דיווחים: חואווי "מוכנה לשקול" רכישה של נוקיה

"אנחנו שוקלים אפשרות לרכישה כזו ומגלים נכונות; תיתכן סינרגיה מסוימת במיזוג כזה, אך הדבר תלוי בנכונות של נוקיה", אמר בכיר בחברה הסינית ● לדבריו, מהלך שכזה עשוי להגדיל את נתח השוק של חואווי באירופה ובארצות הברית ● נוקיה סירבה למסור האם מתקיימים דיונים על רכישה אפשרית עם חואווי או עם חברה אחרת

נוקיה

חואווי (Huawei) מוכנה לשקול רכישה של נוקיה (Nokia) – מהלך שעשוי להגדיל את נתח השוק שלה באירופה ובארצות הברית, כך אמר בכיר בענקית הסינית.

על פי ידיעה שהופיעה בפייננשל טיימס (Financial Times) אמר ריצ'רד יו, יושב ראש החטיבה העסקית של המוצרים לצרכנים פרטיים בחואווי, כי "אנחנו שוקלים אפשרות לרכישה כזו ומגלים נכונות. תיתכן סינרגיה מסוימת במיזוג כזה, אך הדבר תלוי בנכונות של נוקיה". הוא אמר את הדברים במסגרת ההשקה של הטלפון החכם החדש Ascend P6, שנערכה בלונדון.

נוקיה סירבה למסור האם מתקיימים דיונים על רכישה אפשרית עם חואווי או עם חברה אחרת. דובר נוקיה מסר, כי החברה "אינה מתייחסת לספקולציות בשוק".

גם אם מנהלי נוקיה לא יתלהבו מכך שחואווי תרכוש אותה עשויה החברה הסינית לפנות ישירות לבעלי המניות של החברה הפינית. אלה זועמים על הכיוון בו זו בחרה – התמקדות בטלפונים חכמים עם מערכות חלונות פון (Windows Phone), שאינן זוכות לפופולריות רבה, ואלה עשויים להסכים להשתלטות עוינת שתבצע חואווי על נוקיה.

חואווי היא כיום הספקית השלישית בגודלה של טלפונים סלולריים בשוק הסיני, אחרי סמסונג (Samsung) ואפל (Apple), אך היא מבקשת לשפר את מעמדה בזירה של הטלפונים החכמים. מכשירי Lumia של נוקיה עשויים לסייע לה בכך. היו מי שהבינו מדבריו של יו שאם אכן תצליח חואווי להשתלט על נוקיה, היא תזנח את מערכת חלונות פון לטובת מערכות אנדרואיד המצליחות.

בעקבות פרסום הידיעה בפייננשל טיימס עלה שערן של מניות נוקיה ב-11%, על פי נתונים של Barrons.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים