פתחו מילונים: אוקספורד כולל את המילה "ציוץ" במהדורה החדשה

"שם העצם והפועל ציוץ, במשמעות של המדיה החברתית, הוספו למילון אוקספורד. זה מפר לפחות חוק אחד של המילון, אבל נראה שהיא הפכה לעדכנית" - כך אמר ג'ון סימספון, העורך הראשי של המילון הפופולרי ● מילים נוספות שעשו את דרכן להיכל הקדוש של המילון: Big Data והפעלים redirect ו-Stream

רגע עם טוויטר

המילה Tweet, ציוץ, נכונה לשימוש לא רק במשמעות של בעלי הכנף, אלא גם במשמעות של המדיה החברתית – וליתר דיוק של רשת טוויטר (Twitter). הוכחה לכך מתקבלת בימים אלו – המילה התווספה למילון "המקודש" אוקספורד, ובזאת קיבלנו גם אישוש לעובדה שהשפה האנגלית היא גוף חי ונושם, בתנועה ובהתפתחות מתמידות.

בהודעה לקראת פרסום גרסת יוני 2013 של מילון אוקספורד האנגלי, פרסם ג'ון סימפסון, העורך הראשי של המילון, הודעה שמסבירה את המהלך. "שם העצם והפועל ציוץ, במשמעות של המדיה החברתית, הוספו למילון אוקספורד האנגלי. זה מפר לפחות חוק אחד של מילון אוקספורד, שמילה חדשה צריכה להיות בשימוש לפחות עשר שנים לפי השיקול אם להכניסה, אבל נראה שהיא הפכה לעדכנית".

במסגרת הודעתו, הודיע סימספון על עוד כמה מונחים טכניים שעשו את דרכם למילון אוקספורד, בהם Big Data, הפעלים redirect ו-Stream, וכן crowdsourcing ,mouseover ו-e-reader.

אירועים קרובים