נציג ממשל זמין בכנסת: "אנחנו לא ערוכים לתת פתרונות לשלטון המקומי"

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ערכה היום דיון בנושא מערכות מידע בשלטון המקומי ● כרמלה אבנר, מנהלת התיקשוב הממשלתי: "זה לא רק עניין של תקציבים. אין היום גורם שיכול להנגיש ולתת לכל רשות ורשות את הייעוץ הנכון"

24/06/2013 16:36

"מערך ממשל זמין אינו ערוך תקציבית לתת פתרונות גם לשלטון המקומי, לכן צריך להטיל את הסוגיה על הרשויות המקומיות בהתאם לעקרונות תעדוף", כך אמר היום (ב') נדב שרייבמן, נציג ממשל זמין בתיקשוב הממשלתי, בדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושא מערכות מידע בשלטון המקומי. הדיון התקיים לרגל יום השלטון המקומי שצוין אתמול בכנסת.

"התושב צריך לקבל שירות הוליסטי, נהיר ושימושי", אמר שרייבמן. "החזון הוא שכאשר התושב נכנס לאתר, הוא יקבל את כל המידע הרלוונטי ולא יצטרך להתחיל באתר רשות מקומית ולאחר מכן לחפש שירותים משלימים".

כדי להגשים חזון זה, אמר שרייבמן, גובשו עקרונות שמדברים על ועדת היגוי משותפת לממשל זמין ולמטה התיקשוב מול הממשל המקומי, נקבעה אסטרטגיה משותפת, מדדים, מעקב ובקרה והותאמו חוקים ותקנות. "אנחנו לא יכולים כרגע להכריח את הרשויות להיות שותפים בפתרון, אך אנו מקווים שהן ירצו וירימו את הכפפה. או אז הן יצטרכו לאמץ את הסטנדרטים והתקינה המחייבת שתבטיח את אחידות השירות", קבע.

ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום מנהלי מערכות המידע בשלטון המקומי, סקר בדיון את סוגי מערכות המידע שבהן נעשה שימוש בשלטון המקומי: המערכות התפעוליות, מערכות המידע הניהוליות והמערכות לתמיכה בקבלת החלטות. השימוש בהן, לדבריו, עדיין אינו קיים דיו, והרצון הוא לראות אותן יותר ברשויות. "מבחינת התושבים, המדינה והעיר חד הם, לכן חשוב להגיע לשיתוף פעולה בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי", אמר קפליוק.

מנהלת התיקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, אמרה כי כבר היום ישנם שיתופי פעולה "שהגיעו לרמת בשלות מסוימת", בין הממשל המרכזי לשלטון המקומי. היא הזכירה את מרכזי להב"ה שנעשו בשיתוף של משרד האוצר והשלטון המקומי, המאפשרים לישובים ברמה סוציו אקונומית נמוכה להכיר את עולם המחשב. לדבריה, ישנם קשיים אובייקטיבים בדרך להבניית שיתופי הפעולה. היא הסבירה, כי "מערך ממשל זמין העמיד לידי הרשויות שירותים מרכזיים כמו טפסים ותשלומים, וכן נכנס ב-2012 לתהליך שמטרתו להנגיש את הסטנדרטים של העבודה". ואולם, לדבריה, השלטון המקומי צריך גוף ביצוע שיבנה את הסטנדרטים האלה ויעסוק בשאלה איך מכניסים את הסטנדרטים האלה – האם הם יהיו מנדטורים כלפי הרשויות, וכיוצא בזאת.

"זה לא רק עניין של תקציבים", הוסיפה אבנר. "אין היום גורם שיכול להנגיש ולתת לכל רשות ורשות את הייעוץ הנכון. יש כיום גופים עסקיים שונים שפועלים בזה, והשלטון המקומי צריך לחשוב איך הוא רוצה לנהל זאת".

חבר הכנסת ניצן הורביץ הוביל את הדיון. הורביץ ציין כי בדיונים קודמים שהתקיימו בוועדה בנושא, עלה כי ישנו היעדר אחידות בעיצוב ובסטנדרטים של אתרי הממשלה. יתרה מזאת: הדבר קורה גם באתרים של השלטון המקומי. שם, לדבריו, "אין גוף מתכנן שהוא בעל סמכות ואחריות על כלל הרשויות. לכן האזרח שאמור לקבל את השירותים לא מקבל נקודת גישה ומענה מרכזית אחת, אלא נאלץ לעבוד מול רשות ממשלתית ורשות מקומית בנפרד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    כל עוד אלקסלסי יושב שם ומנכלים מוחלפים בקצב של כל חצי שנה אין לחברה סיכוי והתכנות כלכלית.רק בשביל צנאים ופנסיה.יו״ר חברת מחשוב שלא יודע לשלוח מייל.כולם שם דופקים את הראש בקיר מרב יאוש

  2. בועז

    שמתם לב שקפיליוק, אומר כבר 15 שנה את אותה הדברים , בדיוק מילה במילה, ולא מקדם כלום?

אירועים קרובים