גוגל נדרשה למחוק נתונים שאספה לשירות Street View

הרשויות בבריטניה הורו לענקית האינטרנט למחוק נתונים שנאספו על ידי כלי הרכב של גוגל וכללו פרטים אישיים מרשתות Wi-Fi פתוחות - לרבות כתובות דואר אלקטרוני, URL וסיסמאות של אלפי אזרחים ● ענקית האינטרנט התחייבה להשמיד את הנתונים עוד בנובמבר 2010, אולם ביולי 2012 דיווחה החברה כי תהליך ההשמדה לא היה מספיק יסודי ● "יש לראות בתקופה הראשונה שבה הופעלו כלי הרכב של שירות Street View דוגמה למה שיכול להשתבש כתוצאה מפיקוח רשלני של חברות", נמסר מהרשות הבריטית לשמירה על פרטיות

הרשות המופקדת על השמירה על הפרטיות בבריטניה, ICO, הורתה לגוגל (Google) להשמיד תוך 35 ימים את כל הפרטים האישיים שנאספו שלא במתכוון, לטענת גוגל, על ידי כלי הרכב של שירות Street View בשנת 2010. הדרישה הועברה ביום ו' האחרון. "אי ציות להוראה זו ייחשב כביזיון בית המשפט, שהוא עבירה פלילית" – הזהיר ראש מחלקת האכיפה של ICO, סטיבן אקרסלי.

הנתונים שנאספו על ידי כלי הרכב של גוגל, שעסקו במיפוי של רחובות בבריטניה, כללו פרטים אישיים מרשתות Wi-Fi פתוחות – ובכלל זה כתובות דואר אלקטרוני, כתובות URL וסיסמאות של אלפי אזרחים בבריטניה. ענקית האינטרנט התחייבה להשמיד את הנתונים עוד בנובמבר 2010, בעקבות מגעים שהתקיימו בזמנו עם ICO. אולם, ביולי 2012 דיווחה החברה ל-ICO, כי תהליך ההשמדה לא היה ככל הנראה מספיק יסודי, שכן התברר כי בטעות נשמרו ארבעה דיסקים שכללו פרטים אישיים. באוקטובר התגלה דיסק חמישי "שעשוי להכיל נתונים על אזרחים בריטים", למרות שאלו לא נאספו בהכרח בבריטניה עצמה.

ב-ICO החליטו לפתוח את התיק מחדש, לאחר שבאפריל 2012 פורסם דו"ח על ידי רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, בו עלו חששות ביחס לפעילותו של המהנדס שפיתח את התוכנה ששימשה בכלי הרכב שצילמו עבור שירות Street View. בדו"ח הואשמה גוגל בפיקוח כושל ובכך שלא בדקה את הקוד מספיק טוב. גוגל, מנגד, טענה כי למרות הכשלים, לא הייתה הפרה של חוקי הפרטיות בבריטניה – והביעה צער על שבתהליך ההשמדה של הנתונים התעלמו מהדיסקים הנותרים.

עוד הורו ב-ICO לדווח מיד אם יתגלו דיסקים נוספים עם נתונים של אזרחי בריטניה, שמהם התעלמו בתהליך ההשמדה עד כה. ב-ICO ציינו כי הסתפקו הפעם באזהרה ולא הטילו קנס כספי על ענקית החיפוש, משום שהשתכנעו כי בחברה לא ניגשו לנתונים ולא חשפו אותם לציבור. לפיכך, הנזק הציבורי שנגרם כתוצאה מהמחדל עומד בקריטריונים של אזהרה, ולא של קנס כספי.

"העונש על ההפרה עלול היה להיות חמור בהרבה אילו הנתונים לא היו נשמרים כראוי", אמר אקרסלי. "יש לראות בתקופה הראשונה שבה הופעלו כלי הרכב של שירות Street View דוגמה למה שיכול להשתבש כתוצאה מפיקוח רשלני של חברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים