אולה מיכאליס, Jimdo: "שפת PHP היא פלטפורמת הווב הטובה ביותר מאז ומעולם"

"הקוד הפתוח, כמו פרויקטים דוגמת וורדפרס, הראה שאנחנו לא כל כך גרועים כמו שחושבים. דחיפת קוד פתוח היא דבר חשוב במיוחד", אמר מיכאליס – מקדם תחום הקוד הפתוח ב-Jimdo, בכנס Devcon ● גרי לויט, יזם ומנכ"ל Mad Mimi: "אנחנו משתמשים בטכניקות שונות במידע שאנו לומדים על הלקוחות, כדי שהלקוחות יאהבו אותנו וידברו עלינו בפייסבוק ובטוויטר"

"PHP היא אולי לא השפה הטובה ביותר בעולם, אך היא פלטפורמת הווב הטובה ביותר מאז ומעולם" – כך אמר אולה מיכאליס, מקדם תחום הקוד הפתוח ב-Jimdo, בכנס Devcon של אנשים ומחשבים שהתקיים ביום ה' האחרון בתל אביב.

נושא הרצאתו של מיכאליס היה "מה לא בסדר עם PHP". "חשוב להבין למה אנשים חושבים שאנחנו (קהילת ה-PHP) מפתחים גרועים ולא יכולים לעבוד בעולם האמיתי. הקוד הפתוח, כמו פרויקטים דוגמת וורדפרס (WordPress), הראה שאנחנו לא כל כך גרועים כמו שחושבים. דחיפת קוד פתוח היא דבר חשוב במיוחד. הצעתי דרכים כיצד אנו יכולים לתקן את קהילת ה-PHP כך שלא יתייחסו אלינו כך", מסביר מיכאליס. "זאת, בארבעה שלבים: להצטרף לקהילה, להפסיק לשנוא, לגרום לכך שזה יקרה – ולהפיץ את המסר של הקוד הפתוח, של השפה".

גרי לויט, יזם ומנכ"ל Mad Mimi. צילום: קובי קנטוראריק רדמונד, מהנדס ב-BASHO, הציג את בסיס הנתונים בקוד הפתוח RIAK: "זהו בסיס נתונים מבוזר ל-Big Data, יישומים הדורשים זמינות גבוהה ונכסי מידע חשובים". לדבריו, היה צורך ברעיונות מקוריים רבים ובניצול החידושים הטכנולוגיים האחרונים כדי לבנות את RIAK כך שתהיה מערכת מבוזרת, בניגוד לבסיסי נתונים שלא נבנו להיות מבוזרים והפכו כך בדיעבד.

גרי לויט, יזם ומנכ"ל Mad Mimi, תיאר את פיתוח מערכת הדיוור שיצרה החברה מבלי להיעזר במשקיעים. "אנו דואגים לתת שירות טוב, ועושים שישה דברים כדי שהלקוחות יאהבו אותנו וידברו עלינו בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter). לדוגמה, אנו משתמשים באימיילים עוקבים לאחר האינטראקציה בין הלקוח ואיש התמיכה. דברים כגון בדיקת הלקוח, האם הבעיה תוקנה, עדכונים של הלקוח אם הבעיה לא נפתרה. אנו מטפלים ב-1,000 מיילים כאלה ביום. בנוסף, אנחנו משתמשים בטכניקות שונות במידע שאנו לומדים על הלקוחות, כדי ליצור קשר טוב איתם", הסביר לויט.

אריק רדמונד, מהנדס ב-BASHOלדבריו, "הקמנו את הסטארט-אפ בלי מימון של קרן הון סיכון ובלי תקציב שיווק. המעורבות החברתית היא הטכניקה היחידה בה אנו משתמשים כדי לגרום למוצר ולחברה לגדול. הרבה יזמי חברות טכנולוגיה חושבים על קבלת כספי הון סיכון והוצאת מאות אלפי דולרים על שיווק. הטכניקה הזו מתאימה לכל מפתח שבונה את המוצר שלו ואין לו תקציב שיווק. אגב, גם את הפצת המוצר אנו עושים בשיטות ויראליות".

יפים דימנשטיין, ארכיטקט ווב ב-LivePerson, תיאר את מוצרי  החברה המאפשרים לכל משתמש למצוא את המידע שהוא זקוק לו – למרות שמדובר במערכות גדולות ומורכבות, והרחיב על בניית ממשק משתמש מודרני בעולם העסקי. "בניית אפליקציית לקוח עשירה ובעלת ביצועים גבוהים לעסקים קטנים ולארגונים גדולים, דורשת שילוב ייחודי של אתגרים", אמר.

יפים דימנשטיין, ארכיטקט ווב ב-LivePersonדירקיאן בוסינק, מפתח תוכנה עצמאי מהולנד, תיאר את תרומתו לפרויקט רוביניוס – הטמעה של שפת רובי. בוסינק, מפתח עם ניסיון רב שמתמחה בשפות דינמיות, הדף את המיתוס לפיו שפות דינמיות כמו רובי הן איטיות.

דירקיאן בוסינק, מפתח תוכנה עצמאי מהולנד. צילום: קובי קנטור

אירועים קרובים