישה באינטרנט, 16 דקות לרשתות חברתיות, במשך רבע שעה מדי יום מאזין המשתמש הממוצע למוזיקה ובמשך 13 דקות הוא משחק באמצעות המכשיר.

עוד עולה מהנתונים, כי הייעודים המקוריים של הטלפונים הניידים – שיחות ומסרונים – הפכו לשוליים בהם. המשתמש הממוצע משוחח בטלפון 13 דקות מדי יום ושולח הודעות SMS במשך 11 דקות בלבד.

ממצא מעניין נוסף שהעלו החוקרים מצביע על כך שהסמארטפון מחליף עבורנו חפצים רבים. כך, למשל, 57% מ-2,000 הנשאלים במחקר ענו שהם לא משתמשים עוד בשעון מעורר, מחצית מהם כלל לא משתמשים בשעון יד ו-46% מצלמים תמונות לא במצלמה דיגיטלית, ודאי שלא במצלמת הפילם הישנה – אלא רק באמצעות הסמארטפון.

דיוויד ג'ונסון מ-O2 אמר, כי "מדי יום אנחנו דבוקים למסך הסמארטפון, במקום להביט בעיני בני הזוג שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים