יבמ השיקה פתרונות ענן חדשים עבור כלל הסמנכ"לים בארגון

חבילת IBM Cloud Suites for the C-Suite, שהושקה השבוע במונקו - בכנס Smarter Commerce 2013 לאזור EMEA, מוצעת כפתרון מקיף למנהלי שיווק, מכירות, כוח אדם, רכש, כספים, שרשרת אספקה וגם סיכונים ● בין הכלים החדשים, בולטים פתרונות Big Data וניתוח אנליטי של רשתות חברתיות, בהם יכולים מנהלי שיווק להשתמש כדי להבין את האופן בו נתפס המותג שלהם בעיני הלקוחות

19/06/2013 15:52

במונטה קרלו שבמונקו, על שפת הריביירה הצרפתית, נערך השבוע כנס 2013 IBM Smarter Commerce לאזור EMEA זו השנה השנייה. בחודש הקודם נערך הכנס בפעם השלישית בארצות הברית – בנאשוויל שבטנסי. בכנס השנה השתתף מספר שיא של כ-2,000 מנהלים מסחריים וטכנולוגיים ומומחי יבמ, ביניהם כ-20 מישראל, מקרב לקוחותיה של יבמ וגם מנהלי שיווק שלה ומומחי מעבדות התוכנה בחיפה.

יבמ השיקה באירוע סל מוצרים ושירותים בתחום ענן המיחשוב ליישומי מסחר חכם, ובמרכזם חבילת פתרונות ענן למנהלים בכירים, IBM Cloud Suites for the C-Suite. הכוונה היא לכל הסמנכ"לים המדווחים למנכ"ל: ה-CMO, ה-CFO וכו'. התפיסה העסקית המנחה כלים אלה, היא שכל הצ'יפים (מלשון Chief) בארגונים – ולא רק מנהלי השיווק – משרתים את הוד מעלתו הצרכן, הלא הוא ה-Chief Executive Customer. בעידן בו הצרכן הוא המלך האמיתי, השולט ברשתות החברתית ובמובייל, עסקים מצליחים חייבים להצטיין בהכרתו בכל אופני התנהגותו בכל עת שהוא במגע עמם.

הכלים החדשים של יבמ מוצעים כפתרון מקיף למנהלי שיווק, מכירות, כוח אדם, רכש, כספים, שרשרת אספקה וגם סיכונים, ומהווים אבן דרך לשינוי מן היסוד של התהליכים העסקיים עליהם הם מופקדים, ולהאצת החדשנות בהצעת חוויית לקוח משופרת – תוך עמידה ביעדים העסקיים ובתיאום עם מערך טכנולוגיות המידע הארגוני. בין הכלים החדשים, בולטים פתרונות Big Data וניתוח אנליטי של רשתות חברתיות, בהם יכולים מנהלי שיווק להשתמש כדי להבין את האופן בו נתפס המותג שלהם בעיני הלקוחות.

הכניסה לכנס IBM Smarter Commerce 2013 הנערך השבוע במונקו. צילום: פלי הנמר

ענן המיחשוב הופך במהירות לכלי חיוני למנהלים בכירים. אם בעבר התקבלו החלטות טכנולוגיות רק או בעיקר על ידי מנהלי טכנולוגיות המידע ומחלקות המיחשוב, הרי שעתה מאמצים מנהלים בכירים בכל תחומי הארגון ומחלקותיו את הכלים הטכנולוגיים המוצעים להם בענן המיחשוב, כדי לשנות מן היסוד את תהליכי המשרד הקדמי – שיווק, רכש, ניהול ספקים, ניהול משאבי אנוש ומחלקות משפטיות.

חברות ייעוץ ומחקרי שוק מעריכות, כי כבר ב-2017 יהיה תקציב הוצאות טכנולוגיות המידע של מנהלי שיווק בארגונים גדול מזה של מנהלי מחלקות המיחשוב – וזה כבר מהפך אמיתי שמתווי המדיניות בחטיבת התוכנה של יבמ העולמית, שמו לב אליו כבר לפני כשלוש שנים. הם נערכו בהתאם, פיתחו כלים מתאימים ובעיקר יצאו במסע רכש מסיבי של עשרות חברות, כדי להוביל את השוק בגדול.

לדברי פול פאפאס, המוביל העולמי של תחום המסחר החכם בחטיבת השירותים הגלובליים של יבמ, "ההזדמנות אותה מציג הענן מסייעת למנהלים בעיצוב מחדש של חוויית הלקוח. כחלק מאסטרטגיית המשרד הקדמי הדיגיטלי של יבמ, אנו רואים במאה יישומי הענן המוצעים על ידי יבמ דרך חדשה המאפשרת למובילים בעסקים לשפר את חוויית הלקוחות שלהם, להגיע ללקוחות חדשים, ליצור מקורות הכנסה חדשים ולשפר את כושר התחרות שלהם כל אחד בתחומי התעשייה בה הוא פועל".

המוטו של יבמ בגישתה לארגון העסקי: מכור, שווק, רכוש, שרת - ואנו נסייע לך לעשות זאת הכי טוב עם כלים בענן לסמנכ"לים. צילום: פלי הנמר

המוצרים החדשים של יבמ מתווספים לסל הולך ומתרחב של כלי ענן לעסקים – הן כאלה שנולדו מן היסוד בסביבת הענן והן כאלה שהחלו את דרכם במערך המיחשוב העסקי. בראשית החודש הודיעה יבמ על רכישת חברת SoftLayer, ומוקדם יותר השנה הצהירה על מחויבותה לפלטפורמת התקן הפתוח Open Source בסביבת הענן OpenStack.

סל פתרונות הענן החכם של יבמ כולל עתה יותר מ-100 פונקציות עסקיות המוצעות כשירות, אותו יכול הארגון לרכוש מן הענן של יבמ או להפעיל במסגרת הענן הפרטי שלו. כך, מסייעים ב-יבמ לאנשי מקצוע לקבל החלטות טובות יותר, ליצור בידול בחוויית הלקוח, להגיע לשוק בתהליך מהיר יותר ויעיל יותר ולהגדיל את היקף העסקים.

החידושים של יבמ מפותחים ומיושמים במסגרת מעבדות חוויית הלקוח של יבמ, העומדות לשירות מנכ"לים ומנהלים בכירים, בסיוע לתהליכי השינוי של חוויית הלקוח המוצעת על ידי המערך הקדמי של כל חברה וחברה.

על במת הפתיחה של הכנס: קרייג היימן, מנכ"ל קבוצת הפתרונות הענפיים בחטיבת התוכנה הגלובלית של יבמ, מכריז על הכלים החדשים לסמנכ"לי הארגונים. צילום: פלי הנמר

מנהלי השיווק הראשיים, ה-CMO's, יוכלו להשתמש בפתרונות הענן החדשים של יבמ על מנת לנתח, להבין את תמונת השוק וליצור קשר עם לקוחות במסגרת דיאלוגים אינטראקטיביים המשלבים ערוצים דיגיטליים, רשתות חברתיות וערוצי שיווק מסורתיים, בסיוע כלים אנליטיים ומערכות לאוטומטיזציה של תהליכי השיווק, דוגמת מערכת מרכז השיווק של יבמ.

מנהלי מכירות ומסחר אלקטרוני ייהנו מכלים חדשים המקדמים תהליכי מסחר חוצה ערוצים ללקוחות קצה (B2C), תוך קישור בין סביבות תקשורת ניידות, רשתות חברתיות, עולם ה-Web ורצפת החנות הפיזית, אליה עשוי הלקוח להגיע. מנהלי מסחר בין עסקים (B2B) והמחלקות בראשן הם עומדים יכולים להשתמש ביישומי הענן לניהול מכירות, המוצעים על ידי יבמ, על מנת לנהל באופן יעיל תהליכי הפקה והצגה של הצעות מחיר, לדון בחוזים, וליהנות מניתוח אנליטי משופר של ביצועי המכירות.

מנהלי שירות ללקוח ותמיכה בלקוחות יוכלו לפתח בעזרת יישומי הענן החדשים של יבמ מערך שירותים ייחודיים וטכניקות משופרות לשימור לקוחות – הכול בזכות תהליך מהיר יותר וממוקד יותר של תקשורת עם הלקוח והתאמתה לצרכיו ולמאפיינים המיוחדים שלו, ובעזרת כלים דוגמת מערכת ווטסון לניהול תקשורת עם לקוחות.

מנהלי הרכש, ה-CPO's, נהנים מכלי ניהול אסטרטגי של הוצאות, חוזים, ושליטה במערך האקולוגי הכולל של ספקים – המתורגמת לחיסכון בשורה התחתונה.

כל הכלים של יבמ למסחר חכם יותר, מעתה זמינים גם בענן שלה וגם בעננים הפרטיים של לקוחותיה. צילום: פלי הנמר

מנהלי שרשרת האספקה יוכלו לשפר את רמת השקיפות והיעילות לכל אורך שרשרת הערך, באופן המאפשר לארגון להיענות במהירות לשינויים בדרישות הלקוחות – ולשמור על רמת רווחיות גבוהה.

מנהלי הכספים, ה-CFO's, יכולים להשתמש בכלי הענן על מנת לקבל החלטות טובות יותר על בסיס תהליך אנליטי וניתוח מקיף של סיכונים, בתחומי ההכנסות, ההוצאות וניהול השכר.

יועצים משפטיים ועובדים במחלקה המשפטית של הארגון ייעזרו בתהליכים ובמערכות לניהול חוזים, וישפרו את הטיפול בנכסי הקניין הרוחני וניתוח הסיכונים, בדרך למתן שירות טוב יותר לכלל מחלקות הארגון.

מנהלי רוח אדם ומשאבי אנוש, ה-CHRO's, יכולים למצוא, לנתח, לאתר ולגייס את מיטב הכישרונות הנדרשים לארגון, בדרך להפעלת כוח עבודה חכם יותר, בעזרת כלי עבודה שיתופיים ובמיוחד – מערכות הענן החכם של יבמ לניהול עסקים ברשת חברתית.

ובחבילת החדשה גם כלים לצרכנים המסורתיים של יבמ, הלא הם מנהלי טכנולוגיות המידע, ה-CIO's, שמעתה ייהנו מחופש בחירה וגמישות בהקמת יישומי הענן הנדרשים על ידי מובילי התחומים העסקיים השונים, במסגרת אסטרטגיה כוללת של טכנולוגיות מידע המאפשרת לבנות סביבה מאובטחת, גמישה ונוחה לפריסה ולתפעול – הן במערכת תוך ארגוניות, הן ביישומי ענן חיצוני, והן בסביבה היברידית.

בתערוכה הצמודה לכנס. מימין: ליז בורנשטיין, מייסדת משותפת ומנהלת השיווק של חברת Bsolutions, שותפה עסקית של יבמ ישראל בשיווק פתרונות כמו TeaLeaf ואחרים; סימה נדלר, מנהלת מחקר הקמעונאות העולמית של יבמ, הפועלת ממעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בקמפוס האוניברסיטה בחיפה. צילום: פלי הנמר

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למונקו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים