דורון רונן, IIA ישראל: "המבקר הפנימי הוא המצפן של הארגון – ומכאן חשיבותו המרובה"

"במסגרת תפקידו, המבקר הפנימי ומבקר את התהליכים השונים בארגון, ולכן הוא הופך להית מרכיב קריטי בארגונים", אמר רונן, סגן נשיא האיגוד ● הוא סקר את פעילות איגוד המבקרים הפנימיים העולמי ואמר שהוא "מונה 190 אלף חברים ב-180 מדינות, הוא הגוף המוביל בתחום בעולם ופועל באמצעות לשכות מבקרים פנימיים ברחבי תבל"

"המבקר הפנימי משמש כמצפן של הארגון, בהיותו זה שבוחן ומבקר את התהליכים השונים בו. חשיבותו עולה עם השנים והוא הופך להיות מרכיב קריטי בארגונים", כך אמר דורון רונן, סגן נשיא ויושב ראש משותף של ועדת הכנס ב-IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים בישראל.

רו"ח רונן דיבר בפתח "כנס הביקורת הפנימית – המצפן של ההנהלה והדירקטוריון" של האיגוד. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), זו הפעם השלישית, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מבקרים פנימיים ממגוון ארגונים.

לדברי רו"ח רונן, "הביקורת הפנימית המודרנית נוסדה ב-1941, עם הקמת איגוד המבקרים הפנימיים העולמי, IIA (ר"ת The Institute of Internal Auditors). מאז התפתחה הביקורת הפנימית דרמטית". הוא ציין ש-"IIA מונה 190 אלף חברים ב-180 מדינות, הוא הגוף המוביל בתחום בעולם ופועל באמצעות לשכות מבקרים פנימיים ברחבי תבל. האיגוד אחראי למסגרת הסטנדרטים הבינלאומיים לנהלים המקצועיים של התחום ולהנחיות בינלאומיות אחרות, ומציע תוכניות הסמכה בינלאומיות".

"איגוד המבקרים הפנימיים בישראל – IIA ישראל מאגד את המבקרים הפנימיים בארץ, מקדם את המקצוע ומהווה מסגרת ארגונית-מקצועית לכל העוסקים בו", ציין. "האיגוד פועל לשיפור הידע המקצועי ולהכשרתם המקצועית של המבקרים הפנימיים, להסמכתם מטעם ה-IIA, לקידום חקיקה בתחום, לקביעת תקנים ונהלים, לקיום הקוד האתי ולניהול מאגר ידע, מידע ומחקר בתחום".

ד"ר זיו רייך, נשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטורהוא סיים בציינו, כי "לאור הגלובליות, קיימת חשיבות רבה בעבודה לפי תקנים מקצועיים אחידים בעולם – תקני ה-IIA. איגוד המבקרים הפנימיים העולמי הינו הגוף המקצועי העליון הקובע את כללי המקצוע משך עשרות שנים, מרכז את תוכנית ההכשרה ולימוד המקצוע ואת התכנים המקצועיים הקשורים במקצוע זה, ומעניק את תעודות ההסמכה לעוסקים בביקורת פנימית בישראל ובעולם. תקני ה-IIA מהווים שפה ומסגרת אחידה בינלאומית, לפיה פועלים המבקרים הפנימיים בעולם. אלה אומצו על ידי ה-OECD, האיחוד האירופי וכן על ידי איגוד מבקרי המדינה העולמי, בו חבר משרד מבקר המדינה הישראלי".

"העולם היה פחות טוב בלי המבקרים הפנימיים"
בהמשך דיבר ד"ר זיו רייך, נשיא IIA ישראל, שאמר ש-"העולם היה מקום פחות טוב אם לא היו קיימים המבקרים הפנימיים". הוא ציין ש-"עילת הקמת האיגוד היא לתת לעוסקים במקצוע את כל הכלים המקצועיים לשם הצלחה בשוק העבודה התובעני והתחרותי. נדרשת גישה חדשנית למצוינות: האיגוד היא מקום שמעניק נקודת קפיצה גבוהה ביותר למי רוצה להשכיל ולהתקדם, תוך שילוב ראייה מעורבת, אקדמית ועסקית".

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: ניב קנטורד"ר רייך הקריא מכתב ברכה ששלחה שרת המשפטים, ציפי לבני, שנבצר ממנה להגיע לאירוע. לבני כתבה, כי "התפקיד של המבקר הפנימי הוא נושא שמקבל משנה חשיבות ועולה באופן משמעותי בשנים האחרונות. הוא כולל שני כובעים: כלי עזר ניהולי לעומד בראש הארגון והיותו המצפן הפנימי בארגון. מכאן נחיצותו הרבה".

"על הארגונים להבין שהמבקר אינו נגדם"
רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, אמר ש-"תנאי הכרחי לביקורת פנימית ראויה הוא חשיפה מלאה של תהליכי הארגון באופן מלא בפני המבקר. מידע חלקי פוגם בעבודת המבקר הפנימי. על הארגונים להבין שהמבקר אינו נגדם. הוא שומר ומגן עליהם. חוק הביקורת הפנימית הסמיך אותו לקבל כל מסמך ומידע על מנת לעשות את תפקידו כיאות".

"אם המבקר נתקל במצבים בהם הנהלה מגבילה אותו – אל לו להישאר בתפקידו", קרא רו"ח גולדברג. "אי אפשר להגביל את המבקר, כי הגבלה שכזו פוגמת בתפקודו".

הוא סיים בציינו, כי "מקצועות הביקורת הפנימית וראיית החשבון מתפתחים ומתקדמים כל הזמן". לאחר מכן התפצל הכנס למושבים מקצועיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני רונן

    כל הכבוד לד"ר זיו רייך ולדורון רונן על עשייתם המבורכת

אירועים קרובים