דיווחים: טכנולוגיות ישראליות ויוצאי יחידה 8200 קשורים לפרשיית הריגול הטלפוני בארה"ב

אמצעי תקשורת בארצות הברית דיווחו, כי ורינט ונארוס, שתי חברות ישראליות, הן שמספקות את טכנולוגיות איסוף המידע על טלפוניה שבהן משתמשת הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי למעקב אחר תקשורת של אזרחים ● יוצאי 8200, כמו גם יוצאי יחידות עילית אחרות בתחום, פיתחו את הטכנולוגיות עוד בהיותם בצבא

זהירות, פורצים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

טכנולוגיות ישראליות לאיסוף מידע מטלפונים, כמו גם אנשי פיתוח ואבטחת מידע יוצאי יחידה 8200 ויחידות עילית טכנולוגיות אחרות בצבא, קשורים באופן הדוק לפרשיית הריגול הטלפוני בארצות הברית. מידע זה נחשף בסוף השבוע בכמה אמצעי תקשורת אמריקניים חשובים, כמו גם ב-"תיקון עולם" – הבלוג הנחשב של היהודי-אמריקני ריצ'ארד סילברסטיין.

המגזין Wired דיווח, כי ורינט (Verint) ונארוס (Narus), שתי חברות ישראליות, הן שמספקות את טכנולוגיות איסוף המידע על טלפוניה שבהן משתמשת הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA). על פי סילברסטיין, החברות, ששתיהן הוקמו בשנות ה-90', פיתחו תוכנות הכוללות רכיב האזנה ומעקב מסוג "דלת אחורית", שמושתלות בקרב רוב, או חלק, מספקיות הטלקום והאינטרנט הגדולות בארצות הברית, לרבות פייסבוק (Facebook), מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google). לדבריו, חברות אלה ואחרות יכולות להכחיש שהן ידעו או אישרו את קצירת הנתונים שלהן על ידי סוכנות הביון.

ורינט רכשה תמורת עשרות מיליוני דולרים בשנה שעברה את החברה האם שלה, קומברס טכנולוג'י, ובעבר דווח שהיא מבצעת את המעקב התקשורתי אחר לקוחות ענקית הטלפוניה וריזון (Verizon). נארוס, שפיתחה תוכנה לניטור ולניתוח תעבורת מידע ברשתות תקשורת, נמכרה ב-2010 לענקית התעופה בואינג (Bowing) תמורת 70 מיליון דולרים. היא סיפקה את החומרה והתוכנה לביצוע האזנות אחרי תקשורת ב-AT&T ומשם הגיע המידע ל-NSA.

סילברסטיין כתב שמה שיפה בטכנולוגיית ההאזנה והמעקב, מעבר לביצועים המרשימים והיכולת בטיפול בנפחי תקשורת ותעבורת נתונים מרובת היקף, הוא האפשרות של כלל הגורמים המעורבים במעקב ובהאזנות הספק חוקיים הללו להתנער מידיעה או מאישור שהדבר בוצע. זאת, מאחר שפעולות איסוף הנתונים והעיקוב לא נעשות על ידי ספקיות הטלקום והאינטרנט. כך, כתב, "הטכנולוגיה והשימוש בה מאפשרים ל-NSA, שמשימתה היא ריגול של תקשורת זרה, לא להנפיק ראיות שהיא עוסקת בהאזנה של תקשורת מקומית. זהו הסדר 'מגניב' לכל המעורבים, פרט לאמריקנים, שהופכים לקורבנות של מעקב מודיעיני זה. כמה נוח ל-NSA ולחברות המעורבות. הן לא עושות דבר, לפחות לא באופן פעיל. הן רק משמשות כלי קיבול פסיביים לעבודה המלוכלכת שנעשית עבורם על ידי החברים הישראליים שלהם בנארוס וב-ורינט".

הבלוגר ציין, כי ותיקי יחידה 8200 הקימו בחלוף השנים בין 30 ל-40 חברות היי-טק וציטט בכיר בשם תא"ל ב., לפיו "הקשר בין שירות ב-8200 וחברות היי-טק מצליחות אינו מקרי: רבות מהטכנולוגיות שנמצאות בשימוש ברחבי העולם ושפותחו בישראל היו במקור טכנולוגיות צבאיות שפותחו ושופרו על ידי יוצאי היחידה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיה קוסשוילי

    שלום , אני מחפשת חברת שמבצעת Pent test למרכזיות IP \ היברדיות עבור חברות . מי שמכיר חברה שמתמחה בזה מתבקש לשלוח לי מייל [email protected]

  2. מנחם לנדאו

    יש להדגיש כי הפרסומים עפ"י מקורות זרים!!

אירועים קרובים