יבמ משיקה דור חדש של טכנולוגיית מוליכים-למחצה

הטכנולוגיה החדשה מותאמת במיוחד ליישומי תקשורת דוגמת WiFi, רשת סלולרית בתקני LTE ורשתות אופטיות מהירות ● על פי הענק הכחול, הטכנולוגיה החדשה מבטיחה ביצועים גבוהים יותר וצריכת זרם נמוכה יותר של השבבים המיוצרים באמצעותה, בהשוואה לטכנולוגיות סיליקון-גרמניום קיימות ב-180 וב-130 ננומטר

יבמ (IBM) חושפת דור חדש של טכנולוגיית מוליכים-למחצה, המותאמת במיוחד למשימות תקשורת בביצועים גבוהים. הדור החמישי של תהליך הייצור בטכנולוגיית סיליקון-גרמניום (SiGe) של יבמ מאפשר להזרים כמויות גדולות יותר של נתונים דרך שדרת רשת התקשורת – כמו גם ביישומים דוגמת רשתות Wifi, רשתות סלולריות בתקני LTE, ורשתות אופטיות מהירות.

הטכנולוגיה החדשה של יבמ ממשיכה לקדם את היכולות הזמינות בידיהם של מהנדסים ומתכננים, על פי החברה, ובמיוחד לאתרים סלולריים ברשתות LTE, תקשורת אלחוטית בגל מילימטרי, ודור חדש של תקשורת אופטית ברמת שדרת הרשת. מחוץ לעולם התקשורת, יקדמו הביצועים של הדור החדש, המכונה 9HP, את השימוש ביישומים דוגמת ציוד בדיקות בעל ביצועים גבוהים, מערכות רדאר לכלי רכב, ומערכות הדמיה לצרכים ביטחוניים.

מהחברה נמסר, כי תהליך הייצור החדש יהיה טכנולוגיית סיליקון-גרמניום הראשונה בתעשייה המציעה צפיפות של 90 ננומטר בטכנולוגיית CMOS, באופן המאפשר רמה גבוהה ביותר של הכללה על גבי השבב, בתהליכי BiCMOS. הטכנולוגיה החדשה מבטיחה ביצועים גבוהים יותר וצריכת זרם נמוכה יותר של השבבים המיוצרים באמצעותה, בהשוואה לטכנולוגיות סיליקון-גרמניום קיימות ב-180 וב-130 ננומטר.

הטכנולוגיה תואמת לפלטפורמות ה-90 ננומטר הקיימות של הענק הכחול, ומאפשרת ללקוחות מפעלי המיקרואלקטרוניקה של החברה להעביר אליה מגוון רחב של נכסי קניין רוחני, לרבות מבני מעגלים וספריות רכיבים. פלטפורמת הייצור כוללת גם אופציה לרכיבי רדיו, RF CMOS, ופותחת בפני המשתמשים מבחר רחב של אופציות תקשורת ויישומי אותות מעורבים.

מאז הוצגה לראשונה ב-1995, סייעה טכנולוגיית הסיליקון-גרמניום של יבמ לחולל שינוי משמעותי בביצועיי רשתות הרדיו, תוך שהיא מאפשרת למהנדסים לפתח מכשירים פורצי דרך דוגמת מערכות GPS, משדרי WiFi ורשתות אופטיות מהירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים