פקיסטן לגוגל: הסירו תכנים פוגעניים מיו-טיוב – או שנחסום את מנוע החיפוש

שר התקשורת וטכנולוגיות המידע במדינה האסלאמית במסר מאיים לענקית האינטרנט: "אם יתעקשו על עמדתם – נחסום את גוגל בפקיסטן. סך הכל יש אלטרנטיבות רבות" ● יו-טיוב נחסם במדינה בספטמבר האחרון בעקבות סרטון שלעג לנביא מוחמד ● גם פייסבוק וטוויטר נותקו בעבר מהרשת בפקיסטן בשל סיבות דתיות

טרנדית. יוטיוב

גוגל (Google) תיחסם לחלוטין בפקיסטן אם לא יוסרו תכנים מיו-טיוב (YouTube) – כך דווח בטיימס אוף אינדיה.

יו-טיוב כבר חסומה במדינה זו, אך שר התקשורת וטכנולוגיות המידע החדש, אנושה רחמן חאן, הודיע כי אם גוגל לא תסיר "תכנים פוגעניים ומנאצים" מאתר יו-טיוב – תחסום המדינה את הגישה לכל אתרי גוגל. "הכל תלוי בתוצאות המגעים בינינו", ציין השר החדש, לפי הדיווח. "אם הם יתעקשו על עמדתם, אנחנו יכולים לחסום את גוגל בפקיסטן כמוצא אחרון, כי בסך הכל יש אלטרנטיבות רבות למנועי חיפוש זמינים ברשת".

יו-טיוב נחסם בפקיסטן בספטמבר בשנה שעברה, בעקבות סרטון שלעג לנביא מוחמד. גם ב-2008 שקלה המדינה לחסום את הגישה ליו-טיוב בעקבות סרטון המבקר את האסלאם.

אך רק אתר תכני הווידיאו הפופולרי מעורר מחלוקת במדינה האסלאמית. פקיסטן חסמה אתרים נוספים בעבר: במאי 2012 חסמה הממשלה את הגישה לטוויטר (Twitter) בשל האפשרות של קריקטורות לועגות על הנביא מוחמד. שנתיים לפני כן, הממשלה גם ניתקה את המדינה מפייסבוק (Facebook), בשל דף הקשור גם הוא למוחמד.

"המשרד שלנו אחראי למדיניות, כך שהעבודה שלנו היא להחזיר את יו-טיוב במהירות האפשרית עם סינון מקיף ויסודי של תכנים פוגעניים", צוטט השר. "אם יהיה בכך צורך, נשקיע כספים נוספים ונעשה ככל יכולתנו להביא את יו-טיוב לפקיסטן מבלי להתפשר על ערכינו המוסריים".

מכל מקום, גוגל עדיין לא מספקת לפקיסטן גרסה מצונזרת, כפי שהיא עושה במדינות רבות אחרות. "אנו מציעים גרסה מקומית מותאמת של יו-טיוב ב-49 מדינות בעולם. בכל גרסה כזאת אנו מציעים תוכן מקומי המותאם יותר למשתמשים באותה מדינה, ואנו גם מצייתים לחוקי אותה מדינה", כך הגיב דובר גוגל במלזיה. "כשמובא לידיעתנו שווידיאו מסוים אינו חוקי – נגביל את הגישה אליו במדינה הזאת לאחר בחינה יסודית".

לפי פרסומים בעיתונות המקומית בפקיסטן, הסיבה העיקרית לכך שלפקיסטן אין עדיין גרסה מותאמת של יו-טיוב היא משום שאורך זמן רב לבחון את החוקים המקומיים וליצור קשר עם יוצרי תוכן מקומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים