נלכדה אחת הכנופיות הגדולות בעולם לסחר בפרטים גנובים של כרטיסי אשראי

הרשויות בארצות הברית, בריטניה ו-ווייטנאם עצרו את חברי הכנופיה, שמואשמים במכירת פרטים גנובים של 1.1 מיליון כרטיסי אשראי באמצעות חשבונות בג'י-מייל ובפייסבוק ● הם מואשמים, כי ביצעו חיובים כוזבים בהיקף כולל של לפחות 200 מיליון דולרים ● במקביל בוצעו מעצרים הקשורים בפרשה גם בגרמניה ובאיטליה

אנשי ה-FBI, יחד עם המשטרות בבריטניה ובווייטנאם, עצרו במבצע משותף את אחת הכנופיות הגדולות בעולם שעסקו בסחר בפרטים גנובים של כרטיסי אשראי. חברי הכנופיה גנבו פרטים של כ-1.1 מיליון כרטיסים, שבהם נעשו חיובים כוזבים בהיקף כולל של לפחות 200 מיליון דולרים. הם מואשמים, כי ביצעו את התרמית באמצעות חשבונות ג'י-מייל (Gmail) ופייסבוק (Facebook).

בשבוע שעבר עצרה משטרת וייטנאם שמונה בני אדם במסגרת המבצע וחקירתם עדיין נמשכת. חמישה מהעצורים מואשמים בחברות בכנופיה שהפעילה את אתר האינטרנט Mattfeuter, ששימש לביצוע של מעשי התרמית, ושלושה נוספים מואשמים בשימוש במידע שהושג באמצעות האתר לביצוע הימורים. על פי הדיווחים במדיה המקומית, ראש הכנופיה הוא ואן טיין טו, אחד העצורים.

"אף על פי שעד כה לא שמענו דיווחים רבים על פשיעה מקוונת בווייטנאם, הרי שב-2009 נחקק במדינה חוק המגדיר השגה במרמה של פרטים של כרטיסי אשראי ממדינות אחרות כעבירה פלילית", כתב גארי וורנר, מנהל מחקר על עבירות מחשב באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם, בהודעה שפרסם בבלוג.

בארצות הברית התמקדה החקירה בתושב וייטנאם בשם דוי האי טרואונג, בן 23, שנעצר בשבוע שעבר על ידי משטרת וייטנאם בשל חשדות שנחקרו על ידי המשטרה הבריטית. משרד המשפטים האמריקני האשים את טרואונג, בכתב אישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי של ארצות הברית, כי היה אחת הדמויות המרכזיות בקשר רחב היקף לביצוע הונאה גדולה, שהחלה ב-2007 ונועדה לגנוב נתונים מחברות קמעונאיות שפועלות באינטרנט. אם יורשע ניתן יהיה לגזור על טרואונג עונש של עד 30 שנות מאסר וקנס בסכום של עד מיליון דולרים, או פי שניים מההפסד שנגרם לקורבנות – הגבוה מביניהם.

בבריטניה הודיעה הסוכנות ללוחמה בפשע המאורגן, כי שלושה בני אדם נעצרו בלונדון בחשד שהיו "חברים מרכזיים בכנופיה". במקביל בוצעו מעצרים בקשר לפרשה גם בגרמניה ובאיטליה.

"אחת הרשתות הגדולות בעולם להונאה בכרטיסי אשראי פורקה בעקבות המבצע", אמר אנדי ארצי'בלד, מנהל הסוכנות, שמשמש גם כממלא מקום מנהל הסוכנות הלאומית של בריטניה ללוחמה בפשיעה המקוונת. "מי שעוסקים בעבירות כאלה צריכים לדעת שהם לא אנונימיים ושרשויות החוק יכולות להניח עליהם יד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים