AMD תציע בראשונה מעבדים המבוססים על טכנולוגיה של ARM

המעבדים מיועדים לשימוש בשרתי אינטרנט במערכות ארגוניות המשתמשים באשכולות ● על פי החברה, במונחים של ביצועים לוואט, יציעו המעבדים החדשים שיפור של 200%-400% לעומת הדור הנוכחי של מעבדי ה-Opetron X, אותם השיקה באחרונה ● דוגמאות ראשונות יוצגו ללקוחות פוטנציאליים כבר בתחילת 2014

AMD צפויה להציג, בפעם הראשונה, מעבדים שמבוססים על טכנולוגיה של ARM. המעבדים יוצעו לתחום השרתים, והם מיועדים לשימוש בשרתי אינטרנט ובמערכות ארגוניות המשתמשים באשכולות – כך עולה ממפת הדרכים שפרסמה החברה עבור המעבדים אותם היא מתכוונת להציג לתחום השרתים ב-2014.

מעבדים אלו, שמכונים על ידי החברה סיאטל (Seatle), יוצעו בגרסאות של 8 ו-16 ליבות המבוססות על ARM Cortex-A57. הם מתוכננים להיכנס לייצור בחציון השני של 2014. הם ייוצרו בליטוגרפיה של 28 ננו-מטר, ובתצורה של מערכת על שבב (SoC) שכוללת תמיכה ברשתות 10GbE ישנות, תמיכה בעד 128 ג'יגה-בייט זיכרון DRAM, הצפנה ברמת השרת, וכן מנגנוני העמסת וטעינת עומסי עבודה שמטרתם להפעיל את הליבות באופן יעיל.

על פי החברה, במונחים של ביצועים לוואט, יציעו המעבדים החדשים שיפור של 200%-400% לעומת הדור הנוכחי של מעבדי ה-Opetron X, אותם השיקה באחרונה. המעבדים שיגיעו לשוק אמורים להיות במהירות שגבוהה מ-2 ג'יגה-הרץ. AMD מתכוונת להציג דוגמאות ראשונות של המעבדים ללקוחות פוטנציאליים כבר בתחילת 2014.

זאת ועוד, החברה צפויה להשיק לתחום השרתים המבוססים על תושבת מעבד אחת את מעבדי הברלין (Berlin), כבר בחציון הראשון של 2014. מעבדים אלו, שיוצעו בתצורת מעבד רגיל ובתצורת APU שכוללת שבב גרפי, הם מעבדי x86 שיהיו מבוססים על ליבת ה-Streamroller החדשה של החברה. על פי החברה, המוצרים החדשים אמורים להציע שיפור ביצועים ניכר. בנוסף הם יכללו טכנולוגיה בשם Heterogeneous System Architecture (ארכיטקטורת מערכת הטרוגנית), שמאפשרת גישה אחודה לזיכרון עבור המעבד והשבב הגרפי כאחד במטרה להקל על כתיבת יישומים.

AMD תציע ברבעון הראשון בשנה הבאה מעבדים חדשים גם לתחום השרתים הארגוניים העיקריים, כאלה שמבוססים על לוחות עם תושבות לשניים וארבעה מעבדים. מעבדים אלו, שמכונה ורשה (Warsaw), מבוססים עדיין על ליבת ה-Piledriver הנוכחית של AMD. מעבדי אלו משתמשים באותה תושבת כמו מעבדי סדרת ה-Opetron 6300 הנוכחית, והם גם מציעים תאימות מוחלטות להרשאות התוכנה בהן משתמשים עבור מערכות מבוססות 6300. המעבדים, אגב, ימשיכו להיות מיוצרים בליטוגרפיה של 32 ננו-מטר.

"האסטרטגיה שלנו היא להבדיל את עצמנו על ידי שימוש בקניין רוחני ייחודי כדי לבנות מעבדים לשרתים שמותאמים היטב לעומסי העבודה בארגונים – ובכך להקטין את עלות הבעלות הכוללת של השרתים. אסטרטגיה זו מיועדת לתחום הארגוני ומרכזי הנתונים כאחת, וכוללת את מינוף היכולות של השבבים הגרפיים שלנו ואימוץ מערכי ההוראות של x86 וגם של ARM", אמר אנדרו פלדמן – מנכ"ל יחידת עסקי השרתים בחברה. "אנחנו הובלנו את העולם במעבר למיחשוב המבוסס על ריבוי ליבות ב-64 ביט, ואנחנו מתכוונים לעשות זאת שוב עם משפחות ה-Opetron של הדור הבא שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים