שי רובין, מנהל מרכז הפיתוח של סיטי: "לפתח תוכנה ללקוחות פיננסיים זה כמו לשחות עם כרישים"

"לצלול עם כרישים זו חוויה אמביוולנטית: מצד אחד רואים אותם מקרוב ומצד שני - מפחדים מהם", אמר רובין ● לדבריו, "פיתוח תוכנה בארגון פיננסי הוא חוויה דומה" ● סיטי ידועה בעיקר בזרוע הבנקאית שלה, אך השלוחה הישראלית מפתחת עבור זרוע חשובה אחרת של החברה - ארגון השווקים הגלובליים

"לפתח תוכנה לסוחרים פיננסיים זה כמו לשחות עם כרישים", כך אמר שי רובין, ה-CTO של סיטי בתל אביב. לדבריו, "לצלול עם כרישים זו חוויה אמביוולנטית: מצד אחד רואים אותם מקרוב ומצד שני – מפחדים מהם. פיתוח תוכנה בארגון פיננסי הוא חוויה דומה. הכרישים נמצאים כל הזמן בתנועה ואינם יכולים לעצור לרגע, כי אם הם יעצרו – הם לא יוכלו לנשום. הם מחפשים כל הזמן את הטרף הבא. כמו כן, כרישים הם יצורים שחיים כבודדים ולא ישנים. אנחנו מוצאים סוג כזה של אנשים, בעלי תכונות דומות לכרישים, בקרב סוחרי וול-סטריט".

רובין אמר את הדברים במהלך ועידת DevCon TLV של אנשים ומחשבים, שהתקיימה הבוקר (ה') באוזן בר בתל אביב.

מרכז הפיתוח של סיטי בתל אביב מעסיק כ-50 עובדים, מתוך 15 אלף מפתחי התוכנה שעובדים עבורה ברחבי העולם. לקוחות התוכנה של החברה הם סוחרי מט"ח וסוחרי אופציות מט"ח – שני תחומים שבהם אם הסוחר ממצמץ או מקבל את הנתונים כמה מילי-שניות מאוחר יותר, או שהבקשה שלא לא נקלטת ומועברת בזמן, הדבר יכול לעלות לסוחרים בכסף רב.

סיטי ידועה בעיקר בזרוע הבנקאית שלה, אך השלוחה הישראלית מפתחת עבור זרוע חשובה אחרת של החברה – ארגון השווקים הגלובליים. ארגון זה מספק שירותים פיננסיים ללקוחות גדולים, ממשלות, קרנות גידור, גופי בריאות גדולים ועוד.

לדברי רובין, "הסוחרים נמצאים בתנועה בים של נתונים פיננסיים. הם צריכים להסתכל על המסך ולראות מה חדש, לקשר עם הודעות שקיבלו בצ'אט או שמעו בטלפון מלקוחות כדי לחפש את ההזדמנות הבאה שבה הם יכולים להופיע. הם עובדים לבד ולא ממש הולכים לישון. מה שמניע את העבודה של הסוחרים הוא הטכנולוגיה. הם תלויים בה לחלוטין. ועליה להיות מדויקת ובזמן אמת".

הוא הוסיף, כי "בכל פעם שבורח לסוחר טרף הוא פונה למי שכתב את התוכנה. כתוצאה מכך, אנחנו עובדים עם לקוחות שמעורבים בדברים. מאוד חשוב שהמפתחים ידברו עם הלקוחות, כי הם נותנים פידבק חשוב על התוכנה שהם כתבו ברמה היום יומית".

"סיטי מעודדת את המפתחים להציף רעיונות. אנחנו מחפשים אנשים בעלי רעיונות", ציין רובין. "המפתחים שלנו צריכים להיות הטובים ביותר ולהכיר את הטכנולוגיה על בוריה, אבל על מנת לבנות את היישום הנכון, המפתח חייב להגדיל את הטווח שלו מעבר לטכנולוגיה. במקרה שלנו זה לעולם הפיננסי. הוא חייב להבין קצת מתמטיקה, לדעת את המכשירים הפיננסיים, להבין את המנטליות של האנשים המשתמשים ביישומים. זה נכון לכל תחום מקצועי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים