דורון פלח, בנק ישראל: "הקיצוץ בתקציב המדינה ישפיע גם על תקציב ה-IT שלנו – שירד בשנה הבאה"

פלח, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק, ציין במפגש פורום C3 של אנשים ומחשבים פרויקטים שמבוצעים בבנק ושהוא אחראי עליהם, בהם פרויקט היערכות לחירום ובניית דטה סנטר חדש ● לדבריו, "בנק ישראל משקיע רבות בביצוע תרגילים לדילוג בין האתר הראשי לאתר המשני, כדי שה-IT של הבנק יפעל בצורה מתמדת"

השפעות הקיצוץ בתקציב המדינה ייראו גם בתקציב המיחשוב של בנק ישראל: השנה הוא אמנם לא יקטן, אולם בשנה הבאה הוא ירד – כך אמר דורון פלח, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע של הבנק.

פלח דיבר במסגרת פאנל שנושאו "תוכניות העבודה של המנמ"רים על רקע ההאטה במשק". הפאנל התקיים כחלק ממפגש פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך בפראג בסוף השבוע האחרון. השתתפו בו יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריו ציין פלח פרויקטים שמבוצעים בבנק ושהוא אחראי עליהם, בהם פרויקט היערכות לחירום ובניית דטה סנטר חדש. הוא הוסיף שאין בבנק ישראל מחלקת שיווק אולם עדיין, תקציבי המיחשוב של הפרויקטים הגדולים מצויים לא תחתיו כי אם תחת היחידה העסקית של הבנק.

טל נתנוביץ', מנהל אגף בקרה ומערכות מידע בדניה סיבוס. צילום: מולי נעיםלדבריו, "בנק ישראל משקיע רבות בביצוע תרגילים לדילוג בין האתר הראשי לאתר המשני, כדי שה-IT של הבנק יפעל בצורה מתמדת".

"תקציב ה-IT של דניה סיבוס – מיליוני דולרים בשנה"
טל נתנוביץ'
, מנהל אגף בקרה ומערכות מידע בדניה סיבוס, אמר שתמהיל תקציב ה-IT בחברה השתנה. "בעבר, תקציב ה-IT שלנו היה מרוכז תחתיי, אולם חלק ממנו הועבר לאגף המכירות בחברה. בסך הכול, מדובר בתקציב של מיליוני דולרים בשנה".

שינוי נוסף אותו ציין נתנוביץ' הוא שבעבר תקציב הרכישה של טלפונים חכמים רוכז אצלו בעוד שכיום, הדרישות ל-IT מגיעות מהשטח. כמו כן, בעבר לא היה טיפול במימד של הרשתות החברתיות ואילו כיום הנושא מטופל על ידי מחלקת ניהול קשרי לקוחות בחברה.

הוא אמר, כי יש הדגשים בתוכנית העבודה שלו הם על תחום המיחשוב הנייד, הטמעת יישומים פנים וחוץ ארגוניים, תמיכה בתהליכים העסקיים ואבטחת מידע.

"לצערי, הספקים מגיעים ישירות לאנשי השיווק בשטח", הוסיף נתנוביץ'. "זה טוב מאחר שזה מקל את ההצדקה של ההוצאה על ה-IT, אלא שקשה לנהל את התחום".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    למה זה מעניין שהתקציב מקוצץ. מעניין מה אי אפשר יהיה לעשות האם זה יפגע בפעילות העיסקית של הבנק

  2. יובל

    שבנק ישראל יתחיל לקצץ במשכורות והתנאים של העובדים... אין כל סיבה לקצץ ב IT... יש לבנק ישראל עודף תקציב

אירועים קרובים