אפליקציה חדשה מציגה את מפרט החומרה המלא של כל מכשיר אנדרואיד

הגרסה החדשה של CPU-Z עבור מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של גוגל, מסייעת למשתמשים לבדוק לעומק את החומרה שמותקנת מאחורי מסך הטלפון החכם או הטאבלט שלהם ● היישום, שניתן להורדה בחינם, מחולק לארבעה דפים, שכל אחד מהם מתייחס לתחום אחר של המכשיר: SoC, מערכת, סוללה וחיישנים

CPU-Z, תכנית העזר שמציגה פרטים מלאים אודות המעבד ושאר רכיבי החומרה המותקנים במחשבי PC, הושקה בגרסה חדשה גם למכשירי אנדרואיד (Android). האפליקציה החדשה מאפשרת לבעלי מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של גוגל (Google), לבדוק לעומק את החומרה שמותקנת מאחורי מסך הטלפון החכם או הטאבלט שלהם.

היישום, שניתן להורדה בחינם מ-Google Play, שונה במקצת מהמקביל שלו למחשבי PC. הוא מחולק לארבעה דפים, שכל אחד מהם מתייחס לתחום אחר של המכשיר. הדף הראשון מציג נתונים אודות המערכת על שבב (SoC) שבלב המכשיר, לרבות שם המערכת, הארכיטקטורה עליה היא מתבססת, וכן פרטים על השבב הגרפי שמשובץ בה ועל מהירות העבודה בפועל של הליבות.

בדף המערכת (System) ניתן למצוא פרטים כמו שם הדגם, רזולוציה, יצרנית המכשיר וכן כמות הזיכרון הפנויה מבחינת זיכרון עבודה ומבחינת זיכרון האחסון הפנימי.

בדף הסוללה (Battery) אפשר לבדוק את מצב "הבריאות" שלה וכן כמה מהנפח שלה עדיין זמין לעבודה.

בדף האחרון, דף החיישנים (Sensors), מוצגת רשימה של כל החיישנים המשובצים במכשיר ומסופקת הקריאה שלהם בזמן אמת – כולל, לדוגמה, טמפרטורה ולחות בסביבת המכשיר.

שוק האנדרואיד עמוס כיום ביצרני חומרה שונים, מעבר לחברות שמייצרות בסופו של דבר את הטלפון. כך, השימוש ביישום הקטן הזה יכול לסייע בחשיפת הרבה פרטים מועילים – ובמיוחד עבור מקצוענים בתחום, שרוצים להכיר את המכשירים לעומק.

לפי CPUID מדובר עדיין בגרסת בטה, ומי שמכיר את היישום ל-PC יודע, שהעדכונים שלו רבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליהו

    האם אפשר לדעת מצב תקינות הזיכרון בפלאפון? וכיצד ניתן לפנות מקום ב ram במידת הצורך[email protected] תודה

אירועים קרובים