מיקרוסופט פיתחה טכנולוגיה לזיהוי מהיר ומדויק יותר של דיבור

יישום הטכנולוגיה החדשה, המתחקה אחר דרך פעולתו של המוח האנושי, החל לפעול במרכזי הנתונים של ענקית התוכנה ● על פי החוקרים, משתמשים במנוע החיפוש בינג יוכלו לבצע חיפוש קולי במהירות כפולה מבעבר

חוקרים של מיקרוסופט (Microsoft) מדווחים כי פיתחו טכנולוגיה חדשה שמשפרת את הדיוק ומגבירה את הקצב של זיהוי הדיבור, תוך חיקוי של האופן שבו פועל המוח האנושי. בעקבות היישום של הטכנולוגיה החדשה, טוענים החוקרים, יוכלו משתמשים במנוע החיפוש בינג (Bing) בארצות הברית לבצע חיפוש קולי בקצב מהיר פי שניים בהשוואה לטכנולוגיה הקודמת שיישמה ענקית התוכנה. לטענתם, שיעור הדיוק השתפר ב-15%.

"במשפט רגיל, יהיה צורך לתקן מילה אחת פחות", אמר מייקל טלווה, מנהל תוכנית בכיר בקבוצה לטכנולוגיית דיבור של מיקרוסופט, בהתייחס להכתבת תוכן למכשיר. במבחנים פנימיים שערכה מיקרוסופט נמצא כי שיעור השגיאות בזיהוי מילים ירד מ-16% ל-13.5%. השיעור המדויק משתנה בהתאם לקולות הרקע בסביבה ואיכות המיקרופון של הטלפון הסלולרי. כמו כן, ההמרה של הדיבור לטקסט מתבצעת באופן מיידי כמעט, והטקסט מופיע על צג הטלפון מיד ברגע שהדובר סיים לומר את המשפט.

היישום של הטכנולוגיה החדשה החל במרכזי הנתונים של מיקרוסופט בארצות הברית בחודש אפריל האחרון, והשדרוג יושלם בשבועות הקרובים. בחברה לא ציינו מתי הטכנולוגיה תיושם במדינות מחוץ לתחומי ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים