תוכן שיווקי

אפליקציות מובייל – איך לנהל אותן, לפני שהן ינהלו אותך

13/06/2013 06:35

הנה כמה חדשות ישנות – העולם עובר למובייל. אפליקציות מובייל הן חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הארגונית והן מהוות ערוץ עסקי חשוב. ועוד משהו שכולם כבר יודעים – למעלה מ-30% מהקשר הדיגיטלי עם לקוחות מתרחש באמצעות טלפונים חכמים ולכן ארגונים לא יכולים להתעלם מהכוח הזה וחייבים לגבש אסטרטגיית מובייל ונוכחות בכל המדיומים – אתרים מותאמים, אפליקציות סמארטפון וטאבלט.
מה בכל זאת יש לנו לחדש? לא מעט.

מרבית הארגונים אמנם מכירים בחשיבות ההולכת וגדלה של המובייל ככלי שיווקי ועסקי, אבל הם לא מכירים במשמעויות הניהוליות והתפעוליות הנגזרות ממנו. העובדה הזאת מובילה אותם לפתח שטף של אפליקציות, להתאימן למערכות ההפעלה השונות, להוציא עדכונים לגרסאות, לייצר עוד אפליקציות לשירותים השונים של הארגון, לעדכן גם אותן ובסופו של יום – למצוא את עצמם עם עשרות אפליקציות שצריך לנהל ולתחזק. בלגן.

עולם האפליקציות הוא עולם מורכב. לא מדובר בהתאמת אתרי web קיימים – למובייל, מדובר בעולם פיתוח נפרד המייצר ערוץ תקשורת חדש ומחייב את הארגון בפיתוח, אינטגרציה, תחזוקה, ניהול ושליטה על הרבה מאוד גרסאות תוכנה. אם לא לוקחים את העבודה הזאת ברצינות, אפשר לאבד שליטה על האפליקציות ולגלות שעלויות התחזוקה והניהול, גבוהות הרבה יותר ממה שתוכנן.

חשוב לזכור, אפליקציות המובייל are here to stay. לא מדובר בפיתוח של אלמנט קצר מועד וחולף ולא בפלטפורמה שיווקית בלבד, אלא בכלי משמעותי וחזק, ולכן יש לעשות אותו מובנה וחכם. מה זאת אומרת? חכם פרושו בניית אפליקציות עפ"י אסטרטגיה מובנית ויצירת פעילות המובייל הארגונית כך שתהיה אינטגרטיבית עם יתר מערכות הארגון ותיתן מענה לאתגרים העומדים בפניו.

כניסה לתחום המובייל מצריכה פיתוח מתודולוגיה ולצידה – בניית תשתית טכנולוגית מתאימה שתאפשר: התאמה למגוון מערכות הפעלה ומכשירים, אינטגרציה למערכות המידע הארגוניות, אבטחת מידע, ניהול מרכזי של האפליקציות ועוד.

לכל הדרישות והאתגרים האלה, יש פתרון אחד: Worklight, הפלטפורמה החדשנית והמדוברת מבית IBM הנותנת מענה שלם ומתאים לצרכיו של מערך הפיתוח בארגון, תוך שימוש בטכנולוגיות סטנדרטיות ובשפות פיתוח מוכרות. Worklight היא פלטפורמת פיתוח לערוץ הסלולר הארגוני הכוללת בתוכה שרת אינטגרציה ומאפשרת גמישות בפיתוח, ניהול ושליטה. ייחודה הוא ביכולת האינטגרציה שלה למערכות המידע הארגוניות (Legacy), החצנת המידע וביצוע אינטרקציות דו- כיווניות תוך שמירה על רמת אבטחת מידע גבוהה ביותר. היא פותחה ע"י חברת הסטארט אפ הישראלית Worklight, שהוקמה ע"י שחר קמיניץ, ונרכשה ע"י IBM במסגרת תהליך עיבוי היצע הפתרונות ללקוחותיה בתחום הסלולר.
.
Worklight משווקת ומוטמעת בישראל ע"י חברת ריל קומרס, שהיא הסמכות המקצועית הבכירה בתחום ובעלת הניסיון המוכח העמוק ביותר בפלטפורמה בישראל. ריל קומרס, שותף מוסמך של IBM, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחומי הפיתוח באינטרנט ובמובייל. לריל קומרס התמחות ייחודית בפיתוח ארגוניים אסטרטגיים הכוללים אינטגרציות מורכבות למערכות הליבה הארגוניות ובתכנון מלא של התהליכים העסקיים והאינטראקציה האופטימאלית עם הלקוחות.

הידע המעשי של ריל קומרס ב-Worklight כולל תכנון ארכיטקטורה שתאפשר שילוב מיטבי של הכלי במארג ה-IT הארגוני, הקניית ידע למפתחים ולאנשי התשתיות ב-IT ופיתוח בפועל של יישומי WorkLight. שילוב זה מבטיח כי הערך המוסף לארגון מ-WorkLight יהיה מירבי.

"כחושבים מובייל, אסור לחשוב נקודתית", אומר שי רוזן, מנהל תחום ייעוץ ואסטרטגיה בריל קומרס. "בעולם המחשוב הנייד, יש לייצר פלטפורמה שתאפשר הרצה של כל היישומים לצד יכולת ניהול שלהם, ומי שמאפשר את זה כיום, בצורה הטובה והקלה ביותר ליישום, היא worklight".

אירועים קרובים