דיווחים: סמסונג דחתה בקשה של פייסבוק לייצר טלפון שיתבסס על Facebook Home

על פי הדיווחים, סמסונג לא רואה ב-Facebook Home ערך מוסף עבורה וחוששת שפייסבוק תהפוך ל-"גוגל שנייה" ותתחרה בה, בדומה לגוגל "הראשונה" ● האפשרות שהיא תייצר את המכשיר המדובר עלתה בפגישה שנערכה בדרום קוריאה בין מארק צוקרברג לבכירים בסמסונג

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), נועד באחרונה עם בכירים בסמסונג (Samsung), ובהם היורש של האימפריה, לי ג'יי-יונג, ומנהל חטיבת הטלפונים הסלולריים, שין ג'ונג-קיון – כך עולה מדיווח בעיתון קוריאה הראלד (Korea Herald). מטרת הפגישה הייתה לדון באפשרות שסמסונג תייצר טלפון שיהיה מבוסס על Facebook Home. הפגישה יצאה לפועל רק לאחר מאמצים רבים מצידה של פייסבוק וכדי לקיים אותה טס צוקרברג במיוחד לדרום קוריאה, על פי הידיעה.

בפגישה ביקש צוקרברג מסמסונג לפסוע בעקבותיה של HTC וכאמור, לייצר את מכשיר "Facebook phone" הבא, שיתבסס על יישום Facebook Home. אולם, על פי הדיווח, החברה הדרום קוריאנית דחתה את הבקשה, מחשש שפייסבוק תהפוך ל-"גוגל (Google) שנייה" ובדומה לגוגל "הראשונה" תתחרה בה. התחרות בין שתי החברות באה לידי ביטוי בכך שגוגל השלימה בשנה שעברה את הרכישה של מוטורולה (Motorola) ושהשנה היא עומדת להשיק דור חדש של טלפונים חכמים, שיכונו Moto X.

עוד דווח, כי נימוק נוסף לדחיית הבקשה של פייסבוק היה שבסמסונג לא רואים איזה ערך מוסף יכולה לתרום להם פייסבוק, שאינה בעלת תדמית יוקרתית שיכולה להשליך על זו שלה.

עד כה לא נחלה פייסבוק הצלחה בזירה של הטלפונים החכמים: מכשירי HTC First עם Facebook Home לא זכו לעניין רב בחנויות AT&T בארצות הברית, למרות היכולות המתקדמות והמחיר שהציעו: 99 דולרים בלבד. כדי ליצור עניין כלשהו נאלצה AT&T להוריד את מחירם ל-99 סנטים בלבד למכשיר. בעקבות הכישלון של המכשירים בארצות הברית נדחתה השקתם באירופה.

היישום לא הצליח גם בחנות היישומים של אנדרואיד (Android) וכעת שוקדים בפייסבוק על גרסה משופרת שלו. מהרשת החברתית נמסר בחודש שעבר, כי "הקשבנו למשוב שקיבלנו ממשתמשים על חוויית השימוש ב-Home. רבים אוהבים אותו, אך קיבלנו גם משוב מועיל שיסייע לנו לשפר אותו. בחודשים הקרובים נתמקד בהוספת אפשרויות להתאמה אישית, בהתאם למשוב שקיבלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים