חדש בארצות הברית: חברת סלולר לעיוורים שתציע מכשיר שפותח בישראל

החברה החדשה, Odin Mobile, תציע את מכשירי Huawei Vision מתוצרת חואווי הסינית, שפותחו במשותף על ידי החברה הישראלית Project RAY, שמתמחה בפתרונות נגישות לעיוורים, ואנשי קוואלקום בארץ ● המכשיר מאפשר לערוך שיחות טלפון, להתכתב בהודעות SMS, לנהל רשימה של אנשי קשר, לנווט ב-GPS ולהקליט הודעות קוליות ● כמו כן, הוא מעניק גישה לתכנים דוגמת ספרי אודיו, עיתונים ומגזינים

חברת Odin Mobile מהעיר רוקוויל שבמדינת מרילנד בארצות הברית החלה לפעול כחברת סלולר לכבדי ראייה. החברה פועלת במתכונת של מפעילה וירטואלית שנסמכת על הרשת של טי-מובייל (T-Mobile) והיא תשווק מכשיר שפותח בישראל.

"אנחנו חברה עצמאית שמשווקת שירות של טי-מובייל", הסביר רוברט פלגר, מנכ"ל Odin Mobile, שפועלת כחטיבה של ספקית השירות הסיטונאית Prepaid Wireless Group. פלגר, עורך דין שמתמחה בתחום הטלקום, זיהה הזדמנות לסייע לכבדי הראייה ולצמצם את פערי השימושיות של המכשירים הסלולריים המיועדים לעיוורים בהשוואה לאלה המיועדים לכלל האוכלוסייה.

"תמיד רציתי לנהל עסק שמעניק תועלת משמעותית לציבור", אמר. "מבחינתי זה עסק מושלם – מעניין מבחינה כלכלית ומועיל לציבור".

Odin תציע את מכשירי Huawei Vision מתוצרת חואווי הסינית, שפותחו במשותף על ידי החברה הישראלית Project RAY, שמתמחה בפתרונות נגישות לעיוורים, וקוואלקום (Qualcomm), ומבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

בועז זילברמן, מייסד ומנכ"ל Project RAY, אמר ש-"מכשיר ה-Ray שלנו, בשילוב עם שירותי הסלולר המלאים של Odin Mobile לעיוורים וכבדי ראייה, יאפשרו להעניק לקהילה החשובה שירותים דומים לאלה המוצעים לכלל הציבור".

הטלפון החכם של Project RAY מאפשר לערוך שיחות טלפון, להתכתב בהודעות SMS, לנהל רשימה של אנשי קשר, לנווט ב-GPS ולהקליט הודעות קוליות. המכשיר מעניק לעיוורים בנוסף גישה לתכנים דוגמת ספרי אודיו, עיתונים ומגזינים.

"העיוורים יכולים כעת ליהנות מיכולות של טלפון חכם באמצעות ממשק משתמש ייחודי שמקל הן על משתמשים חדשים והן על משתמשים מנוסים", לפי פלגר. המכשיר כולל יכולות של זיהוי צבעים, תיאור תמונות וזיהוי שטרות.

כריסטין אטקינס, מנהלת בכירה לקשרי ממשל בקוואלקום, אמרה ש-"הצוות שלנו בישראל עבד בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי Project RAY על מנת לפתח את מכשיר RAY הראשון שמעניק למשתמשים עצמאות וחיי חברה עשירים יותר. המכשיר הרב תכליתי פועל כבן לוויה לחיים עצמאיים. הוא מאפשר להזין קלט ללא צורך בראייה, ממיר טקסט לקול ומסייע לגשת לתכנים, ניווט, זיהוי תוויות, מציאות רבודה ורשתות חברתיות".

ב-22 באוקטובר הכריזו קוואלקום ו-Project RAY על ניסוי שבמסגרתו הסתנכרן המכשיר מול תכני אודיו בספריה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים של ישראל.

במסגרת השירות של Odin יוצעו מכשירי Project RAY בארצות הברית החל מהחודש הבא בתוכניות שיעלו החל מ-10 דולרים לחודש עבור 150 דקות שיחה ו-150 הודעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים