הסינים טוענים: ארצות הברית היא זו שתוקפת קיברנטית אותנו

"יש לנו הרים של נתונים ועדויות למתקפות קיברנטיות של ארצות הברית נגד מטרות סיניות", אמר בכיר במערך המיחשוב הסיני ● הוא קרא לאמריקנים לשלב זרועות ולשתף עם השלטונות בבייג'ינג פעולה, על מנת למגר את התופעה ● הנושא יידון בפגישות בין נשיא ארצות הברית ונשיא סין, שייערכו היום (ה') ומחר

ארצות הברית דיווחה לא פעם על פריצות של האקרים סיניים למחשבים בה. אולם, ייתכן שהסינים הם הקורבנות? כך, על כל פנים, הם טוענים.

"יש לנו הרים של נתונים ועדויות למתקפות קיברנטיות של ארצות הברית נגד מטרות סיניות. אם היינו רוצים, היינו יכולים להאשים את ארצות הברית בלא הרף, אבל זה לא היה מועיל לפתרון הבעיה", כך אמר הואנג צ'נקינג, מנהל צוות התגובה במרכז הלאומי הסיני למיחשוב בחירום. הוא צוטט בביטאון הממשלה הסינית צ'יינה דיילי (China Daily).

צ'נקינג קרא לאמריקנים לשלב זרועות ולשתף עם השלטונות הסיניים פעולה, על מנת למגר את התופעה. "הם (ארצות הברית) תמכו במקרים (של תקיפה) שהם לעולם לא יידעו אותנו עליהם", אמר צ'נקינג.

דבריו באים כמבוא לפגישותיהם הצפויות היום (ה') ומחר של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ומקבילו הסיני, שי ג'ינפינג. אבטחת הסייבר היא דאגה עיקרית עבור ממשלת ארצות הברית והנושא צפוי לעמוד בראש סדר היום במפגש של שני הנשיאים.

פקידים בבית הלבן מסרו לעיתונות האמריקנית, כי אובמה צפוי לומר לג'ינפינג שוושינגטון רואה בבייג'ינג את האחראית הישירה לכל מתקפה קיברנטית המגיעה מאדמת סין וששתי המדינות חייבות לפעול במשותף כדי לבלום ריגול קיברנטי.

בדבריו התלונן צ'נקינג, כי הממשל האמריקני השתמש באמצעי התקשורת כדי להעלות חששות בעולם אבטחת הסייבר – "חששות שמוטב היה לו היו נדונות בתקשורת בין שתי המדינות ולא בעימות חזיתי". צ'נקינג לא הכחיש את הדיווחים מהשבוע שעבר על פריצה וגניבת מידע אודות מפרטים ביטחוניים, תוכניות נשק ומערכות הגנה ואמצעי לחימה מפני טילים, אך הוסיף ש-"אם ממשלת ארצות הברית רוצה לשמור על תוכניות נשק מאובטחות, אל לה לאפשר להן להיות נגישות באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים