IDC: ירידה במכירות הרבעוניות של מערכי אחסון חיצוניים – לראשונה מאז 2009

ברבעון הראשון של 2013 ירדו המכירות בשווקים מפותחים, מה שהוביל לירידה כוללת של 0.9% בהכנסות ממערכי אחסון חיצוניים ברחבי העולם – כך על פי דו"ח של חברת המחקר ● היקף המכירות של ציוד האחסון לשרתים ירד ב-3.2% לעומת הרבעון הראשון של 2012 ● החברות המכניסה ביותר היא EMC, ומיד אחריה HP, דל, יבמ ונט-אפ

היקף המכירות של מערכי אחסון המותקנים מחוץ למסדי השרתים ירד ברבעון הראשון – כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר IDC. זו הירידה הראשונה שנרשמה מאז 2009.

ברבעון הראשון ירדו המכירות בשווקים מפותחים, מה שהוביל לירידה כוללת של 0.9% בהכנסות ממערכי אחסון חיצוניים ברחבי העולם. למרות העלייה שנרשמה בשווקים מתפתחים, לא היה בה די כדי לקזז את הירידה שנרשמה, כאמור, בשווקים המפותחים. כתוצאה מכך, ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכמו ב-5.91 מיליארד דולרים – לעומת 5.97 מיליארד דולרים ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מנתוני IDC, כי היקף מכירות ציוד האחסון לשרתים, כולל שוק המשנה של רכיבי אחסון, ירד בשיעור של 3.2% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ואולם הנפח הכולל של ציוד האחסון שנמכר ברבעון הראשון של 2013 עלה ב-26.4%, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2012, והסתכם ב-7.8 אקס-בתים (7.8 מיליון טרה-בתים).

EMC הייתה החברה המובילה ברבעון מבחינת הכנסות, עם נתח של כרבע (23.2%) מהשוק – עלייה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה החולפת. זאת לעומת HP שבמקום השני, אשר נתח השוק שלה ירד מ-18.2% ברבעון המקביל אשתקד ל-15.5% ברבעון הראשון של 2013. את החמישייה הפותחת משלימות דל (Dell), יבמ (IBM) ונט-אפ (NetApp). בסך הכל נהנות החברות בחמישייה הפותחת מנתח כולל של יותר משלושה רבעים מהשוק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    לא הבנתי. נפח גדל ב- 26.4% מכירת ציוד איחסון חיצוני ירד. אז לאן הלך החומר ?

  2. אחד שיודע

    יותר מעניין לדעת מי אלו ה Others, חבל שעל זה אתם לא כותבים. נראה כאילו יש פה מגמה של זניחת יצרנים גדולים, אני אנתח לכם מי אלו ה Others, אלו חברות שמתעסקות ב open storage, הן נכנסות ב Others, כי קשה מאוד לנתח את כמות המכירות שלהן, כי רובן בעיקר מגיעות ממכירות תוכנה, אבל זה נראה שהן לאט לאט חודרות לשוק וגונבות ל"גדולים" את השוק.

אירועים קרובים