גרטנר: הצעת חוק לרפורמה בהגירה עשויה להגביר את הגיוס של עובדי מיחשוב בארצות הברית

ההצעה, שנידונה בימים אלה בסנאט, כוללת מספר סעיפים שיקשו על חברות מיקור-החוץ, בעיקר בהודו, להעסיק מספר רב של עובדים, במטרה ליצור משרות נוספות בארצות הברית ● מצד שני, ייתכן שבעקבותיה יועברו משרות רבות יותר אל מחוץ לתחומי ארצות הברית, אם כי ייתכן שסעיפים שמופיעים כיום בהצעת החוק ייעלמו ממנה עד שהיא תובא לאישור סופי

הצעה לרפורמה בחוקי ההגירה של ארצות הברית, שנידונה בימים אלה בסנאט, עשויה להשפיע משמעותית על החברות העוסקות במיקור-חוץ, על לקוחותיהן ועל כלל שוק עובדי המיחשוב – כך מעריכה גרטנר (Gartner).

הצעת החוק כוללת מספר סעיפים שיקשו על החברות העוסקות במיקור-חוץ, בעיקר בהודו, להעסיק מספר רב של עובדים באשרות מסוג H-1B או L-1B. מטרתם של סעיפים אלה, המתייחסים למי שמעסיקים מספר רב של עובדים באשרות זמניות, היא ליצור משרות נוספות בארצות הברית. השאלה היא אם סעיפים אלה אכן ישיגו את מטרתם – על פי מצגת שערכו אתמול (ב') האנליסטים של גרטנר.

מסקנת האנליסטים לפי שעה היא שהצעת החוק תגביר את העלויות של חברות מארצות הברית שרוכשות שירותים במיקור-חוץ. כיום מתבצעים 30% מהעבודה בתחומי ארצות הברית ו-70% מחוץ להם.

בעקבות המגבלות החדשות על מספר האשרות עשויות החברות המספקות שירותים במיקור-חוץ לשכור יותר עובדים בארצות הברית וכדי לפצות על כך, יבצעו יותר עבודה מחוץ לתחומי ארצות הברית. פרנסס קרמוזיס, אנליסטית בגרטנר, חוזה ששיעור העבודה שתתבצע מחוץ לתחומי ארצות הברית עשוי להגיע עד 80%-90%.

כדי להתגבר על הפערים, חברות יציעו עבודה רבה יותר מרחוק והחברות למיקור חוץ יעשו שימוש רב יותר בכלים לאוטומציה. "נראה שיטות חדשניות", אמרה קרמוזיס. היא ציינה שאם אכן יצליחו החברות למיקור-חוץ לבעיר יותר עבודה מחוץ לתחומי ארצות הברית מבלי שהאיכות תיפגע, "ייעלם התמריץ להעביר עבודה רבה יותר לארצות הברית, והמטרה של הצעת החוק לא תושג".

מצד שני, לדבריה, ייתכן שהגיוס המקומי של עובדים בארצות הברית יגבר, "והאמריקנים ייאלצו להתמודד עם סוגיות כמו חינוך ויצירת מאגר של עובדים מוכשרים, שמהן התעלמו עד כה". בגרטנר מאמינים שעשוי להיווצר מחסור בעובדי מיחשוב בארצות הברית, בשל שיעורי האבטלה הנמוכים יחסית בתחומים מסוימים של מיחשוב.

סנדרה נוטרדונטו, אנליסטית נוספת בגרטנר, הזהירה שהצעת החוק עשויה לעבור עוד שינויים רבים עד שתגיע למעמד של חוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים