יבמ פונה למנהלי השיווק: מציעה כלי לניתוח אנליטי של מדיה חברתית

המערכת החדשה מציעה למשווקים תובנות מעמיקות המאפשרות להבין טוב יותר את עמדת הלקוחות ככל שהיא מצטיירת בעולם המדיה החברתית וברשתות דוגמת פייסבוק וטוויטר, בבלוגים ובפורומים ● על בסיס המידע החדש הזה, ניתן לעדכן ולשפר מוצרים, להציג רמות שירות מתאימות, ולבנות חבילות הממוקדות באוכלוסיות מוגדרות

20/06/2013 14:55

במונטה קרלו שבמונקו, על שפת הריביירה הצרפתית, נערך השבוע כנס 2013 IBM Smarter Commerce לאזור EMEA, זו השנה השנייה. מספר שיא של כ-2,000 משתתפים הגיעו לכנס – מנהלים מסחריים וטכנולוגיים ומומחי יבמ (IBM), ביניהם כ-20 מישראל, מקרב לקוחותיה של יבמ, כמו יס (yes), בנק דיסקונט ושופרסל, ושותפיה, כמו Bsolutions ו-Gstat. שותפה עסקית נוספת של יבמ, נייס (Nice), השתתפה גם היא באירוע והציגה פתרון משותף שפיתחה עם הענק הכחול. עוד משתתפים מישראל היו מנהלי השיווק של יבמ מהארץ ומומחי מעבדות התוכנה שלה בחיפה.

בכנס הכריזה יבמ על תוספת חדשה לסל יישומי הענן שלה למנהלי שיווק בארגונים, המעניקים להם כלי ניתוח אנליטי של מדיה חברתית. המערכת החדשה מציעה למשווקים תובנות מעמיקות המאפשרות להבין טוב יותר את עמדת הלקוחות ככל שהיא מצטיירת בעולם המדיה החברתית וברשתות דוגמת פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), בבלוגים ובפורומים. על בסיס המידע החדש הזה, ניתן לעדכן ולשפר מוצרים, להציג רמות שירות מתאימות, ולבנות חבילות הממוקדות באוכלוסיות מוגדרות.

השירות החדש של יבמ מאפשר לחברות לקבל תמונה ממקור ראשון על תפיסת הלקוחות שלהן ובפרספקטיבה ישירה ללא תיווך הנשלט על ידי צד שלישי דוגמת חברת מחקר שוק או ניתוח שווקים. כך, למשל, ניתוח אנליטי של מדיה חברתית עשוי לסייע למנהל מותגי אופנה להבין טוב יותר כיצד נתפס קו חדש של שמלות על ידי לקוחות הקצה. מערכת ניתוח אנליטי של מדיה חברתית פועלת על מנת לזהות את עמדת השוק, לקלוט נתונים ולדווח אודות מיליוני פיסות מידע הזמינות בעולם המדיה החברתית, בדרך להצגת היזון חוזר מיידי על כל פרטי ופריט.

מנהלים יכולים עתה להשתמש במידע הקריטי הזה באמצעות ניתוח מילות מפתח המקושרות לשמלה מסוימת, בדרך להבנה טובה יותר של מגמות הרכישה: אם, למשל, שמלה בהדפס אדום מתוארת פעמים רבות ברשתות החברתיות כ-"נועזת מדי", יכולים מנהלי המותג להמליץ בפני המעצב להתאים את פלטת הגוונים שלו להעדפות הלקוחות.

תערוכת IBM Smarter Commerce 2013 הנערכת השבוע במנטה קרלו, מונקו, זה הפעם השנייה לאזור EMEA, שישראל משתייכת אליו. צילום: פלי הנמר

קרייג היימן, מנכ"ל תחום הפתרונות הענפיים בחטיבת התוכנה של יבמ לאזור EMEA, פותח את הכנס השנתי למסחר אלקטרוני מתקדם. צילום: פלי הנמר

לדברי קרייג היימן, מנכ"ל תחום הפתרונות הענפיים בחטיבת התוכנה של יבמ לאזור EMEA, "מנהלים בעסקים נמדדים על פי התוצאות בפועל. גישה לענן המיחשוב, כדי לקבל ממנו פתרונות חדשניים וידע שאינם זמינים בכלים אחרים, מפשטת את תהליכי הניהול ומאפשרת גם למנהלים העסוקים ביותר להקדיש זמן רב יותר להתמקדות בשירות לקוחותיהם ובהצגת תוצאות אמיתיות".

ספידו מוכרת יותר בגדי ים
יצרנית בגדי הים ספידו (Speedo), המותג הגדול בעולם של בגדי ים, משתמשת בתוכנת ניתוח אנליטי בסביבת ענן של יבמ לניהול מערכות המסחר החכם שלה. על פי הנתונים אותם הציגו ראשי החברה בכנס במונקו, הניבו השיפורים בחוויית הלקוח, ובמיוחד ההתמקדות במכירה משלימה (Cross Selling), גידול של יותר מ-10% במכירות המקוונות, וזינוק של פי שישה בממוצע במכירות הצולבות והמשלימות להזמנה ממוצעת.

לקוח אחר של יבמ, אתר המכירות המקוונות הגדול ביותר בהולנד, wehkamp.nl, משתמש בכלים האנליטיים של יבמ על מנת לנתח מידע שהצטבר במסגרת עסקות קודמות עם כל לקוח ולקוח – בדרך להבנה טובה יותר של דפוסי הגלישה והרכישה שלו.

המחשב "המבין" של יבמ - הדור השלישי של מחשבים, לאחר הדור הראשון של המחשבים כמכונות חישוב (Tabulating) משנות השלושים, השני של המחשבים המיתכנתים (Programmable) משנות החמישים. עתה, בשנת 2011, פיתחה יבמ את המחשבים המבינים (Cognitive), המסייעים במציאת תשובות הולמות במקום רק חיפוש המניב מיליוני תוצאות. צילום: פלי הנמר

ווטסון היה המייסד של יבמ המודרנית, של עידן המחשב המיתכנת, ועתה הוא שמו של המחשב העתידי המופעל בשפות טבעיות והמבצע אנליטיקה ברמה הגבוהה ביותר, מבוססת עדויות ומספקת השערות ראויות. צילום: פלי הנמר

חברת הסקרים וניתוח השוק נילסן (Nielsen), משתמשת במערכת ווטסון לייעוץ בניהול קשרי לקוחות IBM Watson Engagement Advisor, כדי לעבד ולפצח נתוני Big Data בתהליך מהיר במיוחד, בדרך לשיפור דפוסי התקשורת שלה עם לקוחות ולהצעת שירות, שיווק ומכירות במתכונת יעילה יותר. בעזרת הכלים האלה, מאפשרת נילסן ללקוחותיה שלה להתייצב מול לקוחותיהם שלהם כשמאחוריהם סיוע של מערכות מחשוב קוגניטיבי, הלומדות ומבינות את הנתונים הזמינים בארגון, ומאפשרות למשתמשים ליהנות מסל היכולות של מערכת ווטסון של יבמ תוך שיפור מתמיד ולאורך זמן בהיקף הידע ובערך המידע הזה.

לקוחות יבמ הרוכשים שירותים בסביבת ענן יכולים להתחיל ביישום בהיקף קטן, להקים יישומים מחלקתיים – או לגשת לפרויקטים כלל-ארגוניים. הלקוחות האלה נהנים מגמישות במעבר בין מודלים שונים לאספקת שירותים, לשלב טכנולוגיות הקיימות כבר בארגון עם טכנולוגיות הענן, ולנהל סביבות היברידיות המקשרות בין פלטפורמות הפועלות בארגון ובין סביבת הענן – הכול בעזרת סל מקיף של תשתיות ושירותים המוצעים על ידי יבמ.

מחשב ווטסון של יבמ מסייע לנילסן, חברת מחקרי המדיה הגדולה בעולם, לשרת את לקוחותיה בעידן הרשתות החברתיות והמובייל. צילום: פלי הנמר

נייס הישראלית-גלובלית מציגה בכנס את הפתרון המשלים שלה להבאת החברות להכיר טוב יותר את הלקוחות שלהן, דרך מעקב אחר כל התקשרות שלהם בכל נקודת השקה, גם בעיקר במובייל, הפלטפורמה המועדפת בימינו. צילום: פלי הנמר

מדי חודש שולחים יותר מ-60 אלף משתמשים הפועלים בסביבת מערכות יבמ בתחום המסחר עם לקוחות קצה (B2C) יותר מ-130 מיליון הודעות דואר אלקטרוני אל לקוחותיהם שלהם.

עד היום השקיעה יבמ יותר מארבעה מיליארד דולר ברכישות בתחום התוכנה כשירות, דוגמת Coremetrics לניתוח אנליטי של עולם ה-Web, סטרלינג (Sterling) בתחום המסחר האלקטרוני, Unica בתחום פעילות השיווק, DemandTec לאופטימיזציה של הצעות מחיר, Emptoris לניהול הוצאות, ו-Kenexa לניהול הון אנושי. הכנסות יבמ בתחום מחשוב הענן זינקו ב-2012 בשיעור של 80%. החברה ממשיכה להתמקד בתחומי מחשוב ענן המאופיינים בערך מוסף גבוה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למונקו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים