תוכן שיווקי

לקראת אירוע | אז מה חדש בתוכנות הגיוס?

מומחי גיוס ויועצים בתחום מערכות משאבי אנוש מציגים את התחזיות שלהם לשנים הקרובות ● מהן המגמות העיקריות והדרישות החדשות מתוכנות הגיוס, ומה המצב בישראל?

05/06/2013 15:34

מאת כתבת HRus

אתר הגיוס Recruiter.com מציג בפניכם את הטרנדים החדשים הבולטים ביותר בתחום תוכנות הגיוס, וזאת מפיהם של מומחים בעולמות הגיוס וטכנולוגיית משאבי אנוש.

תוכנה בתפירה אישית

טכנולוגיית הגיוס (Recruitment Technology) נהנית מביקוש שיא בשנה האחרונה. מנהלי משאבי אנוש (לקוחות הקצה) אשר פונים לוונדורים (הספקים השונים) דורשים יותר ויותר תוכנות ב'תפירה אישית'. על פי המומחים בתחום טכנולוגיית גיוס, מנהלי הגיוס אשר מבינים שתוכנות הגיוס צריכות לא רק לשרת אותם במהלך שלבי הגיוס אלא לאפשר להם להוביל שינוי אסטרטגי שיבוא לידי ביטוי הן ברמת התפישה והן ברמת ביצוע הגיוסים – שמים יותר ויותר דגש על ההתאמה האישית והספציפית לצרכי הגיוס שלהם. לכן יותר ויותר מנהלי גיוס אשר בודקים את שוק התוכנות (המציע כיום מגוון עצום!), עומדים על כך שגם התוכנות שנבחרו יותאמו ספציפית לדרישות ולמגבלות שלהם.

דגש על יישום מקצועיות הגיוס של הארגון
אם עד לפני שנים ספורות מנהלי משאבי אנוש הבינו שהם צריכים ללכת לקראת פרויקט מחשובי כדי להכניס את הטכנולוגיה החדשה והחדשנית לארגון וזה אומר שהם יצטרכו לצאת וללמוד מהי טכנולוגיית גיוס, הרי שכיום מנהלי הגיוס פונים לוונדורים ומלמדים אותם מהן הפונקציות החשובות ביותר בתוכנה ואיך זו צריכה לעבוד כדי להתאים בדיוק לצרכי הגיוס שלהם – ללא פשרות.

מעבר משאבי אנוש לטכנולוגיית ביג-דטה (Big Data)
אחת הדרישות הבולטות ביותר של מנהלי הגיוס מספקי התוכנה היא הדרישה שהתוכנה תאפשר להם לנהל נתונים כמותיים-גדולים Big Data. מנהלי הגיוס מבינים שהם צריכים לנהל את שלבי הגיוס בצורה אסטרטגית, מוכוונת יעדים עסקיים, תוך יכולת לשלוט ולפקח על התהליך ברמת המקרו ולכן אחת הדרישות השכיחות ביותר היא שהמערכת תאפשר לקרוא נתונים, לבצע אינטגרציה של נתונים, לבצע מעקב אחר הנתונים בכל זמן נתון, להפיק דוחות והכי חשוב – ללמוד ולהסיק מסקנות אופרטיביות בזכות הנתונים המתקבלים מהמערכות.
מטרתם של מנהלי הגיוס הינה ללמוד על תהליך הגיוס, להפיק מידע עסקי קונקרטי שיאפשר להם לחזור ולשפר את תהליך הגיוס לאורך כל הדרך. לצורך כך הם צריכים לראות את 'התמונה הגדולה' בכל זמן נתון.

חווית מועמד (Candidate Experience)
בקשה שכיחה נוספת של מנהלי הגיוס מספקי התוכנה היא שתוכנת הגיוס תאפשר חוויית משתמש קרי חווית מועמד (Candidate Experience). התחרות על הטאלנטים ערב היציאה מהמיתון והחזרה למגמת גיוס חיובית מובילה את מנהלי הגיוס להעמיד את חווית המועמד בראש סדר העדיפויות וכנגזרת לכך – הם מציבים דרישות שמטרתן לספק למועמד את החוויה החיובית ביותר וזה אומר שממשק הגיוס צריך להיות – נגיש, פשוט, מהנה, מזמין, מאשפר לחזור למועמד עם כמה שיותר פרטים רלוונטיים, מאפשר שקיפות לגבי התהליך וכיו"ב.

ראיה הוליסטית של תהליך הגיוס והמועמד לעבודה
דרישה נוספת חשובה לא פחות שמציבים מנהלי הגיוס בפני ספקי התוכנה היא ראיה הוליסטית של המועמד. אם בעבר מנהלי הגיוס היו מוכנים לעבוד עם 4 תוכנות או מול 4 גורמים (פנים או חוץ ארגוניים) כדי לבחון מועמד (בהיבט המקצועי, בהיבט האישיותי, מבחני ידע ורמה כללית, התאמה לתרבות הארגונית, התאמה בהיבט של זמינות וציפיות שכר, בדיקות רקע והמלצות ועוד), הרי שכיום מנהלי הגיוס מבקשים לעשות שימוש בתוכנה אינטגרטיבית אחת בלבד שתציג בפניהם את התמונה הגדולה ותסייע להם לבחור: באילו מועמדים כדאי להשקיע ובאיזו מועמד כדאי לבחור.

מה חדש בתוכנות גיוס
תוכנת הגיוס צריכה לתת מענה לכל אחד מהצרכים הרבים והמגוונים של מחלקת הגיוס תוך דגש על סנכרון נתונים כדי לאפשר הליך גיוס איכותי, מקצועי, יעיל יותר והוליסטי (זה החידוש העיקרי). מעבר למגמות הנ"ל המשך התפתחות הטכנולוגיות הקיימות בתחום הגיוס הם שילקדו את עיני המגייסים: החל מקליטה וסינון קורות החיים, דרך ביצוע ראיונות אוטומטיים ומבחנים שונים על גבי הרשת ועד מעקב ובקרה הדוקים יותר על תהליך הגיוס, תוך חסכון בזמן ומשאבים. בישראל שוק תוכנות הגיוס מורכב בעיקרו מחמש עד שש תוכנות גדולות ועוד תוכנות קטנות, אפליקציות ופיתוחים מקומיים ייעודיים בטווח של עשרות נוספים ועם כניסתם של ענקי התוכנה מחו"ל לישראל – ייתכן כי שוק תוכנות הגיוס עומד לעבור שינוי בשנים הקרובות.

סקירה מקיפה על הנעשה בארץ ובעולם ולימוד מעמיק יותר של השימוש בטכנולוגיה לניהול המשאב האנושי ניתן יהיה לקבל בכנס HR-Tech

המאמר פורסם לראשונה באתר HRUS

אירועים קרובים