סער גילאי, HP: "הענן יכול להוביל אותך צעד ענק קדימה"

"ארגונים צריכים להבין שהענן הוא מסע. לא מדובר בטרנזקציה מהירה או פעילות מוגבלת. נדרש להתחיל בנקודה מסוימת וממנה להתקדם בצעדים", אמר גילאי – סגן נשיא בכיר בחברה, בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת כנס דיסקברי 2013 ● לדבריו, "עדיף להשתהות ולעשות דברים מתוך שיקול דעת, במיוחד אצל ישראלים שאוהבים רעיונות ודברים חדשים, וממהרים לרוץ וליישם מבלי לקחת בחשבון את הקשיים העלולים לצוץ בדרך"

13/06/2013 14:13
סער גילאי, מנכ"ל טרידיון

"זו היא עת מיוחדת עבור HP. רק לפני שנתיים עוד היינו עסוקים בבניית ארכיטקטורת הענן ופיתוח יכולת שימוש מזוהה ומוכרת עבור המשתמשים לאורך פרוטפוליו הענן שלנו. עתה, אנו ניצבים בשמחה בנקודה בה אנו מוציאים לפועל את אסטרטגיית הענן שלנו" – כך אומר לאנשים ומחשבים סער גילאי, סגן נשיא בכיר לתחום הענן האחוד ב-HP, בראיון מכנס דיסקבר 2013 שנחתם היום (ה') בלאס וגאס.

גילאי מציין כי ביקר בישראל לפני מספר חודשים לצורך פגישות עם לקוחות, חלקם מהמגזר הממשלתי, וגילה נכונות רבה מצד הלקוחות בדבר אימוץ הענן – אך גם עתיד לוט בערפל. "עדיף להשתהות ולעשות דברים מתוך שיקול דעת, במיוחד אצל ישראלים שאוהבים רעיונות ודברים חדשים, וממהרים לרוץ וליישם מבלי לקחת בחשבון את הקשיים העלולים לצוץ בדרך", אמר.

גילאי גדל בקנדה. הוא התגורר בישראל מספר שנים בזמן שירותו הצבאי בממר"ם. עם השחרור חזר לקנדה ועבד במספר חברות טכנולוגיה, ולאחר מכן הצטרף לסיסקו (Cisco) ועבד בה שנים רבות. בהמשך הוא היה שותף בהקמה של מספר סטארט-אפים, עד שהוזמן לקחת חלק בניהול של 3COM והיה אחראי לבסוף על מכירתה ל-HP, מאז הוא משמש בתפקידים בכירים בחברה.

במסגרת ביקוריו האחרונים בישראל הוא הכיר מספר יוזמות במגזר הפרטי, הממשלתי והצבאי שפתרון הענן יכול להיות נכון ומתאים עבורם: "אם אתה ארגון שנמצא הרחק מאחור – הענן יכול להצעיד אותך צעד ענק קדימה. למשל ארגון שפועל על מספר מכונות מיינפריים ותיקות, יכול בקלות יחסית לממש פתרון ענן ולזכות בכל היתרונות הקיימים בתחום". לדבריו, הנכונות לאימוץ ענן בישראל היא יותר בכיוון של ענן פרטי, אולם ידוע לו כי הממשלה מחפשת להקים ענן ציבורי לצורך קידומו של פרויקט ממשל אלקטרוני.

יש לא מעט בלבול ושאלות כשמדברים על נושא הענן.
"ודאי. קיים בלבול בשוק ביחס להיכן להתחיל ומה לעשות. אנשים שומעים שהענן יכול לסייע להם, ושמדובר בשינוי כדאי, אבל פעמים רבות לא ברור להם איך להתחיל ולמי לפנות. פגשתי אנשים שעשו וירטואליזציה וחשבו שהם בענן; לא היה להם היצע שירותים ולא הקצאה דינמית של העומסים. הם עדיין לא שם".

טעות נפוצה נוספת של לקוחות, לדבריו, היא לפנות למימוש ענן מתוך מחשבה שהם הולכים לחסוך כסף רב. למעשה, היתרונות הבולטים של הענן הם בהשגה של גמישות ומהירות. כתוצר לוואי אתה עשוי לחסוך גם כסף, אבל זו לא צריכה להיות המוטיבציה ליציאה למסע. "ארגון חדש ללא מערכות לגסי לא צריך לדאוג יתר על המידה כיצד להיכנס לענן – הוא רק צריך לבחור שותף עסקי אמין. לעומת זאת, ארגון עם מערכות יידרש להשקיע לא מעט בעבודת גישור, ועבודת ההכנה לקראת היציאה לדרך צריכה להיות מקיפה ועמוקה יותר", הסביר גילאי.

"ארגונים צריכים להבין שהענן הוא מסע. לא מדובר בטרנזקציה מהירה או פעילות מוגבלת. נדרש להתחיל בנקודה מסוימת וממנה להתקדם בצעדים, זאת בהתאם למערכות הלגסי שבארגון, ובגורמים רבים כמו הסביבה הרגולטורית בה פועל הארגון".

לדבריו, "אין תשובה אחת לנושא הענן. אין דבר מוחלט שנדרש לעשותו. תחת זאת, ארגונים צריכים לאמץ ראייה הוליסטית. ארגון צריך להגדיר לעצמו את יעדיו, ולהבין מראש מה ניתן לבצע באמצעות הענן ומה לא. למרות הבאז הקיים, חשוב לומר שהענן אינו מהווה פתרון לכל בעיה. לאחר ביצוע עבודת הכנה מעמיקה, נדרש להבין כיצד מתקדמים הלאה, ולהתמצא במפת המסע".

אלו שירותים מציעה HP בתחום הענן?
"באחרונה השקנו את מסגרת השירות האחוד שלנו, שכולל שבע ליבות של היצע שירותים בעולם הענן. הרציונל להשקה זו נבעה מתוך ההכרה שאנשים אינם מעריכים מספיק כמה חשובים השירותים לצורך פרישת ענן. כשארגונים משנים את המערך שלהם – השירותים שלנו הם קריטיים עבורם. ההשקה של מסגרת השירותים החדשה באה לאחר שהבנו מהלקוחות שהם מחפשים שנפשט עבורם את האופן בו הם יכולים לעשות שימוש בסל השירותים שלנו. במערך הנוכחי, יכולים הלקוחות להגיע בקלות לשירותי ייעוץ, במסגרתם יזכו למענה לשאלות כמו מהי הפלטפורמה הנכונה עבור הארגון ואילו יישומים נדרשים עבורו.HP  מציעה אף שירות שנוגע בתחום החינוך, כיוון שהניסיון מלמד שהרבה מהקשיים ביחס לענן קשורים בהבנה של הנושא ולימוד שלו. בנוסף, אנו מציעים סט של שירותים אופרטיביים, במקרה שארגון מעוניין, למשל, שגורם חיצוני יתפעל עבורו את הענן".

רבות דובר בכנס הנוכחי על מיזם ה-Openstack. מה מיוחד בו?
"ה-Openstack הוא מיזם של מספר חברות מובילות שהחל לפני כשנתיים, במסגרתו הן חברו ליצירת פלטפורמת ניהול לתשתית הענן. HP היתה במיזם זה מראשיתו. נכון להיום יש בהנהלת הפרויקט שני חברי דירקטוריון מטעם HP, כשאנחנו מהווים תורם מרכזי לפרויקט. HP היא גם אחד משני הספקים שמריצים ענן ציבורי על גבי ה-Openstack. לפני שנתיים עוד היינו עסוקים בכמה הפרויקט הזה מהפכני – היום ברורה לכולם חשיבותו ונחיצותו: הוא נחשב עתה ללינוקס (Linux) של עולם הענן".

אלא שלא כולם שמחים מהפרויקט הזה, על פי גילאי. "חברות כגון VMware ומיקרוסופט (Microsoft) לא מרוצות מכך שמדובר בסביבה פתוחה. הן מעוניינות שהלקוחות ישלמו עבור יכולות שמוצעות במסגרת ה-Openstack. בה בעת, ל-HP היה ברור מלכתחילה שאנשים לא ירצו לשלם מס על וירטואליזציה; מס על מרכיב ניהול הענן לא יתקבל בעין יפה".

לדבריו, על אף שמדובר בסביבה פתוחה, מסגרת ה-Openstack כפי שהיא אינה מספקת עבור רוב הארגונים. "שלא כמו בתחילת ימי הקוד הפתוח – ארגונים לא מעוניינים עתה לבנות את הכל לבד, הם מעוניינים במומחה שיסייע להם. ל-Openstack נדרשות יכולות נוספות כדי לספק את כל מה שנדרש עבור הארגונים בתחום הענן, ולכן פיתחנו והשקנו את ענן ה-OS שלנו, שמוסיף אלמנטים חשובים כמו התקנה קלה יותר ועדכונים ל-Openstack. הוספנו יכולות מודלינג ליישומים, זאת כדי שתתאפשר התאמה של היישום לפלטפורמה, ובהמשך יכולת פריסה שלו למודלים אחרים. הוספנו גם יכולות להפצה היברידית, שבשלב זה אינן נתמכות על ידי ה-Openstack". מאחר שה-Openstack היא ארכיטקטורת פלאג-אין, אמר גילאי, הרי שניתן בקלות יחסית לשלב אלמנטים נוספים על גביה, מלמעלה – מבלי שיידרשו שינויים עמוקים בפלטפורמה.

גילאי מסיים עם יכולות ייחודית נוספת של ה-Openstack. "כשהוא מתבסס על שרתי ה-Moonshot החדשים של HP, ה-Openstack מאפשר יכולת שמכונה Bare metal. הדרך הנפוצה לבצע אלוקציה של המשאבים מתוך מאגר עוברת דרך וירטואליזציה. יכולת ה-Bare metal מייתרת את מרכיב הווירטואליזציה, ובמצבים מסוימים אופציה כזו מהווה יתרון משמעותי".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים