גוגל דורשת לפרסם את מספר הבקשות למידע המגיעות אליה מהממשל האמריקני: "המוניטין שלנו נפגע"

ענקית האינטרנט הגישה עתירה בדרישה שיתירו לה לפרסם את מספר בקשות המעקב המגיעות אליה מצד סוכניות הביטחון, בטענה כי מדובר בחופש הביטוי ● "מדובר בסוגיות כבדות משקל ובעלות חשיבות רבה, והשקיפות חיונית לקיומו של הדיון הציבורי כמתחייב בחברה דמוקרטית", נכתב בעתירה

הפרקליטים של גוגל (Google) עתרו אתמול (ג') לבית המשפט המפקח על תוכניות מעקב כנגד טרוריסטים במסגרת הסוכנות של ארצות הברית לביטחון לאומי (NSA), בדרישה להתיר לחברה לפרסם מידע מפורט על מספרן של בקשות המעקב שהיא מקבלת מהממשל של ארצות הברית, וכן את מספר המשתמשים או החשבונות שאליהם התייחסו בקשות אלה. לטענת משרד המשפטים של ארצות הברית, החוק אוסר לפרסם נתונים אלה.

הפרקליטים של ענקית החיפוש טוענים, כי לחברה יש זכות לפרסם נתונים אלה על פי התיקון הראשון לחוקה של ארצות הברית, אשר קובע את הזכות לחופש ביטוי. הדיון בעתירה נערך על רקע הפרסומים לפיהם חברות אינטרנט רבות, ובהן גוגל, העניקו לסוכנות NSA גישה ישירה לשרתיהן על מנת שסוכנים יוכלו לקרוא הודעות דואר אלקטרוני ותכתובות נוספות באינטרנט. גוגל ויתר החברות המדוברות הכחישו זאת, וטענו כי כי הן מוסרות רק מידע כנדרש בחוק.

"המוניטין של גוגל ופעילותה העסקית נפגעו כתוצאה מהדיווחים הכוזבים או המטעים במדיה, ומשתמשי גוגל מודאגים מהאשמות אלה", כתב אלברט גידארי, פרקליט המייצג את ענקית החיפוש. "מדובר בסוגיות כבדות משקל ובעלות חשיבות רבה, והשקיפות חיונית לקיומו של הדיון הציבורי כמתחייב בחברה דמוקרטית".

בגוגל כבר מפרסמים מידע על מספרן של הבקשות לקבלת מידע הנעשות בדרך של מכתבי ביטחון לאומי, וכעת מבקשים בחברה להגביר את השקיפות גם ביחס לבקשות מעקב מסוגים נוספים. "אנו פועלים כבר זמן רב להגביר את השקיפות על מנת שהמשתמשים יוכלו לדעת מה שיעור ההיענות שלנו לבקשות של הממשל לקבלת נתונים המתייחסים אליהם", מסרה דוברת גוגל.

למרות שחברות אחרות פרסמו מידע כולל על מספרן של הבקשות למעקב ביחד עם בקשות מסוגים אחרים, הרי שאם גוגל תציג את הנתונים המאוחדים, מבחינתה תהיה זו "חזרה לאחור", הודיעה גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים