צה"ל יוצא למכרז ענק להחלפת מערך התקשורת שלו; ההיקף: מאות מיליוני שקלים

הצבא עתיד לפרסם בקרוב מכרז להטמעה מדורגת של ציוד ומערכות תקשורת, נתבים ומתגים ומערכות אבטחת מידע לשכבת התקשורת ● משרד הביטחון פנה לסיסקו, ג'וניפר, אלקטל לוסנט ו-HP לקבלת הצעות לפתרון כולל או חלקי של מערכות התקשורת ● על פי הערכת גורם המקורב למכרז, החברה שתזכה בו היא סיסקו, ג'וניפר או שתיהן ביחד

צה"ל יוצא למכרז ענק להחלפת ולשדרוג מערך התקשורת שלו. היקף המכרז לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מאות מיליוני שקלים.

מדובר במכרז רב שנתי, להטמעה מדורגת של, בין השאר, ציוד ומערכות תקשורת, נתבים ומתגים ומערכות אבטחת מידע לשכבת התקשורת.

כיום יש בצה"ל בעיקר מערכות תקשורת של סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper Networks). באחרונה הוציאה משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו-יורק מסמך RFP (ר"ת Request For Proposal) בו פנתה לשתי החברות הללו וכן לאלקטל לוסנט (Alcatel Lucent) ול-HP לצורך קבלת הצעות לפתרון כולל או חלקי של מערכות התקשורת. הכוונה היא שמימון הפרויקט ייעשה בדולרים, כחלק מהסיוע האמריקני השנתי לישראל, ולא בשקלים.

גורם המעורה בפרטי המכרז אמר לאנשים ומחשבים, כי הסיבה לפנייה לארבע חברות אלה היא הרצון של צה"ל לבחון מכלול שלם של פתרונות תקשורת חדשניים, שמשתלבים עם המגמות של דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ו-וירטואליזציה עתידית של שכבת התקשורת במערכי המיחשוב הארגוניים. בצבא שוקלים להכניס מערכות של HP ושל אלקטל לוסנט, אם בשל היבטים טכנולוגיים ואם בשל הרצון לתחר בין ספקיות התקשורת. עם זאת, גורם המעורה בפרטי המכרז העריך בפני אנשים ומחשבים, כי ככל הנראה, הזוכה במכרז תהיה סיסקו או ג'וניפר, או שתיהן ביחד.

כך או כך, המכרז צפוי להסתיים עד סוף השנה והטמעת ציוד התקשורת עתידה להיעשות החל מהשנה הבאה, למשך תקופה של 3-5 שנים.

לא נמסרה תגובת משרד הביטחון לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים