תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | יחידת המחשב – שותפה עסקית מלאה של הארגון

בעקבות כנס "ניהול IT בקלות ובפשטות" של NessPRO

23/06/2013 18:06

בכנס "ניהול  IT בקלות ובפשטות" שנערך לאחרונה על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, עלה בבירור מהדברים שנאמרו בכנס כי צמיחה וחדשנות עיסקית מתבססת כיום על היכולת לשלב חדשנות טכנולוגית בארגון. אם בעבר הדגש של יחידות המחשב היה על תפעול בסיסי של המערכות (זמינות, נגישות, ביצועים ושדרוגים) ועל תמיכה בתהליכי העבודה של הארגון (רכש, כספים, כ"א, שיווק, מכירות ועוד) הרי שכיום, בנוסף לפעילות הנ"ל, נדרשת יחידת המחשב הארגונית גם למעורבות ותמיכה ביצירת ערך עסקי ויתרונות תחרותיים. יחידת המחשב המודרנית יוצרת כיום סביבה עסקית-ארגונית המביאה לצמיחה ולשימוש אופטימלי במשאבים, ומטפחת חדשנות, מצוינות ושיתוף פעולה.

חדשנות עיסקית מתבססת על היכולת לשלב חדשנות טכנולוגית
"חדשנות טכנולוגית בארגון המודרני היא תנאי מפתח ליצירת חדשנות עסקית הבאה לביטוי ביכולת גוברת להתמודד בצורה מיטבית בשוק תחרותי. האחראית על החדשנות הטכנולוגית בניהול העסקי היא יחידת המחשב הארגונית, ההופכת למרכיב עסקי מלא בפסיפס הארגוני ומסייעת לארגון להשיג את יעדיו", אמר אבנר מימון, יועץ בכיר ומנהל מוצרים ב-NessPRO. "לא זו בלבד – אלא שבארגון מודרני יחידת המחשב חייבת להיות שותפה מלאה לעסקי החברה. היא נדרשת לתמוך ביחידות העסקיות, להבין את מיגוון השירותים העסקיים שהחברה מספקת, ולתת מענה לדרישות ולציפיות של לקוחות החברה. יחידת המחשב צריכה לספק את התשתית הטכנולוגית שמייצרת את החוויה הכוללת של הלקוח הנובעת מהרמה ומהאיכות של השירותים שהארגון מספק".

הסביבה הטכנולוגית – הטרוגנית, מורכבת ומשתנה תדיר
הסביבה הטכנולוגית הינה הטרוגנית, מורכבת ומשתנה באופן תדיר. היא הופכת למורכבת מיום ליום בשל התרחבות תחומי הפעילות וכניסה של מרכיבים ועולמות תוכן חדשים: mobile, מיחשוב ענן לסוגיו, מאגרי מידע מורכבים ("ביג דאטה"), רשתות חברתיות, והתמודדות עם איומים חדשים. יחידת המחשב נדרשת להתעדכן באופן שוטף במיטב החידושים ולבדוק כיצד יישומם יכול להביא ליתרון עסקי לארגון.

במקביל לכך, יחידת המחשב הארגונית נבחנת כיום לא רק בהיבט הטכנולוגי, אלא גם באמות מידה המאפיינות ארגון עסקי. היא נדרשת להתייעל כל העת ולספוג קיצוצים תקציביים.

הדרישות הגוברות מיחידת המחשב הארגונית מחייבות אותה להתנהל באותם מימדים שאפיינו בעבר את היחידות העסקיות של הארגון. יחידת המחשב, בנוסף, להיותה שותף פעיל בצמיחה העסקית של הארגון, נדרשת לתרום למאזן הארגוני גם בצד של התיעלות וחיסכון בהוצאות. כתוצאה מכך יחידת המחשב עצמה נזקקת לכלים מתקדמים שיאפשרו לה להפיק את המקסימום מתוך התשתית המיחשובית, תוך בקרת עלויות מיטבית.

בעבר יכלה יחידת המחשב הארגונית לפעול בשיטות מסורתיות. אולם כיום, השיטות המסורתיות אינן מספיקות עוד ועל יחידת המחשב להוכיח כי ה-"סחורה" שהיא מספקת אינה מצטמצמת לגבולות התמיכה והתשתית הטכנולוגית, אלא מהווה חלק בלתי נפרד מהתוצר העסקי של הארגון. בעידן כזה, קיימת חשיבות רבה ביותר לכלי תוכנה  כגון פתרונות ITSM (פתרונות למיכון וניהול תהליכי מיחשוב של יחידות מחשב) המאפשרים התייעלות מירבית של יחידת המחשב הארגונית והעצמת חוויית השימוש בטכנולוגיה מצד ציבור המשתמשים הארגוני, כולל אנשי המחלקות העסקיות.

המארג של NessPRO – פתרון  מקיף ליחידת המחשב בעולם העסקי המשתנה
NessPRO בנתה סל מוצרים המספק מארג שלם ליחידות מחשב בעולם העסקי המשתנה. באמצעות מארג זה, הכולל תפיסות עבודה וכלים חדשים, יכולות יחידות המחשב של חברות וארגונים לספק מענה יעיל ומהיר לכל ההיבטים והחידושים, ובמקביל להתיעל תוך שמירה על יחס עלות-תועלת מיטבי. הצוות המקצועי של NessPRO עוסק בהתמדה במעקב אחרי התפתחות השוק ודואג להתחדש להתעדכן באופן קבוע, תוך הבאת מוצרי תוכנה חדשניים, בחזית הטכנולוגיה, המספק מענה איכותי ליחידת המחשב המורכבת והמתחדשת.

אירועים קרובים