כבל תת ימי של 100 גיגה-סיביות לשנייה יקשר רשתות אקדמיות משני עברי האוקיינוס

זאת, בהשוואה לקיבולת של 1 טרה-סיביות לשנייה של כלל הכבלים התת ימיים המקשרים בין אירופה לארצות הברית ● בימים האחרונים נערך ניסוי של הכבל, לאחר שעד כה היה הקישור הטרנס-אטלנטי מוגבל עד כה לקצב תקשורת של 10 גיגה-סיביות לשנייה ● בשנה הקרובה ייערכו ניסויים נוספים שיכללו, בין השאר, ארבעה צמתים, כולל בניו-יורק ובאמסטרדם

כבל תת ימי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

במסגרת ניסוי שנערך במקביל לוועידת TERENA Networking Conference בהולנד הוקצה לרשתות אקדמיות באירופה ובארצות הברית כבל תת ימי בלעדי בעל קיבולת של 100 גיגה-סיביות לשנייה. זאת, בהשוואה לקיבולת של 1 טרה-סיביות לשנייה של כלל הכבלים התת ימיים המקשרים בין אירופה לארצות הברית.

הניסוי, המכונה Advanced North Atlantic 100G Pilot, כולל את הרשתות Internet2 ,NORDUnet ,SURFnet ,CANARIE ו-GEANT. אף על פי שחלק מרשתות אלה, ובהן Internet2, נהנו מקיבולת של 100 גיגה-סיביות לשנייה בתחומי ארצות הברית, הרי שהקישור הטרנס אטלנטי היה מוגבל עד כה לקצב תקשורת של 10 גיגה-סיביות לשנייה.

את הציוד לניסוי סיפקו החברות Ciena וג'וניפר (Juniper). בשנה הקרובה ייערכו ניסויים נוספים שיכללו, בין השאר, ארבעה צמתים, כולל בניו-יורק ובאמסטרדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים