סקירה: iOS 7 של אפל מבטיחה ומקיימת

גרסת הבטה של מערכת ההפעלה החדשה כוללת מראה חדש ולא מעט שדרוגים: החל מהאייקונים "השטוחים" ועד הפיצ'ר Control Center שמאפשר גישה ובקרה טובה יותר על המכשיר ● כתבנו יצא לבדוק האם מערכת זו היא האס שאפל הסתירה בשרוול בחודשים האחרונים

כנס המפתחים השנתי של אפל (Apple), שנערך באחרונה בקליפורניה, כלל הכרזות על מספר חידושים בתחום החומרה של ענקית האלקטרוניקה, כמו מחשבי Macbook Air חדשים והצצה ראשונה לדגם הבא של ה-Mac Pro, לצד חשיפת הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למחשבי המקינטוש – Mac OS X Mavericks. אבל עם כל הכבוד לכל אלו, את תשומת הלב גנבה ההכרזה על עתיד מערכת ההפעלה הניידת של אפל, iOS 7, שכללה עיצוב חדש לגמרי ושדרוגי מערכת נוספים.

עיצוב חדש ופשוט

אפל ביצעה מהפך רציני מבחינת העיצוב של המערכת וזה ניכר כבר מרגע שמדליקים את המכשיר. מסך הפתיחה המוכר לנו הוחלף במסך נקי יותר, מסוגנן ופשוט. העיצוב החדש, פרי עבודתו על מעצב הבית של אפל, סר ג'וני אייבי, מבוסס כולו על עקרון הפשטות. העומק והנפח שהוצגו באייקונים הקודמים נעלמו לחלוטין, ועתה האייקונים "שטוחים" לגמרי, כשכל אפליקציה מאופיינת בצבעים בודדים. הבר העליון נעלם לחלוטין, והטקסט פשוט "צף" למעלה.

פילטרים במסך העריכה. iOS 7העיצוב החדש אינו נגמר רק באייקונים ובמסך הבית – כל אפליקציה עוצבה מחדש בהתאם לעקרון הפשטות של אייבי. הכל נראה כהמשכיות אחת ארוכה של דף לבן בלתי נגמר, עליו הטקסט פשוט מופיע, בלי הרבה קווים מפרידים או עומק מלאכותי. המערכת נקייה וחלקה לגמרי, וזה בא לידי ביטוי החל בצורת החלונות ועד לפרטים הקטנים ביותר כמו המקשים שעל המקלדת.

דברים כמו Multi-tasking, תיקיות ו-Notification Center עוצבו מחדש גם כן באופן הפעולה ובמראה שלהם, על מנת להקל כמה שיותר על המשתמש. כך, לדוגמה, התיקיות נפרשות על המסך כולו ואינן מוגבלות במספר האפליקציות שיכילו, ומעבר מאפליקציה לאפליקציה נפרש על המסך כולו.

דיונים רבים מתקיימים באינטרנט אודות העיצוב החדש. חלק טוענים, כי מדובר בגאונות עיצובית של אייבי, הממצה את כל עקרונות אפל באופן ברור. אחרים, מנגד, אומרים שמדובר במעין שילוב מכוער של מערכת אנדרואיד (Android) עם מערכת חלונות פון 8 (Windows Phone 8), ושהם אינם מתכוונים לשדרג את המכשירים שלהם בעיקר בגלל העיצוב.

בעיניי, העיצוב בסדר גמור. לא מזהיר במיוחד, אבל גם לא מכוער. לא הייתה לי שום בעיה עם העיצוב הקודם, ואני תמיד בעד פשטות – אבל יכול להיות שאייבי מתח את הקונספט יותר מדי.

שדרוגים מתחת למכסה
מערכת ה-iOS 7 מתהדרת במספר פיצ’רים חדשים מתחת לעיצוב החדש. בין השאר, Control Center – מכל מקום במערכת ניתן להחליק אצבע מלמטה למעלה והנה עולה מרכז בקרה לשליטה מהירה על בלוטות', Wi-Fi, בהירות התאורה, מוזיקה, וגם כמה עזרים מועילים כמו פנס, גישה מהירה למחשבון, טיימר ומצלמה.

דפדפן המערכת, ספארי (Safari), עוצב לגמרי מחדש במטרה להציג פחות מהדפדפן עצמו ויותר מעמוד האינטרנט בו אתם גולשים. כך, תוך כדי גלילה, נעלמת הכותרת הראשית וכפתורי העזרים, והמשתמש נותר עם דף אינטרנט ארוך שמתפרש על כל המסך. הדפדפן שודרג גם במערכת חיפוש חכמה חדשה ובמספר בלתי מוגבל של לשוניות, שגם הן עברו עיצוב מחדש. מבדיקה ראשונית, חוויית הגלישה אכן עוברת שדרוג משמעותי באמצעות הדפדפן החדש.

אפליקציית התמונות גם היא עוברת שינויים, כשהתמונות מוצגות באופן הרבה יותר מאורגן תחת תאריכים ומקומות במקום רשימה אינסופית של תמונות. ישנה גם גישה מהירה ונוחה יותר לכל הפעילות הקשורה בשיתוף תמונות דרך שירות הענן של אפל, iCloud. בנוסף ניתנת האופציה להוסיף לתמונות פילטרים כבר במסך העריכה.

שדרוגים מתחת למכסה. iOS 7 מערכת ה-Multi Tasking חווה שדרוג באמצעות עדכונים אוטומטיים; המכשיר מזהה באילו אפליקציות אנו מרבים להשתמש ומעדכן אותן באופן אוטומטי, בהסתמך על איכות קליטה ומהירות הגלישה, על מנת לשמור על חיי הסוללה של המכשיר.

שדרוגים נוספים כוללים את Airdrop, בו ניתן לשתף תמונות וקבצים ישירות למכשירי iOS הנמצאים לידך, עדכונים אוטומטיים מה-App Store של אפל, עדכון לעוזרת האישית של אפל, סירי (Siri), הכולל אינטגרציית טוויטר (Twitter), ויקיפדיה (Wikipedia) וגם בינג (Bing), מערכת למניעת גניבות, ועוד.

הפצצה של אפל
אפל הטילה פצצה. מלחמות מתנהלות באינטרנט על העיצוב, הפיצ'רים, גרסת הבטה המאכזבת שרחוקה מאוד מלהיות מושלמת, וכמובן מלחמת האפל-אנדרואיד שכולנו מכירים. אך האם מערכת זו היא האס שאפל הסתירה בשרוול בחודשים האחרונים, או שמא מדובר בניסיונות נואשים להחיות את ההייפ שהיא רגילה אליו?

אכן, יש שיפור ביכולת של אפל להקשיב ללקוחות שלה – סוף סוף ישנן אופציות נוספות לשליטה ותמרון במערכת ובמכשיר עצמו, שניתן לראות בבירור שהן לוקחות השראה בעיקר ממערכת אנדרואיד ומהתקני צד שלישי. אפל מודעת למתחרות שלה ולמה שהן מציעות, ומנסה להוכיח כי היא עדיין איתנה וחדשנית כפי שהייתה בימי הזוהר של המנכ”ל המנוח סטיב ג’ובס, בצל חוסר שביעות הרצון של הדירקטוריון מהמנכ”ל הכבר-לא-כל-כך-חדש טים קוק.

בהתחשב בעובדה שמדובר בגרסת בטה ראשונה, המערכת מתפקדת, אבל עם מספר קשיים. לא תמיד אפשר להוציא ממנה את מה שאנחנו רוצים, ויש הרבה באגים שאפל צריכה לסדר. אבל מעבר לכל זה, ישנה הבטחה גדולה למערכת יציבה ומהירה מאוד. ימים יגידו אם היא תהיה גלגלה הצלחה או מסמר נוסף בארון הקבורה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שניר

    רק חבל שאפל דואגת רק לאייפון חמש שלהם ושוחכת את האייפון 4אם גירסה שש שניתקעת בלי סוף

אירועים קרובים