מג ויטמן, מנכ"לית HP: "העולם הטכנולוגי פונה לכיוון סגנון חדש של IT"

"הסגנון החדש של ה-IT מבטיח הזדמנויות רבות - עלויות נמוכות יותר, פשטות, ביצועים ומהירות - אבל מסלול ההתגבשות של אותו IT חדש עדיין עמום ומאתגר", אמרה ויטמן בנאומה בכנס דיסקבר 2013 ● ויטמן הציגה מספר פתרונות ושירותים חדשים, בהם מערכות אחסון שונות, סדרת השרתים החדשה Moonshot HP ומיזם משותף עם גוגל: "אני מבהירה - HP נמצאת כאן כדי להישאר, מחר ובעתיד הרחוק"

12/06/2013 16:45
היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

"ה-IT משנה סגנון. נקודת שינוי שכזו מתרחשת בכל עשר עד 15 שנים בתעשייה: זה קרה במעבר מהמיינפריים לקליינט-סרבר, משם לווב 1.0, והלאה – לעבר הניידות ושירותי הרשת", אמרה מג ויטמן – הנשיאה והמנכ"לית של HP, עת פתחה את נאומה בפני 11 אלף המשתתפים בכנס דיסקבר 2013 שנערך בלאס-וגאס, שהתמקד בחשיבות הזמן הנוכחי בעולם טכנולוגיית המידע.

לדבריה, השינוי המשמעותי בתעשייה מונע על ידי מספר מגמות – ענן, אבטחה, Big Data, וניידות. "שינוי זה, שמתרחש עתה, משנה גם את האופן שבו הטכנולוגיה נצרכת ומועברת, וכן את הדרך בה היא משולמת". ויטמן שטחה בפשטות את האסטרטגיה של HP לשנים הבאות: "אנו מספקים פתרונות לסגנון החדש של IT. אנחנו החברה היחידה עם היקף ועומק מוצרים חדשניים שיסייעו לארגונים להצליח במציאות החדשה". לטענתה, 75% מסביבת ה-IT  תהיה עד 2016 במסגרת ענן פרטי, מנוהל או ציבורי.

"הסגנון החדש של ה-IT מבטיח הזדמנויות רבות – עלויות נמוכות יותר, פשטות, ביצועים ומהירות – אבל מסלול ההתגבשות של אותו IT חדש עדיין עמום ומאתגר", אמרה ויטמן, ומנתה גם את יכולותיה החזקות של HP כשותף שיסייע ללקוחותיו להגיע ליעדים הנדרשים. "HP תסייע לכם לנהל את המורכבות הטכנולוגית עמה אתם נדרשים להתמודד כפי שאף חברה אחרת יכולה", הבטיחה המנכ"לית הצעירה. "אנחנו היינו שחקן משמעותי בבניית עולם ה-IT הישן, ואנו עתה שחקן מרכזי בבניית העולם החדש, כאשר לכולנו עדיין רגל אחת בעולם הישן ורגל שנייה בחדש. אני יודעת שכדי לצעוד איתנו קדימה חשוב לכם לדעת יותר על אמינות ויציבות, אז אני מבהירה – HP נמצאת כאן כדי להישאר, מחר ובעתיד הרחוק".

ויטמן רואה את ה-IT כגורם אסטרטגי שקובע אם הארגון בנסיקה או התרסקות. מנהל ה-IT, לדבריה, לא נמצא עוד בחדר המנועים, אלא שהוא טיפס מעלה לגשר הפיקוד, שם הוא משמש כיועץ להחלטות אותן נדרש הקברניט לקבל ולהוציא לפועל. "ה-IT נדרש כיום להאיץ את המהירות עם יישומים חדשים ושירותי רשת, מכאן מתבקשים תשתית הולמת, יישומים ושירותים מתאימים שיאפשרו לארגון להדביק את הקצב עם עסקים אחרים והדרישות של הלקוחות. ארגונים אינם יכולים עוד להרשות לעצמם, למשל, 9 חודשים כדי להגיע לגרסה 1.0 של יישום, ואז לעבוד 9 חודשים נוספים על גרסה 2.0 – הדברים מתרחשים עתה בקצב מהיר יותר, לעתים תוך מספר שבועות", הסבירה ויטמן. עוד ציינה, כי "גודל והיקף אינם עומדים עוד כמחסומים בפני הכניסה לשוק. אני בטוחה שכמה מהמתחרים החזקים שלכם לא היו כלל על המפה לפני מספר שנים".

היא הרחיבה בדבריה על תחום ה-Big Data, לגביו הכריזה HP בכנס על מספר פתרונות ושירותים חדשים. "העולם מתמודד עם כמות עצומה של מידע שנוצר בזרם אדיר ובאופן בלתי פוסק. תנועה זו יוצרת אתגר הנוגע לניהול, אחסון, עיבוד וניצול המידע". בכל יום, לדברי ויטמן, אנשים ברחבי העולם מציבים מיליארד יחידות תוכן על הדסקטופים, מייצרים 200 מיליון ציוצים, וכ-2.5 אקסה-בייט של מידע בכל יום, שמגיע מהתקנים כמו מצלמות, וידיאו ואודיו, התקני GPS ומערכות טרנזקציה שונות.

מנכ"לית HP הזהירה כי השביל הישן עליו אנו צועדים עתה אינו בר קיימא, במונחים של מרחב, כוח ועלויות. "קחו למשל ענן גדול ושירותי רשת  – עבור אלה יידרש באופן שמרני למדי במהלך השלוש השנים הבאות, 8 עד 10 מיליון שרתים. במונחים של מרחב, השטח שיידרש עבור מערך שכזה היקפו 200 מגרשי כדורגל. אם נפרוש את הדטה סנטרים הללו מקצה לקצה, הם יתפסו את כל שטחה של מנהטן. עלות הבנייה של דטה סנטרים אלו יהיה בין 10 ל-20 מיליארד דולרים".

כדוגמה לחדשנות החברה, הציגה ויטמן את יכולות סדרת השרתים החדשה Moonshot HP. "עם שרתים אלו ארגון יכול לחסוך 89% בצריכת הכוח, כשה-Foot Print של Moonshot הוא סביב 80%. אבל החדשות הטובות באמת הם שעלות השרתים נמוכה ב-77% משרת מסורתי". ויטמן סיפרה, כי החברה העבירה באחרונה את אתר האינטרנט שלה שמטפל ב-300 מיליון פעולות ליום, לעבודה על שרתי  Moonshot. לדבריה, האתר כולו מונע היום בכוח נמוך שמקביל לצריכה של 12 נורות של 60 וואט.

ויטמן ציינה בפני הקהל את ההכרזה החדשה – שהתקיימה כשעתיים לפני כן – על מערכת האחסון 3PAR StoreServ; מערכת אחסון פלאש לצרכי אנטרפרייז. המערכת מסוגלת לביצועים של 550 אלף אופרציות כניסה ויציאה לשנייה, תוך latency נמוך וללא צורך בפרישת ארכיטקטורת אחסון נפרדת.

ויטמן ציינה הכרזות נוספות שהתקיימו בכנס, בהן יישומים חדשים – HP Autonomy ו-HP Vertica – שפועלים על גבי פלטפורמת ה-Big Data HAVEn של החברה. עוד הכריזה ויטמן בעצמה על פתרון משותף ל-HP וגוגל (Google), ששמו SMB IT in a Box, אשר משלב PC, תחנות העבודה, פתרונות הדפסה ושרתים של HP עם יישומי גוגל לעסקים. לדבריה, מדובר ביריית פתיחה למיזמים נוספים שיתבצעו במשותף עם חברות בעלות יכולות ייחודיות נוספות בשוק. "אנו נמשיך לחפש דרכים לשתף פעולה עם חברות טכנולוגיה נוספות כדי לספק ללקוחות שלנו את כל מה שנדרש כדי שה-IT שלהם יהפוך לגורם יעיל ומאפשר שינוי וצמיחה", אמרה.

ויטמן חתמה את נאומה בהבטחה להיות השותף הטוב ביותר שכל לקוח, בכל מגזר, ירצה לעצמו. "הביאו בפנינו את הבעיות שלכם ואת היעדים שלכם, את לוחות הזמנים הבלתי אפשריים שלכם – ואנחנו נעשה הכל כדי להמציא, לחדש ולקדם אתכם למקום הנדרש. אין בשוק ספק שנמצא בעמדה טובה יותר להיות השותף שלכם לצורך אימוץ הסגנון החדש של ה-IT", הבטיחה ויטמן.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים