גוגל גרפה ב-2012 כמחצית מההכנסות מפרסום במכשירים ניידים

הנתח של גוגל בעוגת הפרסום במכשירים ניידים עמד אשתקד על 2%, עם סכום של יותר מ-4.5 מיליארד דולרים, בעוד שכלל ההכנסות בשוק זה הגיעו לכמעט תשעה מיליארד דולרים ● למרות הדומיננטיות שלה בשוק הפרסום במכשירים ניידים, עשויה גוגל להתמודד בקרוב מול תחרות גוברת מצד פייסבוק, שצפויה לנסוק השנה ביותר מ-300%

גוגל (Google) גרפה ב-2012 סכום של 4.61 מיליארד דולרים מפרסום במכשירים ניידים ברחבי העולם, המהווים יותר ממחצית מכלל ההכנסות בשוק זה. אלה הסתכמו אשתקד ב-8.8 מיליארד דולרים. כמו כן, היא גרפה קרוב לשליש מההכנסות מפרסום של מודעות דיגיטליות. הדברים עולים מנתונים שפרסמה חברת המחקר eMarketer.

החברה חוזה, כי ב-2013 יעלה הנתח של גוגל בשוק הפרסום במכשירים ניידים – מ-52% ל-56%. הכנסותיה עתידות להסתכם ב-8.84 מיליארד דולרים מתוך שוק עולמי שהיקפו יוכפל כמעט פי שניים ויגיע עד סוף השנה ל-15.82 מיליארד.

במקום השני בשוק זה, בפער ניכר מגוגל, נמצאת פייסבוק (Facebook), עם הכנסות שמוערכות ב-470 מיליון דולרים. אף על פי שמדובר בכ-10% מההכנסות של גוגל מפרסום במכשירים ניידים, הרשת החברתית הגדולה בעולם סוגרת את הפער במהירות ועתידה להראות השנה גידול של 334% ולהגיע בה להכנסות של 2.04 מיליארד דולרים.

גם טוויטר (Twitter) צפויה ליהנות  מגידול ניכר בהכנסות שלה מפרסום ב-2013 – הן במחשבים נייחים והן במכשירים ניידים. eMarketer צופה שהנתח של טוויטר בעוגת הפרסום במכשירים ניידים ברחבי העולם יגיע השנה ל-2%.

קרישנה סברומניאן, מנהל שיווק ראשי בחברת Velti, שמספקת טכנולוגיות לפרסום מודעות במכשירים ניידים, סבור שהמנצחת תהיה, בסופו של דבר, החברה שתשכיל להכניס את המותגים הגדולים לזירת הפרסום בעולם הנייד. לדבריו, "לא מדובר אך ורק בשיעור הקליקים או במספר ההופעות של המודעות. הערך שיספק הפרסום במכשירים ניידים טמון בנתונים שקשורים לצרכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים