תוכן שיווקי

פרופ' מרטין קורלי, ארגון חברות הייעוץ הבינלאומי, המיוצג בארץ על ידי נס: "לחברות הישראליות 'מטאבוליזם טכנולוגי מהיר'. אין ספק כי יוכלו לשפר את רמת בשלות ניהול ה-IT שלהן"

בעקבות תחילת פעילותו של ארגון IVI (ר"ת Innovation Value Institute) בישראל, באמצעות חברת נס טכנולוגיות, מסביר מרטין קורלי, פרופ' לטכנולוגיה וחדשנות עסקית, על פעילות IVI, על הצורך בשיפור יכולות ה-IT בארגונים ועל יכולתם לקבל ערכים מוספים רבים אם ישכילו "לעלות כיתה"

18/06/2013 15:21

מהי הצעת הערך של ה-IT לארגון?
קורלי: "כפי שכולנו יודעים, הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק ולמעשה מכפילה את יכולותיה כל שנתיים בערך. ה-IT הוא משאב עסקי אשר מספק יכולות לשינוי פני הארגון כפי שאנו מכירים אותו. ראו למשל מה אפל עשתה עם iTunes ומה עשתה ההתפתחות הטכנולוגיות לעולם הבריאות. ה-IT קריטי לתפקוד העסקי של הארגון וארגונים רבים אינם יודעים עדיין כיצד לנצלו ולהוציא ממנו את המיטב עבור העסק. אנו מאמינים כי החדשנות בתחום ה-IT צריכה להיות נחלת הכלל ותוביל ממצב של WIN-WIN למצב טוב יותר של Win-more".

כיצד מתודולוגית ה-IT-CMF של IVI תורמת להעלאת ערך ה-IT בארגון?
קורלי: "הגישה שלנו היא להתייחס ל-IT כתחום לימוד בפני עצמו. אנו משתמשים בידע המצרפי של מנהלי IT בחברות רבות בכל העולם ובוחנים אותם לפי סולם מדדים אחיד, בעזרתו בודקים היתכנות, ניבוי ורווחיות (3P). אנו בונים מתודולוגיה הבוחנת את רמת ה-ROI מההשקעה בתשתיות, משולבת בחוכמה והניסיון הן של החברות בארגון והן של חברות ייעוץ בכירות המשתפות איתנו פעולה בעולם, כגון BCG, ארנסט אנד יאנג וכיום גם נס טכנולוגיות עבור קהל הארגונים בישראל".

מהן מטרות ומשימות הארגון וכיצד הוא מיישם חדשנות פתוחה?
קורלי: "ארגון IVI מנסה ליצור שינוי משמעותי שיגרום לארגונים לראות ב-IT שלהם משהו שיכול ליצור עבורם ערך עסקי. לצורך כך ייסדנו את פלטפורמת ה-Open Innovation 2.0 אשר מהווה שיתוף פעולה בין התעשייה, האקדמיה והמשתמשים, בשש קהילות שונות. חברות כמו מיקרוסופט, אינטל, SAP וסיסקו משתפות פעולה איתנו, כמו גם ארגונים ממשלתיים בארה"ב, אוסטרליה ואירלנד ופורומים ידועים של CIOs (מנמ"רים). שיתוף פעולה זה מעניק לנו ראיה רחבה של 360 מעלות על השוק ועל הצרכים".

כיצד ניתן להעריך את בשלות ניהול ה-IT במקומות שונים בעולם ומדוע כדאי לחברות לשפר את רמת ניהול ה-IT?
קורלי: "המודל שפיחתנו מאפשר קבלת ציון מדויק אודות בשלות רמת ניהול ה-IT בארגון ספציפי. כך נוצר מעין benchmark המאפשר לנו לראות כיצד אנו מתפקדים מול ארגונים דומים בארץ ובעולם, למצוא את הדרכים הטובות ביותר לשפר את ניהול ה-IT ולהשתמש בהם. בישראל, לדוגמא, לחברות יש 'מטאבוליזם טכנולוגי מהיר'. אין ספק כי הן יוכלו לשפר את רמת בשלות ניהול ה-IT שלהן באופן מהיר יחסית. הרמה הממוצעת בעולם, לפי המחקרים שלנו, עומדת על 2.3-2.8 (מתוך 5). נתון יחסית נמוך זה מראה כמה עבודה עוד עומדת בפנינו. ארגונים אשר ישפרו נתון זה לא רק יחסכו כסף אלא גם ישביחו את ערך החברה, בעד 40 אחוזים. אנו ממנפים את השקעות ה-IT למנועי צמיחה עסקיים אמיתיים".

מהן ציפיותיך משיתוף הפעולה עם השוק הישראלי ועם נס טכנולוגיות?
קורלי: "אני מצפה לעבודה עם השוק הישראלי. ישראל ידועה כמדינה חדשנית בתחום ה-IT. השיתופיות של החברות הישראליות עם הזרות יעזור גם לישראליות וגם ל-IVI. נס טכנולוגיות, שהיא חברה מבוססת וידועה הן מחוץ לגבולות ישראל אך על אחת כמה וכמה כמי שמובילה את שוק ה-IT בישראל זה שנים רבות, הינה חברה במעמד patron ב-IVI ואנו שמחים מאוד על כך וצופים לה הצלחה בהנחלת המתודולוגיה בקרב לקוחותיה".

אירועים קרובים