מיקרוסופט תשים קץ לחשבונות הדוא"ל המקושרים ב-Outlook.com

כיום יכולים משתמשי חשבונות מקושרים לעבור בין החשבונות בלחיצת כפתור לאחר כניסה לאחר מהם, מבלי הצורך בהזנת סיסמה ● החל מסוף יולי תתבטל האפשרות הזו והחשבונות יופרדו ● הסיבה העיקרית למהלך: אבטחה

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה היום (ג'), שהחל מסוף יולי היא תבטל את האפשרות להשתמש בחשבונות מקושרים בשירות הדואר המקוון שלה, Outlook.com. בנוסף, תחל ענקית התוכנה להפריד את החשבונות הקיימים כיום לחשבונות נפרדים, כך שהשליטה בכל חשבון תתבצע באופן ישיר בלבד. כיום יכולים משתמשי חשבונות מקושרים לעבור בין החשבונות בלחיצת כפתור לאחר כניסה לאחר מהם, מבלי הצורך בהזנת סיסמה.

על פי מיקרוסופט, נובעת ההחלטה מכמה סיבות, כאשר המרכזית ביניהן היא אבטחת מידע. היכולת לעבור מחשבון לחשבון ללא שימוש בסיסמה אמנם מקל על המשתמשים, טוענים ברדמונד, אבל במקביל גם יכול לעזור להאקרים לפרוץ בקלות רבה יותר לחשבונות השונים – גם בגלל המשתמשים עצמם, שבדרך כלל מעניקים לחשבונות המשניים חשיבות פחותה.

סיבה אחרת היא, שבדרך כלל הסיסמה בעזרתה נכנס המשתמש לחשבון הדואר הרשמי שלו, היא אותה הסיסמה שבה הוא נכנס לשירותים אחרים שמציעה מיקרוסופט, כולל שירות האחסון החינמי SkyDrive, וכן לרשתות שונות שמחוברות למחשבים מבוססי חלונות (Windows). מכיוון שכך, רוצים במיקרוסופט להפריד את החשבון הראשי מחשבונות אחרים כדי להגביר את האבטחה.

לאלו שבכל זאת רוצים לחבר דואר ממספר חשבונות לחשבון אחד, ממליצה מיקרוסופט לחזור לשיטה הישנה, של העברה קבועה של דואר מחשבון משני לחשבון ראשי – מה שמכונה Mail Forwarding, או להגדיר כינויים שהם בעצם שמות שונים לאותו חשבון. "אני יודע שמדובר במטרד כאשר יש כבר סביבת עבודה מסודרת. לא היינו מבקשים מכם לעשות זאת אם זה לא היה חשוב לאבטחה שלכם", כתב אריק דוארר, מנהל המוצר במיקרוסופט, בפוסט שהודיע על ההחלטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים