ונקאטה דוגירלה, ג'וניפר: "הדטה סנטר הולך ונהיה מורכב, וצורך עלויות רבות; חייבים לפשט אותו"

"יש יותר שכבות מיחשוב, שרתים, קווי תקשורת, ויותר רכיבי ומוצרי אבטחת מידע, והיכולת לתחזק ולנהל את הדטה סנטר הופכת בלתי אפשרית", אמר ונקאטה דוגירלה, מנהל מוצרים בכיר בחטיבת הדטה סנטר של ג'וניפר ● לדבריו, "רק הטמעה של תפיסות חדשות לצד מימוש פתרונות תקשורת ואבטחת מידע יעילים יביאו לכך שמנהלי התשתיות יוכלו לשרוד תקופה לא פשוטה זו"

"הדטה סנטר הארגוני הולך ונהיה מורכב יותר ויותר, והעלויות בעקבות כך הולכות וגדלות. יש יותר שכבות מיחשוב, שרתים, קווי תקשורת, ויותר רכיבי ומוצרי אבטחת מידע. היכולת לתחזק ולנהל אותו הולכת והופכת בלתי אפשרית. נדרש לפשט את הדטה סנטר, כי זה לא יכול להימשך לאורך זמן וכי צריך לצמצם את העלויות", כך אמר ונקאטה דוגירלה, מנהל מוצרים בכיר בחטיבת הדטה סנטר של ג'וניפר (Juniper Networks) העולמית.

דוגירלה דיבר בכנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית התקשורת ואבטחת המידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם סטוקו במגרשי הטניס שבהדר יוסף, תל אביב, בהשתתפות לקוחות החברה, מנהלי תקשורת, מנהלי תשתיות ומנהלי אבטחת מידע מארגונים ממגוון מגזרי המשק.

לדבריו, הדטה סנטר הגיע למצב המורכב בו הוא נמצא כיום כתוצאה מכמה סיבות, בהן הגידול בהיקף המידע המאוחסן והצורך לנהלו. כמו כן, גרמו לכך תהליכי הקונוסולידציה שעברו ארגונים, לצד ריבוי המערכות הווירטואליות הקיימות, שיושבות לצד השרתים הפיזיים. סיבה נוספת היא ריבוי התעבורה התקשורתית, ובכלל זה נפחי תעבורה המכילים תקשורת שאינה רק תקשורת נתונים, כבעבר. הסיבה הרביעית היא ה-"הצטרכנות" של ה-IT, לצד החדירה המסיבית של עולם המיחשוב הנייד לארגונים. "זאת מגמה שמופיעה במקביל למגמת ה-BYOD (ר"ת הבא את רכיבי המיחשוב הניידים שלך, הטאבלטים והטלפונים החכמים, מהבית לעבודה)", אמר דוגירלה. הוא הסביר ש-"הצטברות כל המגמות הללו יחדיו יוצרת עומס בלתי אפשרי על מערכי המיחשוב ועל מנהלי התשתיות בארגונים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"המענה לכך הוא פישוט הדטה סנטר הארגוני", ציין. "צריך לעשות זאת תוך מימוש תפיסה בעלת ארבע רגליים: פישוט, וירטואליזציה של רשתות תקשורת, אבטחת מידע ומיכון. ראשית, יש לבנות ארכיטקטורה פשוטה יותר באופן משמעותי, תוך צמצום המורכבות ושיפור ביצועי הרכיבים השונים של מרכזי המיחשוב, לצד הגדלת היעילות של מרכז הנתונים והפחתת עלויות התפעול והתחזוקה שלו. בנוסף, יש להטמיע טכנולוגיות לווירטואליזציה של רשתות התקשורת, מבוססות תקנים פתוחים, שגם הן יביאו ליעילות תפעולי ולזריזות. כמו כן, יש לממש מדיניות וטכנולוגיות אבטחת מידע שיספקו לדטה סנטר שירותי אבטחה דינמיים, שכוללים מדיניות מודעת יישום ומשתמש, תוך יכולת לשנע את הנתונים ממקום למקום בצורה מאובטחת – במערך המיחשוב הארגוני ומחוצה לו, בענן. לצד כל אלה, נדרש למכן את הדטה סנטר ולעשות כמה שיותר פעולות ניהול באופן אוטומטי. בדרך זו הבקרה על תפעול הדטה סנטר תהיה טובה ויעילה יותר".

דוגירלה סיים באמרו, כי "רק הטמעה של תפיסות חדשות לגבי אופן תפעול וניהול הדטה סנטר, לצד מימוש פתרונות תקשורת ואבטחת מידע יעילים ובעלי יכולת התמודדות עם גידול עתידי, יביאו לכך שמנהלי התשתיות יוכלו לשרוד תקופה לא פשוטה זו, הן בהיבט התקציבי והן בהיבט הטכנולוגי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים