אורקל מקימה מרכז סייבר בישראל בהשקעה של מיליוני שקלים

המרכז החדש יתמקד בהתאמת מוצרי אורקל לפתרונות בעולם הסייבר ובהעמקת שיתופי פעולה קיימים ויצירת חדשים עם האקדמיה בארץ ● הוא יפעל בשיתוף פעולה עם המטה הקיברנטי הלאומי ● לצורך הקמת מרכז הסייבר יגייס הסניף הישראלי של החברה עובדים, הן מהצד האקדמי-מחקרי והן מהצד הטכנולוגי, לטובת בניית צוות ייעודי לתחום ● כמו כן, אורקל מתכוונת לפתח מערכת מודיעינית סמנטית המבוססת על אונטולוגיות מעולם הסייבר

אורקל (Oracle) ישראל, בשיתוף המטה העולמי של החברה, מקימה בימים אלה בארץ מרכז מצוינות לתחום הסייבר. היקף ההשקעה בהקמת המרכז לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

המרכז החדש יתמקד בהתאמת מוצרי אורקל לפתרונות בעולם הסייבר ובהעמקת שיתופי פעולה קיימים ויצירת חדשים עם האקדמיה בארץ. כבר כיום יש לאורקל קשרי מחקר עם אוניברסיטת תל אביב ובימים אלה נערכים מגעים לקיום שיתופי פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון ועם מוסדות אקדמיים נוספים בישראל.

לצורך הקמת מרכז הסייבר יגייס הסניף הישראלי של החברה עובדים, הן מהצד האקדמי-מחקרי והן מהצד הטכנולוגי, לטובת בניית צוות ייעודי לתחום. מרכז המצוינות לתחום הסייבר של אורקל יפעל בשיתוף פעולה עם המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה.

לדברי משה חורב, סגן נשיא אורקל העולמית ומנכ"ל אורקל ישראל, "בראיית המטה הקיברנטי לאומי, מרכז שכזה יאפשר נגישות טובה יותר לחברות סטארט-אפ ישראליות ולמחקרים מובילים בשילוב האקדמיה". הוא ציין ש-"אורקל ישראל משקיעה בימים אלה משאבים רבים על מנת לפתח פתרונות על בסיס מוצרי אורקל בתחום הסייבר ללקוחותיה בישראל ובעולם".

משה חורב, סגן נשיא באורקל העולמית ומנכ"ל אורקל ישראלחורב עמד על תפיסת הסייבר ההגנתית של אורקל והסביר שהיא מושתתת על אבטחה קיברנטית (Cyber Security) ומודיעין קיברנטי (Cyber Intelligence). "תפיסת המודיעין הקיברנטי של אורקל מבוססת על איסוף מידע מורכב ממקורות מרובים, ניתוחו ועיבודו, על מנת לייצר תמונת מצב קיברנטית בזמן אמת וכן כדי לגלות איומים ותקיפות עתידיות", אמר.

מאורקל נמסר, כי כדי לממש תפיסה זו החברה בונה כיום, יחד עם שותפים ולקוחות, פלטפורמה המבוססת על שלושה רבדים טכנולוגיים: ה-Engendered Systems, ה-Big Data והניתוח צופה פני עתיד (Analytics). החברה מתכוונת לפתח מערכת מודיעינית סמנטית המבוססת על אונטולוגיות מעולם הסייבר. אורקל מחברת לנדבך המודיעיני את נדבך האבטחה הקיברנטית, שמאפשר, באמצעות שימוש בכלי הגנה מסורתיים, לייצר שכבת הגנה נוספת, שמדווחת על התנהגויות חריגות בסביבה הארגונית. אלה משמשות כמקור מידע נוסף למערכת המודיעינית.

"אורקל ישראל מנצלת את הניסיון הרב שצברה במימוש מוצרי החברה בעולמות המודיעיניים ואבטחת המידע, כמו גם את ההון האנושי והיזמות הטכנולוגית הקיימים בישראל, על מנת להפוך למרכז מצוינות לסייבר עבור אורקל העולמית. מומחי הסניף המקומי עובדים בימים אלה, יחד עם מומחי אורקל מחו"ל, על מנת לייצר את תפיסת הפתרונות לעולם הסייבר".

פעילותה של אורקל בתחום הסייבר בישראל מצטרפת לפעילויות של חברות בינלאומיות נוספות שעושות זאת, בהן CA ישראל, שהודיעה לפני כשנה על הקמת מרכז מו"פ לסייבר בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב; RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, שהקימה מרכז מו"פ בהרצליה, שמבוסס על הרכישה של סאיוטה הישראלית, אותה ביצעה במחצית העשור הקודם; וג'נרל אלקטריק (General Electric), שהודיעה באחרונה על רצונה להקים בישראל מרכז מו"פ לתחום הסייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים