איאן אוונס, איירווטש: "ליותר ממחצית הארגונים שמטמיעים רכיבים ניידים אין מדיניות ניהול ואבטחה לתחום"

"למנמ"ר או למנהל התקשורת תחתיו אין מושג מה קורה למידע הארגוני בעולם הנייד", אמר אוונס, מנהל המכירות הראשי של החברה לאזור EMEA ● לדבריו, "על מנהל אבטחת המידע הארגוני ליישם מדיניות אבטחת מידע בכל השכבות, לרבות שכבת הפעילות ב-IT הנייד, לממש ולאכוף אותה, תוך הגנה על המידע הארגוני לכל תווך ומקום אליו הוא משונע"

"מחקרים מצביעים שהרוב המכריע של הארגונים הטמיע או יטמיע במערך ה-IT רכיבים ניידים – טאבלטים או טלפונים חכמים – השנה, אלא שהם לא עשו פעילות משלימה: ליותר ממחצית מהם אין מדיניות ניהול ואבטחה לעולם הנייד", כך אמר איאן אוונס, מנהל המכירות הראשי של איירווטש (Airwatch) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

אוונס דיבר בפתח מפגש פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך בפראג בסוף השבוע האחרון. השתתפו במפגש יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

בדבריו ציין אוונס שאיירווטש, שמיוצגת בישראל על ידי מוביסק, פועלת בעולם ניהול המכשירים הניידים, MDM (ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם.

לדבריו, "יש למנמ"רים מספר מצוקות שרלוונטיות לעולם הנייד: ריבוי של מכשירים ניידים, מהארגון ומהבית, פריצות למכשירים – מגמה שמצויה בעלייה, החיבור לרשת של מגוון המכשירים מאפשר פוטנציאל לאובדן מידע ואין שליטה מה קורה למידע בעת שהוא נשלח מנייד אחד למשנהו. בסופו של דבר, למנמ"ר או למנהל התקשורת תחתיו אין מושג מה קורה למידע הארגוני בעולם הנייד".

הוא ציין נתון מחקרי לפיו "יותר משלושת רבעי מהארגונים ברחבי העולם (78%) מאפשרים גישה לסביבת העסקים ממכשירים ניידים שמצויים בבעלות העובדים. מצב זה דורש ניהול חכם, פשוט ומאובטח של רכיבים אלה".

"על מנהל אבטחת המידע הארגוני ליישם מדיניות אבטחת מידע בכל השכבות, לרבות שכבת הפעילות ב-IT הנייד, לממש ולאכוף אותה, תוך הגנה על המידע הארגוני לכל תווך ומקום אליו הוא משונע", אמר אוונס. "יש למנוע DLP – זליגת ודליפת מידע, ולצד זה נדרש להגן על פרטיות המשתמשים. כמו כן, צריך לוודא שהגישה לרשת הארגונית מהמכשירים הניידים נעשית תוך בקרה ורק על ידי מורשים. יש לקבוע מדיניות למקרים של אובדן רכיבים ולעשות בקרת נזקים אם זה כבר קרה. נדרש גם לתמוך בציוד חדש ולא ידוע".

אוונס אמר שהצורך בפיתרון מקיף לניהול הניידות בארגון עלה גם בישראל. הוא ציין שיש למוביסק 70 לקוחות ארגוניים מכלל המגזרים בישראל, ביניהם בנקאות, ביטוח, תשתיות, תקשורת, שרשרת אספקה, תעשייה, אקדמיה, שירותים ורכב. הוא הוסיף ש-"בכוונתנו להכפיל השנה את טביעת האצבע שלנו בישראל". "מתוך 20 המדינות החשובות שבתחום אחריותי, ישראל מדורגת במקום השלישי ביחס המכירות של מוצרינו לגודל האוכלוסייה ולכמות הארגונים", ציין. "ישראל היא מאמצת מוקדמת של טכנולוגיה ובעלת נוכחות טכנולוגית גבוהה. אנחנו דוחפים כאן חזק פתרונות של ניהול רכיבים בעולם הנייד, תוך שימת דגש על אבטחת מידע ותמיכה בשפה העברית".

הוא סיים בציינו, כי "החברות שיישמו את הפתרון קיבלו מערך ניהול יעיל למכשירים החכמים, בקרת תצורה ומדיניות ארגונית, לצד יכולות אבטחת מידע נרחבות, מערכת לניהול יישומים, מערכת לניהול תוכן ובעיקר הורדה משמעותית בעלויות התמיכה הכרוכות באימוץ הערוץ הנייד בארגונים".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים